تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805437851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز بیقراری عضوها؟


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روز بیقراری عضوها؟ تهران - ایرنا - روزنامه اطلاعات در یادداشتی با عنوان « روز بیقراری عضوها؟» نوشت :عده ای از هموطنانمان در مضیقه آذوقه و مایحتاج مانده اند؛ خدای نکرده فقیر نیستند بلکه فقط آذوقه و مایحتاج به آنها نرسیده است؛ حادثه است دیگر؛ حادثه غیر مترقبه هم که خبر نمی کند...گمانم امروز هم روز احسان است.


دراین یادداشت می خوانید : در لغت نامه های فارسی «احسان» به معنای خوبی، نیکی، نیکوکاری، بخشش، نیکی کردن و نیکوئی کردن تعریف شده است. در یک کلام احسان به معنی انجام دادن چیزهای عالی است.
عده ای از مفسران «احسان» را به معنی کمال یا برتری دانسته اند. «احسان» همچنین امری مهم در مسیر رسیدن انسان به ایمان درونی و نشان دادن آن در کردار و رفتارتعریف شده است، که آن یک حس مسئولیت اجتماعی است.
از طرفی ما ایرانیان سالهای سال است که در صحنه های جهانی به شیخ اجل سعدی شیرازی علیه الرحمه به خاطر سرودن این بیت معروف در تاریخ ادبیات ایران می بالیم که فرمود:
بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضو ها را نماند قرار
امروز سرمای شدید بخش مهمی از کشور ما را فرا گرفته است. به گفته استاندار مازندران که از وزیر کشور درخواست کمک کرده است این برف و سرما در آن استان در پنجاه سال اخیر بی سابقه است. خبر می رسد که در مناطق سرد و برفی عده زیادی از روستائیان در روستاها مانده اند و در برخی از شهرها هم به علت قطع راههای مواصلاتی
عده ای از هموطنانمان در مضیقه آذوقه و مایحتاج مانده اند؛ نه این که خدای نکرده فقیرند و پولی برای خرید مایحتاج ندارند بلکه فقط آذوقه و مایحتاج به آنها نرسیده است.
حادثه است دیگر. حادثه غیر مترقبه هم که خبر نمی کند. یک جا زلزله، جای دیگر سیل، در محلی آتشفشان و در مکانی هم برف و یخبندان حادثه می آفریند. شاید سرما ادامه پیدا کند. و ما همان مردمی هستیم که به داد زلزله زدگان بم، رودبار، طبس و بوئین زهرا هم رسیدیم.
گمانم امروز هم روز احسان است. امروز روز احساس درد عضوی است که در کوه های البرز در محاصره برف قرار گرفته یا در فلان نقطه از استان آذربایجان و خراسان منتظر رسیدن مایحتاج به زن و فرزندانش است.
عده ای از هموطنانمان یک روز از ثبت نام برای گرفتن یارانه نقدی خودداری کردند تا سهم نیازمندتران زیادتر شود. از آن آزمون سربلند بیرون آمدند. اجرشان حتما در جائی محفوظ است. اما امروز هم زمان آزمونی دیگر است.
اگر گروهی از کسانی که به سبد کالاهای اختصاص داده شده نیاز مبرم و فوری ندارند به مسئولین اطلاع دهند که سهمیه آنها را سریعا به نقاط محاصره شده در برف برسانند احسان واقع شده است. این تجربه ای انسان دوستانه است. شاید این تجربه ها ما را به هم
نزدیک ترو مهربان تر هم بکند. سعدی می فرماید:
تو نیکی میکن و در دجله انداز
که ایزد در بیابانت دهد باز
پس به شکرانه برفی که ما را از بی آبی تابستان و از خشکسالی و قحطی نجات می دهد، به لطف مرحمت آسمانی که برای کشاورزان ما فراوانی به ارمغان خواهد آورد امروز احسان کنیم تا فردا پاسخ خود را در بازار فراوانی‏ها دریافت کنیم.
درود بر کسانی که احسان پیشه می کنند و به فکر دیگران، نه انسان های دیگر در سرزمین های دور، که هموطنانمان و همزبانهایمان، هستند، همان کسانی که در روزهای گرم تابستان میهمان آنها خواهیم بود. و در پایان با سعدی همزبان دعا می کنیم که:
خدایت ناصر و دولت معین باد
دعای نیک خواهانت قرین باد
*علی اکبر عبدالرشیدی
اول**1104
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن