تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819423047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان منافع مشترک زیادی دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان منافع مشترک زیادی دارند لردگان، شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: منافع و مسائل مشترک زیادی بین استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان وجود دارد.


به گزارش ایرنا، ˈقاسم سلیمانی دشتکیˈ روزدوشنبه درنشست مشترک مسئولان استان با استاندار و مدیران ارشد خوزستان در محل سد و نیروگاه کارون 4 در خصوص طرح های انتقال آب بین حوضه ای وزارت نیرو در فلات مرکزی گفت: مدیران ارشد خوزستان برای اثبات حقانیت چهارمحال و بختیاری در راستای جلوگیری از اجرای برخی طرح های غیرعلمی و مخرب، حمایت های فراوانی را انجام داده اند.
وی اجرای طرح های انتقال آب بین حوضه ای برای مصرف شرب را توجیه پذیر دانست و افزود: این گونه طرح ها نیز بایستی براساس معیارهای علمی و رعایت اصول زیست محیطی اجرا شود.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: در حالی که سدها، نیروگاه ها و برخی صنایع مادر در چهارمحال و بختیاری قرار دارد، درآمدهای این بخش ها به حساب وزارتخانه های مربوطه واریز می شود و منافعی برای این استان ندارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری واگذاری مدیریت سد و نیروگاه کارون چهار به استان را ضروری دانست وگفت: درصورت واگذاری مدیریت این بخش ها به چهارمحال وبختیاری افزایش درآمد، رونق اقتصادی و توسعه پایدار در این استان اتفاق می افتد.
وی درخصوص قرار گرفتن برخی روستاهای چهارمحال وبختیاری در دریاچه سد کارون 3 نیز گفت: باید صدور مجوز پرورش ماهی وبهره برداری اهالی این روستاها از امکانات آبی کارون 3 انجام شود.
سلیمانی دشتکی اجرای عملیات آبخیزداری در بالادست سدها، حین و بعد از ساخت سدها به ویژه سد کارون چهار را ضروری دانست و گفت: وزارت نیرو و استان خوزستان باید در این زمینه بخشی از هزینه ها را به چهارمحال و بختیاری پرداخت کنند.
وی شتاب بخشی به اجرای طرح راه آهن اصفهان – شهرکرد – خوزستان، اتصال چهارمحال و بختیاری به آزاد راه ها، ملی شدن پروژه راه بروجن – لردگان – خوزستان و تکمیل محور ارتباطی جایگزین راه های زیرآب رفته سد کارون 4 در بخش میانکوه شهرستان اردل را در کوتاه ترین زمان ممکن را ضروری اعلام کرد.
سلیمانی دشتکی تأکید کرد: طبق قول وزارت نیرو بهره برداری از جاده جایگزین سدکارون 4 باید تا تیر سال آینده به بهره برداری برسد در غیر این صورت مسئولان استان مسئول پاسخگویی بدقولی های وزارت نیرو نیستند.
استاندارچهارمحال وبختیاری افزود: سد خرسان 3 نیز از پروژه های مهم و تأثیرگذار در پیشرفت این استان است که در سال 1393 برای اجرای آن 450 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای ملی پیش بینی شده است.
وی تصریح کرد: در این حوزه سرمایه گذاری های فراوانی شده و باید جلوی برخی شایعات مبنی بر احتمال توقف در اجرای این پروژه گرفته شود.
سلیمانی دشتکی گفت: اجرای این پروژه ها روند توسعه همه جانبه و پایدار استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان در تمامی زمینه ها را افزایش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: بایستی مسئولان هر دو استان ازطریق دستگاه های اجرایی ملی، مجلس شورای اسلامی و استفاده از توان سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی تعامل بیشتری داشته باشند.
استاندار خوزستان نیز در این نشست گفت: از گذشته های بسیار دور رابطه های عاطفی و عمیقی بین مردم دو استان وجود داشته است.
ˈعبدالحسین مقتداییˈ کارون را سمفونی وحدت ملی دانست و تأکید کرد: اجرای غیرکارشناسی برخی طرح های وزارت نیرو در گذشته باعث شده تا تلخی این طرح ها از شیرینی آن بیشتر باشد.
وی افزود: مردم، مسئولان و نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با تمام توان در کنار همتایان خود در چهارمحال و بختیاری ایستاده و با جدیت و براساس معیارهای علمی و منطقی از حق خود در کارون و زاینده رود دفاع می کنند.
مقتدایی تصریح کرد: بایستی در آینده هم برگزاری این نشست ها بین تمامی گروه های کارشناسی، طبق معیارهای علمی و به دور از مسایل عاطفی ادامه یابد.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: باید در مدیریت کلان آب کشور و برنامه های وزارت نیرو تجدید نظر جدی صورت گیرد.
ˈمجید جلیل سرقلعهˈ خاطرنشان کرد: اکنون وزارت نیرو دچار بی برنامگی شده و کارها را براساس روزمرگی انجام می دهد.
وی جمعیت ساکن در حوزه کارون را بیش از پنج میلیون تن دانست و افزود: در برخی طرح های وزارت نیرو به این جمعیت بی توجهی شده و آنان را از نعمت آب محروم کرده است.
جلیل سرقلعه تأکید کرد: چهارمحال و بختیاری و خوزستان نباید قربانی زیاده خواهی مسئولان برخی استان ها شوند.
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: سالانه به ازای هر هکتار 20 متر مکعب فرسایش خاک در استان به خصوص در حوزه کارون 4 رخ می دهد.
ˈرستم غیبیˈ تصریح کرد: باید برای طول عمر سدها، 10 درصد درآمد حاصل از آب پشت سدها به آبخیزداری دربالادست اختصاص یابد.
سد کارون 4 در مرز میان استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری قرار دارد و این رودخانه و زاینده رود از کوه های چهارمحال و بختیاری سرچشمه می گیرد.
7363/558/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن