تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802554467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چوپان محاصره شده در برف ارتفاعات فومن با تلاش هلال احمر نجات یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چوپان محاصره شده در برف ارتفاعات فومن با تلاش هلال احمر نجات یافت رشت - ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر فومن گفت: یک چوپان که در ارتفاعات روستایˈفوشهˈ این شهرستان در برف محاصره و مفقود شده بود، با تلاش نیروهای امداد و نجات این جمعیت نجات یافت.


ˈحسن رجبی ثابتˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این باره افزود: این چوپان که به همراه یک چوپان دیگر در ارتفاعات ˈشیخ جمالˈ و ˈریحان برˈ روستای فوشه شهرستان فومن گرفتار برف سنگین شده بود، پس از اطلاع و اعزام سریع نیروهای امداد و نجات هلال احمر فومن ، طی10 ساعت تلاش و جستجوی مداوم نجات یافت.
وی اضافه کرد: همچنین در این عملیات امداد و نجات تعداد 120 راس دام (گوسفند) متعلق به این چوپان نیز که در محاصره برف با ارتفاع بیش از 150 سانتی متر بودند ، نجات یافتند.
وی اظهار کرد: تلاش برای نجات جان چوپان دیگر با کمک و همیاری نیروهای امداد و نجات هلال احمر فومن و اعزامی هلال احمر استان قزوین همچنان ادامه دارد.
رییس جمعیت هلال احمر فومن به خدمات ارائه شده این نهاد به مردم در پی بارش برف سنگین در این شهرستان طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: تاکنون در این مدت 75 سبد کالا ضروری و مورد نیاز بین مردم مناطق برف گیر فومن با همکاری جمعیت هلال احمر استان گیلان توزیع شده است.
رجبی ثابت بیان داشت: در این ایام جمعیت هلال احمر فومن با در اختیار داشتن ۵ دستگاه خودروی امدادی، توانست تعدادی از بیماران روستاهای برف گیر شامل ۲ نفر زن باردار، یک نفر بیمار دیالیزی و ۲ نفر دارای نارسایی قلبی را به موقع به بیمارستان برای بهره مندی از خدمات درمانی مناسب منتقل شدند.
به گفته وی، در این مدت همچنین امداد رسانی به اتوبوس حامل 40 سرنشین که از جاده منحرف شده بود و انتقال مسافران به اماکن ستاد بحران و اعزام آنان به شهرهای محل سکونتشان، امدادرسانی به ۶۵ دستگاه خودروی گرفتار در برف و آواربرداری از سه منزل تخریبی روستای ˈخرم پیشهˈ دهستان ˈرودپیشˈ و اسکان ساکنین آنها در منازل اقوام و همسایگان توسط عامل جمعیت انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه تیم های امداد و نجات عضو هلال احمر فومن در شهرستان از نخستین ساعات بارش برف فراخوان شدند، افزود: هم اکنون ارائه خدمات امداد و نجات در مناطق برف گیر فومن با حضور و فعالیت ۳۳ امدادگر، ۳۰ داوطلب، ۲۵ نفر از جوانان عضو این جمعیت در حال انجام است.
رییس تعزیرات حکومتی فومن نیز از معرفی 20 نانوایی متخلف فومنی به علت عدم پخت و پز نان در ایام بارش برف در سطح این شهرستان به تعزیزات حکومتی و در پیش بودن جرائم سنگین برای این واحدهای نانوایی خبر داد.
رئیس حمل و نقل و پایانه های غرب گیلان نیز به بارش شدید برف و سرگردنی مسافران جاده ای اشاره کرد و گفت: 40 دستگاه مینی بوس به صورت فوق العاده در برف اخیر، برای حمل و نقل و ارائه خدمات در جهت سفر امن و مطمئن مسافران از فومن به رشت به کارگیری شده اند.
ˈسید مرتضی عظیمیˈ روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: همچنین بیش از 20 دستگاه مینی بوس فوق العاده برای حمل و نقل مسافرین و مردم از فومن به ماسوله و قلعه رودخان در نظر گرفته شد.
وی از مردم خواست با توجه به بروز یخبندان و خطرات ناشی از آن، از خودروهای شخصی مگر در مواقع ضروری استفاده نکند و از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد و عبور و مرور بهره مند شوند.
رییس آموزش و پرورش فومن نیز از اجرایی شدن طرح بیمه ای مسئولیت مدنی کارفرما در مقابل کارکنان و کارگران در این نهاد با توجه برف روبی سقف مدارس در پی بارش برف توسط عوامل اجرایی مدارس با کمک اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران و مردم خبر داد.
ˈقربان قربانیˈ به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون هیچ گزارش تخریبی سقف و یا قسمت های دیگر مدارس در شهرستان فومن دریافت نشده و با توجه به اجرای این بیمه، کارگران اگر در حین برف روبی در مدارس دچار اتفاق یا حادثه ای شوند، می توانند از این بیمه استفاده کنند.
وی اعلام کرد: مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شیفت های صبح و عصر فومن به علت بارش شدید برف و بروز یخبندان امروز (چهارشنبه) شانزدهم بهمن ماه برای پنجمین روز پیاپی تعطیل است.
به گزارش ایرنا، بارش برف از ساعات اولیه روز جمعه گذشته در مناطق مختلف فومن شروع شد و در پی تداوم آن و برودت زیاد هوا اقشار مختلف مردم بویژه دانش آموزان و دانشجویان را خانه نشین کرده است.
خسارات ناشی از ریزش سنگین برف در اقصی نقاط شهرستان فومن توسط ستاد بحران در محل فرمانداری فومن در حال بررسی است و متعاقبا اعلام می شود.
تمامی مراکز خدمات رسان و امدادی همچون بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی، ادارات و نهادها و نانوایی ها با حضور عوامل اجرایی در شهرستان فومن فعال می باشند.
شهرستان فومن دارای دو بخش مرکزی و سردارجنگل و سه شهر فومن، ماسوله و ماکلوان با بیش از 94 هزار نفر جمعیت است و در 25 کیلومتری غرب مرکز گیلان قرار دارد.ک/3
7294/695
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن