تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819666083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف آلمان را به مقصد تهران ترک کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ظریف آلمان را به مقصد تهران ترک کرد برلین - ایرنا - وزیر امور خارجه ایران عصر دوشنبه و در پایان چهار روز فعالیت دیپلماتیک فشرده در عرصه سیاست خارجی،پس از سخنرانی و پرسش و پاسخ دو ساعته در جمع دیپلمات ها، سیاستمداران، کارشناسان سیاسی و همچنین اعضای شورای روابط خارجی آلمان، برلین را به مقصد تهران ترک کرد.


به گزارش ایرنا، ˈمحمد جواد ظریفˈ که از روز جمعه گذشته به منظور شرکت در پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ با حضور سران و مقام های بیش از 100 کشور دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران به آلمان سفر کرد و در مدت سه روز اقامت خود در شهر مونیخ علاوه بر سخنرانی در میزگرد تخصصی ایران با موضوع توافق هسته ای ژنو و ادامه مذاکرات هسته ای در این نشست بین المللی، دیدارهای دو جانبه متعددی با همتایان خارجی خود و شخصیت های بین المللی انجام داد.
دیدار با وزیران امور خارجه آلمان،آمریکا،فرانسه، فنلاند، بوسنی و اسلواکی و همچنین ملاقات با کاترین اشتون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپایی، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد، یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی و برخی از دیگر مقام های اروپایی در محل اقامت خود در هتل یابریشه هوف مونیخ دیدار و گفت و گو کرد.
نکته جالب اینکه، همه دیدارهای دو جانبه انجام شده از سوی وزیر امور خارجه ایران به استثنای ملاقات با وزیر امورخارجه آلمان به عنوان کشور میزبان به درخواست و پیشنهاد طرف مقابل انجام شد و حتی دیدار با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل محدودیت وقت ظریف ساعت 7 صبح یکشنبه انجام شد به طوری که جان کری با مراجعه به محل اقامت ظریف با وی دیدار کرد.
وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در چهارمین روز از سفر به آلمان در شهر برلین دو دیدار با اهمیت داشت که یکی ملاقات با دهها تن از روسای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت های مهم اقتصادی آلمان در قالب انجمن اقتصادی خاورمیانه و خاورنزدیک بود که ریاست افتخاری آن برعهده گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان است.
در این دیدار 3 ساعته، مدیران شرکت های بزرگ اقتصادی آلمان در گفت و گو با وزیر امور خارجه ایران راههای توسعه همکاری های اقتصادی و ورود دوباره به بازار اقتصادی ایران را ارزیابی کرند و ظریف نیزدیدگاه های خود را برای از سرگیری روابط اقتصادی و تجاری دوکشور تبیین کرد.
وزیر امور خارجه ایران در آخرین برنامه سفر چهار روزه خود به آلمان به دعوت شورای روابط خارجی آلمان در جمع اعضای این شورا، متشکل از دیپلمات ها، سیاستمداران و کارشناسان سیاسی این کشور حضور یافت.
ظریف همچنین در خلال برنامه ها و دیدارهای دیپلماتیک خود در شهرهای مونیخ و برلین به درخواست های متعدد رسانه های آلمانی اعم از شبکه های تلویزیونی و روزنامه ها تا جایی که وقت اجازه می داد، پاسخ مثبت داد و در مصاحبه های اختصاصی با این رسانه های آلمانی به پرسش های آنان پاسخ گفت.
حضور در برنامه زنده ˈصبح بخیر آلمانˈ شبکه خبری ZDF در پربیننده ترین ساعت روز نیز از برنامه های رسانه ای وزیر امور خارجه ایران بود که در ساعت 7 و 15 دقیقه صبح امروز دوشنبه انجام شد.
اروپام** 1701 **1010
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن