تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818972848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام راحل جمهوری اسلامی را بر پایه اسلام حقیقی پایه گذاری کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی : امام راحل جمهوری اسلامی را بر پایه اسلام حقیقی پایه گذاری کرد مشهد - ایرنا – مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امام خمینی (ره) با ایجاد انقلاب اسلامی، حکومتی را راه اندازی کرد که براساس شاخص های اسلام ناب محمدی (ص) و بر پایه ستوهای اسلام حقیقی استوار است.


حجت الاسلام ˈمحمود مرویان حسینیˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ،افزود: امام راحل در سخت ترین شرایط و چالشها و فشارهای سیاسی با موفقیت از گردنه های پیچیده انقلاب گذر کردند و در نهایت با پیروزی به ایران بازگشتند.
وی بیان کرد: امام خمینی (ره) زمانی که به ایران بازگشتند محبوب تر از قبل در نزد مردم بودند و با وجود گذشت 20 سال از ارتحال ایشان هنوز هم انقلاب اسلامی ایران را در داخل کشور و جهان به نام امام راحل می شناسند.
وی با بیان اینکه پرشمارترین واژه امام خمینی (ره)، کلمه اسلام بود، افزود: ایشان تاکید بسیار بر تمایز بین دو نوع اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی (ص) داشتند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اسلام با فطرت معنویت گرای انسان پیوند خورده است، اظهار داشت: هرگز مسلمانان،گروه ها و جوامع اسلامی از اسلام دست نمی کشند اما ممکن است به دلایل مختلف به سمت اسلام غیرواقعی روی آورند.
مرویان حسینی افزود: اسلام ناب با مجاهده، تلاش، عدالت خواهی و طرفداری از محرومان و مستضعفان جهان همراه است در حالی که اسلام آمریکایی بی تفاوت در برابر ظلم، پیرو خرافه پرستی، تشریفات و کمک به زورگویان می باشد.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) همواره مردمداری را یک اصل می دانست، افزود: امام اعتقاد راسخی به قدرتمندی مردم در ایجاد تحولات و اعتماد زیادی به مردم بویژه جوانان داشتند.
وی اظهار داشت: ایشان اصل حکومت، قانون اساسی و نهاد های قانونی را با انتخابات پیوند می زدند زیرا معتقد بودند مردم باید خود سرنوشتشان را تعیین کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به رابطه عاطفی امام راحل با امت گفت : زندگی ساده و زاهدانه، پیوند و علاقه به مردم و باور کردن آنان، ادبیات ساده و مردمی امام باعث دلبستگی های عمیقی بین ایشان و ملت شده بود.
حجت الاسلام مرویان با بیان اینکه سیاست در نظر امام راحل آمیخته با اخلاق و دینداری بود، افزود: ایشان به محاسبات الهی و اراده خدا در تصمیم گیریها توجهی خاص داشتند و همیشه کسب رضای خدا را هدف قرار می دادند.
وی افزود: امام راحل همیشه بر این اصل اعتقاد داشتند که سیاست و تدبیر جدا از اخلاق و معنویت نتیجه ای به جز فاصله گرفتن از مردم و ارزش های الهی ندارد.
وی اظهار داشت: امروز راه امام راحل با قوت و صلابت بیشتری توسط رهبری معظم ادامه دارد، گرچه که تلاش دشمنان نیز برای براندازی حکومت اسلامی پیچیده تر از گذشته شده است.
حجت الاسلام مرویان با بیان اینکه آمریکا هرگاه از معادلات جهانی سخن می گوید، نمی تواند ایران را نادیده بگیرد، ادامه داد: امروز ایران تبدیل به یک بهمن توفنده در برابر نظام سلطه شده است.
وی با اشاره به اینکه جنگ امروز با نظام سلطه پنهان تر و جدی تر است، گفت: جامعه ما با تدبیر و هوشمندی بیشتر باید تحرکات دشمنان را زیر نظر داشته باشد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیام عمده انقلاب اسلامی این بود که انسان در حیات طیبه زندگی کند و با این فرهنگ رشد کند.
وی با ضروری شمردن نقش فعالان فرهنگی در رشد و توسعه فرهنگ انقلاب خاطر نشان کرد: فعالان فرهنگی افرادی تاثیر گذار هستند که تنها نمی توانند حرکت کنند لذا لازم است که در یک جبهه فرهنگی سازماندهی شوند.
وی افزود: امام خمینی (ره) ابتدا شاگردانی تربیت کردند و در انقلاب همین شاگردان بودند که پیام ایشان را به ملت رساندند و در استمرار آن موسسات فرهنگی متعددی تاسیس شد.
مرویان گفت: یکی از سازمانهای مبارک تاسیس شده توسط امام راحل سازمان تبلیغات اسلامی است که بخشهای مختلف فرهنگ سازی و تبلیغی دارد و یک مجموعه نظام یافته ارزشی است که در حوزه تبلیغ دین کار می کند و کار آمدی نظام اسلامی را به مردم نشان می دهد.
7489/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن