تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819445651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدابیر مدیران استان اردبیل برای مقابله با قطع و افت فشار گاز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تدابیر مدیران استان اردبیل برای مقابله با قطع و افت فشار گاز اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از قطع تامین گاز جایگاه های سی ان جی با توجه به افت فشار گاز در این استان خبر داد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، فیروز خدایی روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل افزود: به دنبال بارش برف و پایداری سردی هوا در سطح کشور، با افزایش مصرف گاز طبیعی و در نتیجه افت فشار مواجه هستیم که در استان اردبیل نیز چنین شرایطی حاکم است.
وی با اشاره به قطعی موقت گاز در شهرهای شمالی استان گفت: مشکل قطعی گاز در برخی روستاها و شهرهای شمالی برطرف شد و هم اکنون در این زمینه مشکلی وجود ندارد ولی به منظور تامین گاز مصرفی خانگی و جلوگیری از قطعی گاز در استان اقداماتی متناسب با شرایط موجود صورت گرفته است.
خدایی اظهارکرد: دراین راستا به جز تاکسی ها و اتوبوس ها گاز مصرفی جایگاه های سی ان جی قطع شده چرا که نه تنها در استان که در سطح کشور تولید گاز پاسخگوی مصرف نیست ، از این رومصرف کنندگان بزرگ از جمله صنایع(نیروگاه اردبیل و کارخانه سیمان) نیز از مدار خارج شده اند.
وی با اشاره به افزایش حدود یک میلیون مترمکعبی میزان مصرف گاز درماه های سرد در مقایسه با مدت مشابه سال 91 افزود: این افزایش مصرف به ویژه در انشعاب خانگی دیده می شود و اگر هر خانوار دو مترمکعب از میزان مصرف گاز خود بکاهد می توانیم شرایط را به خوبی مدیریت کنیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از مردم و مسوولان دستگاه های اجرایی استان اردبیل خواست با توجه به افت فشار و حتی قطعی گاز در برخی نقاط کشور، با صرفه جویی در مصرف گاز با مسوولان این شرکت بیشترین همکاری را داشته باشند تا در سطح استان در روزهای آینده شاهد افت فشار و قطعی گاز نباشیم.

نفت سفید به میزان لازم در انبارها موجود است
***************************************************
مدیرعامل شرکت منطقه ای نفت اردبیل در ادامه اظهار کرد: از اردیبهشت ماه سال جاری سوخت مورد نیاز(نفت سفید) در انبارهای نفت استان ذخیره سازی شده ، در این زمینه مشکلی وجود ندارد و در صورت نیاز برای سوخت رسانی آمادگی کامل داریم.
محمود آقامحمدیان افزود: بیشتر صنایع استان نیز در زمینه ذخیره سازی سوخت دوم اقدام مناسب را انجام داده اند اما در مورد نانوایی ها اندکی نگرانی وجود دارد که باید با کمک فرمانداری ها به این امر رسیدگی شود.
وی گفت: با توجه به آمادگی کامل شرکت نفت اردبیل و بارش بی سابقه برف در استان های همجوار هم اکنون عملیات سوخت رسانی تا شهر پره سر استان گیلان توسط این شرکت انجام می شود.

مدارس استان اردبیل همچنان تعطیل می ماند
*************************************************
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز گفت: مدارس نقاط سردسیر و برفگیر استان به دنبال بارش ها و برودت هوا که منجر به افت فشار گاز نیز شده، طی هفته جاری تعطیل بوده و فردا چهارشنبه نیز این تعطیلی ادامه دارد.
طوس احمدی حصار افزود: البته به دلیل این که معدل دوره متوسطه در کنکور تاثیرگذار است، تلاش می کنیم تا 682 مدرسه دوره دوم متوسطه تعطیل نشود و دانش آموزان با افت تحصیلی مواجه نشوند.
وی با اشاره به این که 55 درصد دانش آموزان در مرکز استان تحصیل می کنند گفت: در زمینه گرمایشی 37 درصد مدارس ما به تعداد دو هزار و 862 باب با سیستم موتورخانه ای و سیستم مرکزی 22 درصد با گاز طبیعی و 59 درصد نیز از نفت استفاده می کنند که بیشتر در نقاط روستایی هستند.
وی با اشاره به ناچیز بودن مصرف گاز در مدارس دوره دوم متوسطه خواستار ادامه فعالیت این مدارس در روز چهارشنبه شد.

سهمیه سوخت بخش کشاورزی استان اردبیل افزایش یابد
*************************************************
به گزارش ایرنا ، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل گفت: سهمیه سوخت بخش کشاورزی استان در سه ماهه سوم سال با کاهش 70 و 57 درصدی مواجه است.
اصغر پرتوی بیان کرد: این کاهش به ویژه برای واحدهای مرغداری و گلخانه های استان می تواند مشکلاتی ایجاد کند.
وی با اشاره به کمبود سوخت یک هزار و 500 ریالی بخش کشاورزی اظهار کرد: تامین سوخت آزاد برای کشاورزان ممکن نیست که در این زمینه نیازمند کمک شرکت نفت هستیم.
مدیرعامل شرکت منطقه ای نفت اردبیل نیز در این زمینه بیان کرد: سوخت به اندازه کافی در انبارهای استان ذخیره سازی شده و با هماهنگی جهاد کشاورزی استان اردبیل می توانیم سوخت سه هزار و 500 را تامین کنیم و در اختیار کشاورزان منطقه قرار دهیم.
گفتنی است در این جلسه جمعیت هلال احمر، پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی استان و شهرداری اردبیل با اشاره به بارش برف و برودت هوا با ارایه گزارشی در زمینه اقدامات صورت گرفته، از آمادگی کامل خود خبر طی روزهای آینده خبر دادند.

مردم در مصرف گاز صرفه جویی کنند
*************************************
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این جلسه گفت: مردم وسایل گرمایشی غیرضروری را خاموش کرده و یک تا دو درجه حرارت وسایل گرمایشی خود را کاهش دهند تا از تعطیلی مدارس و صنایع جلوگیری شود.
کمال الدین میرجعفریان از دستگاه های دولتی خواست تا سیستم حرارتی خود را به کمترین درجه ممکن کاهش دهند و بیان کرد: حتی در صورت نیاز با تشخیص فرمانداران باید نسبت به قطع گاز دستگاه های اجرایی و استفاده از سوخت دوم اقدام کنند.
وی تاکید کرد: فرمانداران باید با بازدید سرزده از دستگاه ها دولتی در مورد ذخیره سازی سوخت دوم اطمینان داشته باشند و سوخت دوم و سیستم برق رسانی دوم به ویژه برای نانوایی ها در دستور کار قرار داشته باشد.
او با اشاره به این که ممکن است برودت هوا مشکلاتی را برای تاسیسات آبرسانی بوجود آورد، گفت: ناآگاهی و کم کاری ها باعث بروز مشکلاتی می شود که در این زمینه باید با اطلاع رسانی مناسب از خسارت های بیشتر جلوگیری کرد.
8123/530
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن