تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799193093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری: نوروز ۹۳ هم استقبال از تورهای خارجی کم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری: نوروز ۹۳ هم استقبال از تورهای خارجی کم است جامعه > میراث فرهنگی و گردشگری - هنوز بهمن به نیمه نرسیده که تبلیغات آژانسهای مسافرتی برای تورهای خارجی شروع شده است.

زهرا تالانی: روزی نیست که پیامکهای تبلیغاتی از آژانسهای مسافرتی با اعلام نرخ برای سفرهای نوروزی به دست کسی نرسد. اما آیا واقعا به همین میزان هم استقبال می شود و آیا امسال وضعیت گردشگری نسبت سال های قبل تفاوتی می کند؟ آیا مقاصد جدید و ارزان برای گردشگران معرفی می شود؟ در همین زمینه با اکبر غمخوار رئیس انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران گفت وگویی کرده ایم که می خوانید:
با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز،پیامک تبلیغاتی تورها و آژانسهای مسافرتی هم شروع شده است. امسال میزان استقبال از سفرهای خارجی نسبت به سال قبل افزایش یافته است؟ هنوز ثبت نام های قطعی انجام نشده است، اما بنابر تجربه سالها کار در این زمینه و اینکه پارسال هم تورها گران بود ،پیش بینی می کنم که مثل نوروز 92، استقبال خوبی از تورهای خارجی در نوروز امسال نداشته باشیم. حتی گرانی بلیط هواپیما باعث شده تا برخی گردشگران با ماشین یا اتوبوس به ترکیه و کشورهای آسیای میانه سفر کنند چون تصور می کنند به صرفه تر است.
الان مشخص شده که تورهای نوروزی چند درصد افزایش قیمت دارند؟ باید اعلام کنم که آژانسها نرخ خدماتشان را نسبت به سال 92 گران نکردند اما چون نرخ دلار در کشور ما بالاست و درآمدها پایین، برای همین به نظر ما گران می آید وگرنه تفاوت قیمت نسبت به سال قبل نداریم.
این موضوع باعث نشده تا آژانسهای مسافرتی به فکر مقاصد جدید با نرخهای ارزان تر باشند؟ نه. مقصدهای گردشگری برای نوروز بیشتر همان ترکیه، مالزی، دوبی و چین هستند. البته تورهای اروپایی هم هستند اما به دلیل گران بودن هر کسی از آنها استقبال نمی کند. باید توجه داشته باشید که روند گران شدن سفرهای خارجی از پاییز 91 شروع شد و امسال سومین سالی است که ایرانیان در نوروز استقبال کمی از سفر خارجی می کنند.
آژانسها برای جذب مسافر برنامه خاصی ندارند؟ برای تورهای اروپایی امسال تعداد روزها را کم کردیم تا شاید مقرون به صرفه باشد. البته کسانی هم هستند که برای تور جام جهانی برزیل قصد ثبت نام دارند برای همین نوروز جایی نمی روند.
هزینه سفر به کشور برزیل مشخص شده است؟ هنوز به طور قطعی نه اما پیش بینی ما این است که بدون هزینه‌ بلیت بازی‌ها، حدود 6هزار و 500 یورو باشد.
شما عنوان کردید مقصد جدید گردشکری نداریم اما امسال در تبلیغات، تورهای گردشگری به مقصد موریس و آفریقای جنوبی را هم معرفی می کنند؟ این کشورها قبلا هم بود اما به دلیل گرانی استقبال چندانی از آن نمی شود و گروه های خاصی تمایل دارند که به این کشورها سفر کنند. در سال 91، وقتی نرخ دلار تا 5 هزار تومان هم پیش بینی شد خانواده ها مجبور به حذف برخی هزینه ها شدند که اولین مورد آن سفر به ویژه سفر خارجی بود. این روند تا الان هم به خاطر همان بالا بودن نرخ ارز و کم بودن درآمد ریالی افراد ادامه دارد. شما حساب کنید وقتی کمترین هزینه بلیط برای سفر یک میلیون و 300 هزار تومان باشد، یک خانواده 4 نفره به جز هزینه سفر و خرید، مبلغ زیادی باید برای تهیه بلیط و هتل بدهد بنابراین ترجیح می دهد سفری نداشته باشد یا حداقل به کیش و مناطق آزاد برود.
بنابراین تغییرات اخیر و ثابت ماندن نرخ ارز تا حدودی ،تاثیری در سفر ایرانیان به خارج از کشور نداشته است؟ تا الان که ما چنین چیزی را مشاهده نکردیم و فکر نمی کنیم هم اتفاق بیفتد،چون در گذشته حتی طبقه متوسط روبه بالاهم می توانست برای چند روز به سفر خاجری برود اما الان حتی برای خانواده هایی که قدرت مالی خوبی دارند هم صرف چندانی ندارد. 47232



سه شنبه 15 بهمن 1392 - 08:57:13





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن