تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تلخى حق را تحمل كن، و مبادا كه فريب شيرينى باطل را بخورى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802714705




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش جعفری: 70 درصد هزینه های سلامت توسط مردم پرداخت می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دانش جعفری: 70 درصد هزینه های سلامت توسط مردم پرداخت می شود تهران - ایرنا - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با وجودی که در کشورهای پیشرفته تنها 15 درصد هزینه های سلامت توسط مردم پرداخت می شود، این رقم در کشور ما برابر با 70 درصد است.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، داود دانش جعفری عصر دوشنبه در سومین نشست ˈجبران رفاهی خانوارهای آسیب پذیرˈ از سلسله نشست های تخصصی اصلاح هدفمندی یارانه ها در موسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ریاست جمهوری، افزود: اگر بخواهیم کالا یا خدمات را جایگزین پرداخت نقدی در طرح هدفمندی کنیم در درازمدت خوب است ولی اجرای این طرح در شرایط فعلی امکان پذیر نیست.
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی مردم برای گذران روزمره زندگی خود با مشکل مواجه هستند و مساله معیشت از مهمترین موضوعات آنها است، گفت: ما نمی توانیم در این شرایط به فکر سرمایه گذاری برای آینده باشیم.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: تئوری هزینه های کمرشکن تاکید دارد که اگر 45 درصد هزینه های خانوار به بخش سلامت اختصاص یابد آن فرد به زیر خط فقر تنزل خواهد کرد.
وی درباره سهم بیمه های بخش خصوصی در هزینه های خانوار نیز گفت: در حالی که سهم بیمه های خصوصی در تامین این هزینه ها تنها 3 درصد است، 97 درصد بقیه توسط مردم تامین می شود.
دانش جعفری در خصوص سهم درآمد خانوار از درآمدهای حاصل از افزایش قیمت انرژی نیز گفت: اگرچه ممکن است بعد از افزایش قیمت حامل های انرژی، مصرف آن تا حدودی متعادل شود ولی این امر در نهایت سطح تولید را کاهش خواهد داد.
وی افزود: وقتی قیمت حامل های انرژی افزایش یابد، فعالیت صنایع استفاده کننده از حامل های انرژی ارزان قیمت در شرایط جدید غیراقتصادی و سبب کاهش تولید خواهد شد ضمن آنکه حتی ممکن است، تقاضا هم کمتر شود که برای جلوگیری از آن باید زمینه استفاده از فناوری های جدید و دارای مصرف انرژی کمتر با سرمایه گذاری های جدید فراهم شود.
این استاد دانشگاه همچنین با اشاره به اینکه با افزایش قیمت حاملهای انرژی، هزینه های عمرانی نیز رشد می یابد، پس دولت باید انجام تعهدات خود به پیمانکاران را نیز افزایش دهد.
دانش جعفری اظهار داشت: اگر دولت بخواهد 45 درصد از افزایش درآمدهای ناشی از قیمت حامل های انرژی را به صورت یارانه به مردم پرداخت کند از انجام دیگر موارد عقب خواهد افتاد.
وی افزود: براساس قانون هدفمندی یارانه ها باید 30 درصد از درآمد ناشی از آن به بخش تولید، 50 درصد بخش سرمایه گذاری و صادرات و 20 درصد نیز به دستگاه های دولتی پرداخت شود که این مساله عملا اجرا نشده است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سال جاری نیز مجلس شورای اسلامی دولت را مجاز دانست تا قیمت حامل های انرژی را 38 درصد افزایش دهد ولی دولت قبلی که پایان عمر خود را سپری می کرد این اقدام را انجام نداد و دولت یازدهم هم چون تازه آغاز بکار کرده نمی خواهد با افزایش قیمت حاملهای انرژی کار خود را شروع کند بنابر این این طرح مسکوت ماند.
دانش جعفری اضافه کرد: بنابراین باید میزانی که دولت برای یارانه ها به مردم پرداخت می کند چه به صورت نقدی، کالایی و یا خدماتی به بخش سلامت ادامه داشته باشد.
اقتصام(3)1053**1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن