تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802771775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی: انجمن خبرگان کشاورزی تشکیل می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی: انجمن خبرگان کشاورزی تشکیل می شود تهران - ایرنا -رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور از تشکیل انجمن خبرگان کشاورزی خبر داد و گفت: در این انجمن از کشاورزان و تولیدکنندگان نمونه کشوری برای افزایش عملکرد و سیاست گذاری های بخش کشاورزی استفاده خواهد شد.


حسین صفایی روز دوشنبه در نشستی خبری به مناسبت دهه فجر افزود:در مقاطع مختلف زمانی کشاورزان نمونه توسط وزارت جهاد کشاورزی شناسایی و انتخاب می شدند اما به جای این که از آنها در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های بخش استفاده شود، پس از مدتی به دست فراموشی سپرده می شدند.
وی اظهار داشت: با تشکیل این انجمن در نظر داریم از نخبگان و خبرگان بخش کشاورزی که درسه دهه دستاوردهای مطلوبی به این بخش ارایه کرده اند و کشاورز نمونه قلمداد می شوند در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: هم اکنون یکی از اولویت های بخش کشاورزی تکیه بر انجمن خبرگان کشاورزی است تا سیاست های لازم از طریق کشاورزان پیشرو دنبال شود.
صفایی گفت: انجمن خبرگان کشاورزی حزب نیست بلکه متشکل از دامداران، پرورش دهندگان زنبورعسل، تولیدکنندگان مرغ و گوشت و سایر محصولات کشاورزی است و با خانه کشاورز که به شکل حزبی فعالیت دارد، متفاوت است.
وی با بیان این که سازمان تعاون روستایی دارای 16 انجمن غیرفراگیر است، افزود: بخش کشاورزی به دلیل وسعت و اهمیت به انجمن های متعددی نیاز دارد که برخی از این انجمن ها فراگیر نیستند اما وجود آنها در بخش احساس می شود. تاکنون 16 انجمن ثبت و فعال است.

** پیش بینی 2 برابری خرید تضمینی ذرت و دانه های روغنی در سال 93
مدیر عامل سازمان تعاون روستایی گفت: قیمت هر کیلوگرم ذرت در سال جاری 4 هزار و 650 ریال (465 تومان) بود و برای سال 1393 نرخ خرید تضمینی این محصول 8هزارو 700 ریال(870 تومان ) تعیین شده است که به دلیل افزایش قابل توجه نرخ این محصول پیش بینی می شود خرید تضمینی آن نیز افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کند.
به گفته صفایی قیمت هر کیلوگرم دانه های روغنی برای سال 1393 حدود 2 برابر افزایش یافته که این امر در افزایش تولید و بخش عمده خرید توسط دولت تاثیر گذار است.
وی میزان اعتبار مورد نیاز خرید تضمینی ذرت، دانه های روغنی و سایر محصولات کشاورزی به جزء گندم را 30 هزار میلیارد ریال (3 هزار میلیارد تومان) اعلام کرد.

** وظیفه خرید تضمینی گندم سال 93 برعهده وزارت جهادکشاورزی
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: این سازمان به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی گندم را از سال آینده بر عهده خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: برای خرید گندم 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده است که با ابلاغیه بانک مرکزی ، بانک های عامل موظف به پرداخت این مبلغ برای خرید تضمینی گندم به سازمان تعاون روستایی هستند.
صفایی گفت: از دو ماه پیش ستاد خرید گندم در سازمان مرکزی تعاون روستایی تشکیل شده و بر اساس بانک اطلاعاتی که از سه سال گذشته در این سازمان موجود بوده است، خرید تضمینی گندم صورت می گیرد.
رییس هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود : در سه سال گذشته که وظیفه خرید تضمینی محصولات به ویژه گندم بر عهده این سازمان بود، 2280 مرکز خرید گندم در مناطق مختلف کشور برای کوتاه کردن مسافت و تسهیل در ارائه خدمات به گندمکاران ایجاد شد که از سال آینده این مراکز برای خرید فعال می شود.
صفایی گفت: بر اساس اطلاعاتی که از گندمکاران داریم حدود یک هزار نقطه برای خرید گندم از کشاورزان ایجاد می شود و اگر نیاز باشد نقاط جدید دیگری نیز پیش بینی خواهد شد.
صفایی گفت : طبق قانون قیمت خرید تضمینی محصولات راهبردی کشاورزی برای اجرای دقیق الگوی کشت و ایجاد انگیزه و آرامش کشاورزان هر ساله در پایان شهریور ماه اعلام خواهد شد.
وی تاکید کرد پول گندم کشاورزان هم در کوتاه ترین زمان پس از خرید گندم به حساب آنان واریز خواهد شد.
اقتصام(3)9186 **1561
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن