تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803202419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردوغان در پی تسهیل در روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در سفر به آلمان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

اردوغان در پی تسهیل در روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در سفر به آلمان آنکارا – ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه روز دوشنبه در راس هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی عازم آلمان شد تا درباره فرایند مناسبات دو کشور و روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا با ˈانگلا مرکلˈ صدراعظم آلمان گفت و گو کند.


به گزارش ایرنا، اردوغان در فرودگاه آنکارا و در گفت وگو با خبرنگاران ، آلمان را بزرگترین شریک تجاری ترکیه معرفی کرد و گفت : علاوه بر این وجود جامعه بزرگ ترک ها در آلمان پل ارتباطی مهمی در روابط دوکشور است.
وی گفت: حجم تجارت دو کشور در سال گذشته به 36 میلیارد یورو رسید که بر این باور است با به حرکت در آوردن امکانات بالقوه و استفاده بهینه از ظرفیتهای دوکشور در آینده شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر این همکاریهای اقتصادی خواهیم بود.
نخست وزیر ترکیه گفت: آلمان تنها کشور اروپایی است که در جریان بحران مالی حاکم بر این قاره ، روابط تجاری ترکیه با آن در فضای باثباتی به راه خود ادامه داد و اکنون با بهبود در اوضاع اقتصادی اروپا، پیش بینی می شود که تجارت ترکیه با آلمان و اروپا بیش از پیش توسعه یابد.
اردوغان از فرایند ادغام جامعه ترک در آلمان با جامعه این کشور و تاکید بر اینکه دولت آنکارا از این فرایند حمایت می کند،گفت: 11 نماینده ترک تبار اکنون به مجلس آلمان راه یافته اند و برای اولین بار نیز یک ترک تبار بعنوان وزیر وارد کابینه آلمان شده است.
نخست وزیر ترکیه افزود: 80 هزار شرکت متعلق به ترکها در آلمان فعالیت دارند که حجم فعالیتهای آنها بالغ بر 40 میلیارد یوروست و برای بیش از 400 هزار نفر ایجاد اشتغال کرده اند.
وی افزود: شرکتهای آلمانی نیز از نظر بیشترین سرمایه گذاری در ترکیه در صدر قرار دارند.
او با اشاره به برنامه تاسیس دانشگاه مشترک بین ترکیه و آلمان، گفت: در دیدار با مرکل، علاوه بر مسائل سیاسی در باره مباحث جامعه ترک در آلمان، فرایند همگرایی ترکیه در اتحادیه اروپا، مناسبات اقتصادی و تجاری دوکشور، موضوع همکاریهای علمی و فرهنگی دو جانبه ، مسائل منطقه ای و بین المللی نیز گفت و گو خواهد کرد.
اردوغان گفت: از مقامات آلمانی خواهد خواست تا در خصوص برخورد عادلانه و عهد به وفای اتحادیه اروپا در پذیرش عضویت ترکیه مساعدتهای لازم را داشته باشند.
نخست وزیر ترکیه ضمن تقدیر از تمدید مدت استقرار آتشبارهای پاتریوت آلمان در ترکیه گفت: دوکشور تشریک مساعی خوبی در مسائل منطقه ای و بین المللی دارند.
اردوغان به دعوت ˈآنگلا مرکلˈ صدراعظم آلمان در حالی به این کشور سفر می کند که آلمان بزرگترین شریک تجاری ترکیه است و بیش از سه و نیم میلیون نفر از اتباع ترک در این کشور زندگی می کنند.
این اولین سفر نخست وزیر ترکیه به آلمان بعد از انتخابات اخیر در این کشور که مرکل بار دیگر توانست زمام امور را در دست بگیرد ، است .
نخست وزیر ترکیه را در این سفر ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیر امور خارجه ، ˈمولود چاوش اوغلوˈ وزیر اتحادیه اروپا و ˈامرالله ایشلرˈ معاون نخست وزیر و شماری از نمایندگان مجلس ، نهادهای مدنی، بخش خصوصی و خبرنگاران همراهی می کنند.
براین اساس، اردوغان روز سه شنبه با مرکل دیدار و سپس با ˈسیگمار گابریلˈ معاون صدراعظم آلمان، وزیر انرژی و رهبر حزب سوسیال دمکرات به عنوان شریک دولت ائتلافی مرکل نیز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
نخست وزیر ترکیه در سفر دو روزه خود به آلمان، در انجمن سیاست خارجی آلمان (DGAP) در برلین، به عنوان یکی از نهادهای مدنی مهم فعال در سیاست خارجی آن کشور حاضر و سخنرانی کرده و در برنامه ای که توسط اتحادیه دمکرات های ترک تبار اروپا ترتیب یافته شرکت و با نمایندگان جوامع ترک مقیم آلمان و اروپا نیز دیدار و گفت و خواهد کرد.
موضوع عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا بخش دیگری از مذاکرات هیاتهای ترکیه و آلمان را تشکیل خواهد داد که با توجه به حضور مولود چاوش اوغلو که پیشتر ریاست مجمع پارلمان اروپا را نیز به عهده داشت و دارای روابط نزدیک با مقامات بلندپایه اروپایی است، نشان می دهد، آنکارا در صدد است به نارضایتی های اروپا از کندی در فرایند اصلاحات در ترکیه در فرایند همگرایی با اتحادیه اروپا پاسخ دهد.
ترکیه ، کشورهای بزرگ اروپایی از جمله آلمان و فرانسه را به کارشکنی در فرایند عضویت این کشور در اتحادیه اروپا متهم کرده و مدعی است این کشورها عهد شکنی می کنند.
اردوغان هفته گذشته بعداز یک وقفه پنج ساله به بروکسل سفر کرد به این امید که جان تازه ای به فرایند همگرایی کشورش با اتحادیه اروپا بدهد.
در دی ماه جاری با سفر رییس جمهوری فرانسه به ترکیه که اولین سفر در سطح رییس جمهوری فرانسه به این کشور در 22 سال اخیر بود، نشانه هایی از نرمش در مواضع پاریس نسبت به فرایند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا نیز مشاهده شد.
عبدالله گل نیز بعداز میزبانی اولاند به ایتالیا رفت تا در آستانه احراز ریاست دوره ای اتحادیه اروپا توسط ایتالیا، در خصوص کمکهای آن کشور به فرایند همگرایی ترکیه در اتحادیه اروپا تشریک مساعی بیشتری با آنکارا داشته باشد.
مساله قبرس نیز از دیگر مسایل مطرح در روابط ترکیه با اتحادیه اروپا و آلمان به عنوان یکی از مهره های اصلی این اتحادیه است. تداوم تنش ها میان بخش یونانی نشین قبرس با بخش ترک نشین آن و تلاش های ترکیه برای افزایش نفوذ خود در بخش ترک نشین این کشور، همواره یکی از دلایل مخالفت اتحادیه اروپا با عضویت ترکیه در این اتحادیه بوده است.
سفر اردوغان به آلمان را باید در چارچوب دوره تازه ای از تلاش های دولت آنکارا به ویژه به دنبال تزلزل سیاسی اخیر ناشی از عملیات ارتشا و فساد در 26 آذرماه گذشته و در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز محلی در ماه مارس و اوت سالجاری، برای احیای روابط با اتحادیه اروپا و در کل با غرب ارزیابی کرد.
روابط ترکیه با آلمان و اتحادیه اروپا به ویژه در سومین دوره اقتدار حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری اردوغان ناشی از انتقادات آنکارا از ادامه بی مهری های غرب و نشان دادن گرایش به پیوستن به سازمان شانگهای در حالیکه عضو ناتو است و انتقادهای غرب از تحولات سیاسی در ترکیه، با فراز و نشیب هایی رو به رو شده است.
کارشناسان روابط بین المللی در آنکارا با اشاره به تاثیرات التهابات سیاسی اخیر در اقتصاد ترکیه و ضریب بالای تاثیر پذیری ترکیه از تحولات در اقتصاد جهانی و نیاز شدید این کشور به باز بودن کانال ورود سرمایه خارجی به بازارهای پول و سرمایه ترکیه، معتقدند که دولت آنکارا در آستانه این دو انتخابات سرنوشت ساز مایل نیست در این دوره حساس با جبهه غرب گفتمان انتقادی را دنبال کند.
خاورم/2011****230**1856
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن