تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803223389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخترع باید بتواند نیازهای بازار را جوابگو باشد/ ضرورت تقویت کریدورهای تجاری سازی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ستاری در گفتگوی ویژه خبری:
مخترع باید بتواند نیازهای بازار را جوابگو باشد/ ضرورت تقویت کریدورهای تجاری سازی
معاون علمی فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه وظیفه اصلی بنیاد ملی نخبگان توانمندسازی مخترعین و نخبگان جامعه است، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور درصدد تقویت کریدورهای تجاری سازی است.


به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی شب گذشته (14 بهمن ماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "سورنا ستاری" معاون علمی فناوری رئیس جمهور، باقری و پناهیان ، مخترعان جوان کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
ستاری در ابتدا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در سال جاری چه روش های جدیدی را برای تجاری سازی، اختراعات در نظر گرفته‌اید؟ گفت: باید نخبگان در کشور به خوبی مورد حمایت قرار بگیرند که این اقدام توسط بنیاد نخبگان در کشور انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی افزود: امیدواریم در کنار این جشنواره قراردادهای بسیاری بسته شود.
 
معاون علمی فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: برای اینکه یک مخترع بتواند محصولش را به بازار عرضه کند احتیاج به یک کریدور تجاری سازی دارد.
 
ستاری با اشاره به اینکه اشخاصی باید باشند که به نخبگان در کریدورهای تجاری سرویس دهی کنند، افزود: فاصله ایده تا محصول دره‌ای است که باید افراد توسط کارگزاران و تسهیل کنندگان مورد راهنمایی قرار بگیرند.
 
وی با اشاره به اینکه نخبگان این توانایی را دارند که بتوانند اختراعات خود را به بازار عرضه کنند، ادامه داد: بخش خصوصی باید بتواند در حوزه اختراعات ورود پیدا کند.
 
معاون علمی فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور از کلیه مخترعینی که ایده هایشان مورد پذیرش قرار گرفته شده حمایت مالی می کنند، گفت: حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از نخبگان از طریق کریدورهای تجاری سازی صورت می گیرد.

*مخترع باید بتواند نیازهای بازار را جوابگو باشد

وی با اشاره به اینکه مخترعین از طریق مکانیزم‌هایی که در نظر گرفته شده مورد حمایت قرار می‌گیرند، ادامه داد: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با حمایت نخبگان از طریق تجاری سازی تلاش می‌کند تا محصولات مخترعین به بازار عرضه شود.
 
معاون علمی فناوری رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه تضمینی برای عبور افراد از مرحله تجاری سازی وجود دارد؟ گفت: مخترع باید بتواند نیازهای بازار را جوابگو باشد، این در حالیست که بازار هم باید بتواند به مخترع اعتماد کند، پس باید گفت این اعتماد باید دوسویه باشد.
 
ستاری با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ریسک های موجود در بازار را برعهده می گیرند، گفت: کار معاونت علمی فناوری ریاست جمهور تنها برگزاری جشنواره اختراعات نیست، بلکه این موضوع تنها یکی از مکانیزم هایی است که برای حمایت از نخبگان صورت می گیرد.

*باید ایده مخترع تجاری سازی شود
 
وی با اشاره به اینکه معاونت علمی فناوری ریاست جمهور از ایده تا ارائه محصول به بازار وارد عمل شده است، اظهار داشت: باید ایده مخترع تجاری سازی شود تا در نهایت ایده توانایی رسیدن به محصول را در بازار داشته باشد.
 
معاون علمی فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی بنیاد نخبگان توانمندسازی مخترعین است، خاطرنشان ساخت: باید جوانان را به گونه‌ای مورد آموزش قرار دهیم که آنها برای جامعه اثرگذار باشند.
 
* باید نخبگان مورد توانمندسازی قرار بگیرد
 
ستاری تنها وظیفه بنیاد ملی نخبگان را در دادن حقوق ماهانه به افراد نخبه ندانست و گفت: وظیفه اصلی بنیاد نخبگان توانمندسازی مخترعین و نخبگان است. زمانی توانمندسازی نخبگان انجام می‌شود که آنها به این نتیجه برسند وظیفه‌ای نسبت به جامعه برعهده دارند، به طوری که باید گفت این وظیفه باید در قالب ارزش افزوده صورت گیرد.
 
معاون علمی فناوری رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا بنیاد علمی نخبگان می‌تواند به عنوان اعتبار برای مخترع محسوب شود؟ افزود: بنیاد علمی نخبگان به مخترعین واجد شرایط تائیدیه صادر می‌کند، اما باید گفت کسی نمی‌تواند دیگری را به خرید محصول اجبار کند.
 
ستاری با اشاره به اینکه باید کریدورهای تجاری سازی مورد تقویت قرار بگیرد، خاطرنشان ساخت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور باید کریدورهای تجاری سازی را مورد تقویت قرار دهد.

این خبر در حال تکمیل است...







تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن