تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819815420




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محیط زیست همدان نسبت به حمله حیوانات درنده هشدار داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

محیط زیست همدان نسبت به حمله حیوانات درنده هشدار داد همدان - ایرنا - مدیر کل حفاظت محیط زیست همدان گفت : در پی بارشهای برف اخیر و کاهش طعمه، احتمال حمله حیوانات درنده به خصوص گرگ را به شهروندان بیشتر کرده به همین منظورشهروندان باید مراقب حمله گرگها باشند .


ˈقربانعلی محمدپورˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گونه های جانوری در فصل زمستان به علت کاهش شدید دما در ارتفاعات و مشکل تامین غذا و خوراک مورد نیاز به مزارع و مناطق مسکونی مجاور مناطق حفاظت شده نزدیک می شوند.
وی اضافه کرد : در بین درندگان احتمال حضور گرگ در مناطق مسکونی بیشتر است به همین منظور با ارسال اطلاعیه ای به نهادهای مسوول به خصوص آموزش و پرورش نسبت به مراقبت بیشتر از دانش آموزان در روزهای برفی هشدارهای لازم اطلاع رسانی شد.
وی گفت : همچنین به شهروندان و اهالی ساکن در روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده تاکید شده که از فرزندان و افراد سالخورده که توان دفاع و فرار در زمان حمله گرگ را ندارند مراقبت بیشتری کنند.
وی تاکید کرد: طبق تجربیات گرگ بیشتر به گله گوسفندان حمله می کند با این وجود مراقبت و هوشیاری در زمان بارش شدید برف و تردد در راه های روستایی به ویژه در صبح هنگام ضروری است.
محمد پور بیان کرد : تاکنون گزارشی مبنی بر حمله حیوانات درنده به دامداری یا گله های گوسفند یا شکار حیوانات درنده در زمان هجوم به سمت اهالی روستا دریافت نشده است.
وی در زمینه علفخواران نیز گفت : 10 تن علوفه از سوی اداره کل محیط زیست و دوستداران و حامیان طبیعت به منظور جلوگیری از تلف شدن و پراکندگی گونه های علفخوار خریداری شده و محیط بانان اقدام به تغذیه دستی حیوانات مناطق حفاظت شده شراء و خان گرمز می کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با حیوانات گرسنه به ویژه گونه های وحش حمایت شده به جای شکار، زمینه زیست و حیات جانوران را مهیا کنند.
7525/551
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن