تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820103441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حشمت منصوری با هنرمندی تمام اشعار کردی را سروده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حشمت منصوری با هنرمندی تمام اشعار کردی را سروده است ایلام- ایرنا- یکی از شاعران برجسته کشور اهل استان ایلام گفت: ˈحشمت منصوریˈ خالق مجموعه ˈمنظومه های دلبرˈ با هنرمندی تمام اشعار کردی را سروده است.


به گزارش ایرنا، ˈبهروز یاسمیˈ شامگاه دوشنبه در آیین تجلیل از خالق ˈمنظومه های دلبرˈ در مجتمع ارشاد ایلام به عنوان میهمان کشوری این آیین اظهار کرد: شاعران برجسته استان نهال های نورسیده ای بوده که باید به درختانی تنومند در عرصه این هنر تبدیل شوند.
وی ادامه داد: شاعرانی چون ˈشاکه و خان منصورˈ، ˈمیر نوروزˈ، ˈغلامرضا خان ارکوازیˈ، ˈولی محمد امیدیˈ و سایر شاعران کرد زبان در واقع تکیه گاه سایر شعرای نورسیده استان هستند.
وی بیان کرد: علاقه مردم ایلام به زبان و ادبیات کردی مثال زدنی بوده و بیانگر اشتیاق ایلامی ها در تنیدن دوباره زبان کردی و اشعار کردی است.
این شاعر برجسته کشور گفت: ˈمنظومه دلبرˈ و ˈوالیهˈ به عنوان آثار منصوری توانسته بخوبی زبان کردی را ترویج دهد.
وی همچنین تلاش های دست اندکاران عرصه فرهنگ و هنر استان برای چاپ و انتشار آثار کردی در کشور را قابل تقدیر دانست.
یاسمی خواستار توجه مسوولان استان برای احیا نگارش زبان کردی و چاپ آثار کردی شد که موجب می شود فلسفه ای جدید در ادبیات کردی ایلام را بوجود آورد.
وی گفت: تجلیل و برنامه هایی که در راستای تقدیر از شخصیت های برجسته هنرمند در استانها برگزار می شود وظیفه مهم نهادهای فرهنگی است تا پاسداشت و نکوداشت مفاخر را به نمایش بگذارد.
ˈبهروز یاسمیˈ متولد ایوان غرب از توابع استان ایلام دارای مدرک تحصیلی دکترای دامپزشکی است که با مجموعه معروف و پرمخاطب ˈهمان گناه همیشهˈ یکی از غزل سرایان امروز است که ساده سرودن را به عنوان سرمشقی جدی و قابل تامل تثبیت کرده است. ک/2
7171/540
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن