تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819463988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افخم: تلاش می کنیم پرونده خرید تسلیحات نظامی از انگلیس مسالمت آمیز حل و فصل شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در گفت و گو با ایرنا؛ افخم: تلاش می کنیم پرونده خرید تسلیحات نظامی از انگلیس مسالمت آمیز حل و فصل شود تهران- ایرنا-سخنگوی وزارت امورخارجه به رای دادگاه لاهه به نفع ایران در پرونده خرید تسلیحات نظامی از یک شرکت انگلیسی مربوط به پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ما تلاش می کنیم این پرونده از مسیر عادی و به شیوه مسالمت آمیز حل و فصل شود.


«مرضیه افخم» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: موضوع قرار داد منعقد شده با شرکت انگلیسی IMS (خدمات بین الملل نظامی) مربوط به خرید تسلیحاتی قبل از انقلاب اسلامی است که با وجود پرداخت مبلغ از سوی ایران تانک به ایران تحویل داده نشده بود.
سخنگوی وزارت امورخارجه افزود: اگرچه زمان زیادی از انعقاد این قرارداد گذشته است اما به دلیل پیگیری های ایران دوباره این پرونده زنده شد.
وی با بیان اینکه در طول این 35 سال گفت و گو و مذاکره برای حل و فصل این پرونده با طرف انگلیسی انجام شده است، اظهار داشت: گفت وگوها در این زمینه به نتیجه نرسید تا اینکه دادگاه لاهه به نفع ایران رای داد و متاسفانه به رغم رای دادگاه به نفع ایران، به دلیل مانع تراشی شرکت های انگلیسی گفت وگوها تاکنون به نتیجه نرسیده است.
سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه این یک اختلاف مالی است که طرف های انگلیسی هم به حقانیت دولت جمهوری اسلامی ایران واقف هستند، گفت: از آنجا که سیاسی شدن پرونده مانع حل وفصل سریع و منصفانه آن می شود، تلاش می کنیم به دور از مناسبات سیاسی این پرونده را حل کنیم.
افخم با بیان اینکه با حسن نیت و پایبندی طرف انگلیسی به تعهدات حقوق بین الملل، می توان این موضوع را حل کرد، اظهار امیدواری کرد که بدون ارجاع پرونده به دادگاه عالی انگلیس این مساله از طریق گفت وگوهای دوجانبه حل وفصل و پرونده مختومه شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس قراردادی که در زمان رژیم شاه در ایران و شرکت تسلیحاتی خدمات بین الملل نظامی (IMS ) انگلیس به امضا رسیده بود، تهران سفارش ساخت یک هزار و 750 دستگاه تانک چیفتن به ارزش 650 میلیون پوند را به وزارت دفاع انگلیس داد اما تا زمان وقوع انقلاب اسلامی در سال 1979 (1357) فقط 185 عدد از این تانک ها به ایران تحویل داده شد و بعد از انقلاب تحویل آنها متوقف شد. در سال 2009 میلادی اتاق بین المللی بازرگانی انگلیس و ایران در مورد این پرونده به دادگاه رفته بودند اما نتیجه مشخصی از آن حاصل نشده بود.
روزنامه ایندیپندنت اعلام کرده است که ایران شکایت خود از شرکت IMS وابسته به وزارت دفاع انگلیس را در دادگاه عالی بریتانیا مطرح کرده است.
سیام**9173**1572
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن