تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803551304




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا اسرائیل تا این اندازه خوشحال است؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



چرا اسرائیل تا این اندازه خوشحال است؟
در روز 7سپتامبر، دولت کانادا تمام روابط دیپلماتیک خود را با ایران به حال تعلیق درآورد و سفارت خود در تهران را بست و دستور داد که دیپلمات های ایرانی خاک کانادا را ظرف پنج روز ترک کنند.




  به گزارش جام به نقل از بولتن، در روز 7سپتامبر، دولت کانادا تمام روابط دیپلماتیک خود را با ایران به حال تعلیق درآورد و  سفارت خود در تهران را بست و دستور داد که دیپلمات های ایرانی خاک کانادا را ظرف پنج روز ترک کنند.   به گزارش بولتن نیوز، جان بیرد، وزیر امور خارجه کانادا طی بیانیه ای توهین آمیز، ایران را "تهدیدی جدی برای صلح جهانی و امنیت دنیای امروز خواند". او به دلایلی مانند حمله2011 دانشجویان ایرانی به سفارت بریتانیا در تهران، حمایت ایران از دولت رئیس جمهور سوریه، بشار اسد و جاه طلبی های هسته ای این کشور استنادکرد.

چیزی که بیرد هرگز نمی تواند بدان استناد کند، اقدام تهاجمی ایران علیه ملتی دیگری طی یک قرن گذشته است. در دوران معاصر ، ایران هرگز نه به کشوری حمله کرده و نه خاک کشوری را اشغال کرده است ، در عوض ، همواره آماج  جنگ های ناعادلانه و تحمیلی قدرت های امپریالیستی بوده است.  در سال 1941، نیروهای مسلح اتحاد جماهیر شوروی ، بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع در تلاش برای تضعیف نفوذ آلمان در ایران و حفظ سلطه بر ذخایر بزرگ نفتی این کشور به ایران حمله کردند. چهار دهه بعد، دیکتاتور عراق صدام حسین تحت فشار ایالات متحده و متحدان اروپایی اش ، به ایران حمله کرد و بیش از 500 هزار ایرانی را با هدف آسیب زدن به شکوفۀ نو رستۀ انقلاب ایران کشت . گر چه هر دوی این جنگ ها شکست خورد و نتوانست به اهداف خود جامۀ عمل بپوشاند اما، باعث شد تا مردم ایران طعم تلخ انقیاد و سرکوب را احساس کنند.

با تعلیق روابط دیپلماتیک دولت کانادا با تهران ، هیچ کس در حال حاضر شادتر از مقامات رژیم اسرائیل نیست.
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه ای با رادیو سی بی سی گفته :" من عمیقا از موضعگیری و اعتقاد راسخ نخست وزیر هارپر و دولت کانادا قدردانی می کنم." وی اضافه می کند:" و فکر می کنم همه در اسرائیل قدردان موضع صریح ایشان در مقابل رژیمی هستند که با مردم خود برخوردی وحشیانه دارد ، در توطئۀ قتل دهها هزار نفردر سوریه دست دارد، هولوکاست را انکار می کند و خواستار ریشه کن کردن دولت اسرائیل است و به دنبال برنامه ای غیر قانونی برای توسعه سلاح های هسته ای است. 

شیمون پرز، رئیس جمهور سابق اسرائیل در بیانیه ای گفت ، "کانادا یک بار دیگر ثابت کردکه اصول اخلاقی بر عمل گرایی اولویت دارد . کانادا نشان داد که سیاست باید بازتاب دهندۀ  اصول و ارزشها باشد." وی  ازکانادا برای "موضعگیری بر اساس با ارزش ترین اصول اخلاقی" مورد ستایش قرار داد و " ابراز  امیدواری کرد که کشورهای دیگر نیز این رفتار کانادا را به عنوان الگوی اخلاقی مد نظر قرار دهند."   مقامات ایرانی می گویند این تصمیم دولت کانادا با فشار لابی اسرائیل صورت گرفته ، و این اقدام کانادا را نوعی سرسپردگی و بردگی در قبال صهیونیست ها نامیده اند، کسانی که می خواهند نگاه جامعۀ بین المللی را از جنایاتی منحرف کنند که آنها در سرزمین های اشغالی فلسطین مرتکب می شوند.

رامین مهمان پرست ،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می گوید:" دولت فعلی کانادا تحت رهبری آقای استفن هارپر به خاطر اتخاذ سیاست های افراطی در حوزه سیاست خارجی معروف است ، رفتار خصمانه دولت نژادپرست فعلی در کانادا،  در واقع به پیروی از سیاست های دیکته شده توسط صهیونیست ها و انگلیسی ها صورت می گیرد."

شاید رابطه جدا نشدنی میان اسرائیل و کانادا را ایو انگلر در کتاب 2010 خود به بهترین شکل ممکن شرح داده شده باشد. نام این کتاب "ساختار آپارتاید، کانادا و اسرائیل" است که چگونگی همکاری دولت کانادا در تشکیل دولت اسرائیل در سال 1948 و حمایت بی دریغ کانادا از اسرائیل را طی64 سال گذشته به خوبی به تصویر می کشد.
چندین سازمان اسرائیلی و یهودی در کانادا فعال هستند و برای حفظ منافع اسرائیل در تصمیم گیری های سیاست خارجی دولت کانادا کار می کنند. یکی از این سازمان ها، کمیته کانادایی اسرائیلی است، که بودجۀ آن توسط شورای کانادایی برای دفاع از یهودیان و اسرائیل(CIJA) تامین می شود، شورایی که بازوی حمایتی اسرائیلی های متحد در کاناداست.

این گروه در سال 2011 منحل شد، اما مسئولیت آن بر عهدۀ سازمان مادر CIJA است. با  توجه به وب سایت انجمن های یهودی کانادا، سالانه نزدیک به 4 میلیون دلار به سازمان های حمایتی اسرائیل در کانادا اختصاص داده می شود. با این حال، پروفسور پیتون لیون، استاد علوم سیاسی در دانشگاه کارلتون، فاش کرده که بودجه کمیته کانادائی و اسرائیلی قبل از انحلال این کمیته، حدود 11 میلیون دلار بوده است.

انجمن های یهودیان کانادا شامل سازمان های تابعه متعددی است، که هر یک برای ترویج ارزش های اسرائیلی در جامعه کانادا، تقویت روابط دیپلماتیک، اقتصادی و فرهنگی بین کانادا و اسرائیل و توانمند سازی جامعه یهودیان کانادا، به خصوص با نفوذ و تسلط بر روزنامه ها، تلویزیون و ایستگاه های رادیویی در کشور فعالیت می کنند.

برخی از این سازمان ها عبارتند از تجربه کانادا-اسرائیل، جوامع یهودی منطقه انتاریو ،  یا صندوق صدقات و موقوفه، و کنگره یهودیان کانادایی. زلمان  آمیت، استاد روانشناسی در دانشگاه کونکوردیا در مونترال  می گوید: جوامع یهودی کانادا 75 میلیون دلار در سال به اسرائیل پول اهدا می کنند.
مقامات کانادا هیچگاه به خاطر نمایش حمایت بی قید و شرط خود از اسرائیل شرمسارنبوده اند استفن هارپر، نخست وزیر کانادا در61 اُمین سالگرد تأسیس اسرائیل، گفته: "ما خود را یکی از نزدیک ترین شرکای اسرائیل به حساب می آوریم . از زمان تاسیس این کشور در سال 1948 تاکنون، کانادا  همواره از اسرائیل و حق این کشور برای برخورداری از صلح و امنیت و زندگی آرام در کنار همسایگانش حمایت کرده است. ما به این رابطه ارج می نهیم و به نبال تقویت و ادامۀ این دوستی و همکاری هستیم."   اسرائیل اکنون از اینکه که کانادا روابط دیپلماتیک خود با ایران را به حال تعلیق در آورده بسیار شادمان است و این حرکت را در چارچوب طرحی گسترده تر برای منزوی کردن ایران در سطح بین المللی می بیند، و به سختی می توان باورکرد که اسرائیل در این تصمیم گیری به ظاهر غیرمترقبۀ دولت کانادا نقشی نداشته است.   با این حال این تلاش ها برای منزوی کردن ایران چندان هم بدون مخالفت نیست. در 31 اوت 2012 ، رهبران 120 کشور در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، از برنامه هسته ای ایران حمایت کردند و مخالفت خود را با تحریم های یک جانبه ایالات متحده آمریکا و متحدان اروپایی اش علیه ایران ابراز داشتند.    




۱۳۹۲/۱۱/۱۴ - ۱۵:۴۶




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن