تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803817013




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمان طلایی 20ثانیه‌ای برای جانمایی نردبان دوم از دست رفت/ در زمان بروز نقص فنی هیچ خانمی از پنجره آویزان نبوده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ارائه گزارش معصومه آباد ازحادثه آتش‌سوزی جمهوری در صحن شورا؛
زمان طلایی 20ثانیه‌ای برای جانمایی نردبان دوم از دست رفت/ در زمان بروز نقص فنی هیچ خانمی از پنجره آویزان نبوده است
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورا به ارائه گزارش کامل شورای شهر از حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری پرداخت.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، معصومه آباد با تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری اظهار داشت: جدا از اینکه در مجموعه دستگاه نظارتی سازمان ایمنی و آتش‌نشانی قرار داشته‌ام در تیغ دو لبه اینکه احساس کردم این دو حادثه دیده همانند دو خواهر من هستند و از اینرو نسبت به تمامی شواهد بر مبنای صد ساعت کار کارشناسی گزارشی را در 4محور آماده کردم که امروز ارائه می‌کنم .

رئیس کمیته ایمنی و بحران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: آتش‌سوزی در طبقه فوقانی که برای بافت پارچه استفاده می‌شده رخ داده و شکسته شدن شیشه‌ی مابین پلکان و پنجره باعث گسترش آتش شده است .
 
وی افزود: در اولین تماس فردی به ستاد فرماندهی اعلام کرده که در قسمت پشت بام آتش سوزی صورت گرفته و پس از 19ثانیه تماس‌های بعدی انجام شده که مجموعاً 6تماس صورت می‌گیرد و تماس چهارم و پنجم نشان می‌دهد که آتش‌سوزی از داخل ساختمان بوده است .
 
آباد در ادامه بیان داشت: بلافاصله پس از اولین تماس یک دستگاه خودروی منبع‌دار اطفای حریق و همچنین یک دستگاه خودروی پشتیبان به محل اعزام شده‌اند که در زمان 3دقیقه و 2ثانیه به محل حادثه می رسند و اقدامی که  ایستگاه 46 در محل حادثه انجام می دهد عملیات شناسایی و ارزیابی مخاطره است.

وی در ادامه تصریح کرد: تیم دوم در زمان 4دقیقه و 50ثانیه با دو دستگاه خودروی منبع‌دار اطفای حریق به محل حادثه می‌رسند و تیم سوم نیز به همراه دو خودروی منبع‌دار و یک نردبام 32متری از ایستگاه یک با زمان 4دقیقه و 35ثانیه به محل حادثه می‌رسند.

آباد در ادامه تأکید کرد: براساس مستندات تصویری موجود در زمان بروز نقص فنی هیچ خانمی از پنجره  آویزان نبوده است و در همین فاصله تقاضای ورود نردبام جدید را می‌کنند که در همین حین خانم حق‌نظری از پنجره خارج و خود را به دیواره آویزان می‌کند که پس از 5دقیقه و 11ثانیه نردبام دوم به محل حادثه می‌رسد و تدابیر عملیاتی برای نجات محبوس‌شدگان در این حادثه آغاز می‌شود.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: نیروی‌های آتش‌نشانی در بیرون از ساختمان برای حفظ جان فرد آویزان شده از پنجره اقدام به پاشیدن اسپری و آب می‌کنند.
 
وی افزود: رفتار انسانها در این حادثه متفاوت بود یک نفر بلافاصله تصمیم گرفت برای نجات جانش خودش را دور کند و یک نفر نیز خودش را به دیواره بیرون آویزان می‌کند و نردبام دوم پس از جابه‌جایی آمبولانس و نردبام قبلی در حال تعادل است که این فرآیند 20ثانیه طول می‌کشد و در فاصله رسیدن نردبام ایستگاه 18 چهار دقیقه فرصت داشتند تا جانمایی خودروها را مشخص کنند تا خودروی نردبام ایستگاه 18 زمان بیشتری از دست ندهد  و این 20ثانیه حائز اهمیت بود که در این مدت آویزان ماندن خانم حق‌نظری 2دقیقه و 28ثانیه طول می‌کشد و سقوط نیز به دلیل تخریب قرنیز نصب شده در زیر پای این فرد صورت می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بیان داشت: حضور به موقع آتش‌نشانان و نجات 15نفر دیگری که در این ساختمان گرفتار بودند و اطفای کامل حریق و نجات 5تن از محبوسان در طی 95ثانیه از نکات قابل توجه این عملیات امداد و نجات است .
 
وی افزود: حادثه در مقابل دیدگان عموم مردم و شاهدان عینی صورت گرفته که همین امر سوالات و ابهامات زیادی برای مردم ایجاد کرده و سازمان آتش‌نشانی موظف است به این سوالات پاسخ دهد .
 
آباد در ادامه تصریح کرد: بیشترین چالش در حال حاضر روی سازمان آتش نشانی بروز نقص فنی در نردبام 32متری است که با توجه به الکتریکی بودن آن شرایط 9گانه‌ای برای آن تعریف شده که ممکن است دچار نقص فنی شود.

وی افزود: شرکت فروشنده تجهیزات نردبام اوایل مرداد ماه طی مکاتبه‌ای با عوامل آتش‌نشانی به صورت یکطرفه و غیرقانونی قرارداد خود را کنسل و تعهدات خود را انجام نداده است .

آباد ادامه داد: در قرارداد اولیه مشخص شده مرجع رسیدگی به اختلاف دیوان ICC فرانسه تعیین شده و همچنین سازمان از طریق مکاتبه مستقیم نارضایتی خود را اعلام کرده و باید مشخص شود چه دستگاهی مسئولیت تأمین ایمنی و سلامت کارگاه و کارگران را بر عهده دارد که براساس قانون برعهده کارفرما است.

شایان ذکر است: در ادامه جلسه اعضای شورای شهر خواستار حضور نماینده شرکت فروشنده نردبام در جلسه شورای شهر و ارائه توضیحات در این خصوص شدند.
انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن