تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804715127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رژیم غذائی برای جلوگیری از سرطان پروستات


واضح آرشیو وب فارسی:نیک صالحی:
رژیم غذائی برای جلوگیری از سرطان پروستات نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که رژیم‌غذایی تاثیر بسزایی بر خطر ابتلا به سرطان دارد. اما اینکه بدانید دقیقاً چه موادغذایی برایتان مفید است و کدام‌ها می‌تواند برایتان خطرناک باشد به شما کمک خواهد کرد برنامه‌غذایی برای خود تنظیم کنید که به ارتقاء وضعیت سلامت شما کمک کند.

هر ساله تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان دچار سرطان پروستات می‌شوند. اینجا به شما می‌گوییم که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات چه بخورید.
 گوجه‌فرنگیعامل فعال: لیکوپن، آنتی اکسیدان
علت مصرف: لیکوپن یک ترکیب آنتی‌اکسیدانه، کاروتینوئید، است که رنگ قرمز گوجه‌فرنگی نیز از آن به دست می‌آید. همچنین یکی از عوامل پیشگیرنده و ضد سرطان معرفی شده است. یک مطالعه که در سال 2004 انجام گرفت، کاهش خفیف در خطر ابتلا به سرطان پروستات را با مصرف مقدار زیاد لیکوپن یا رژیم‌های غذایی که در آن از میزان زیادی گوجه‌فرنگی استفاده می‌شود، نشان داد. گوجه‌فرنگی سرشار از ویتامین‌های مفید بسیار و آنتی‌اکسیدان است که باعث می‌شود نقش مهمی در یک رژیم‌غذایی سالم داشته باشد.
روش آماده‌سازی: برای آماده‌سازی گوجه‌فرنگی باید در صورت امکان به آن گرما و چربی اضافه کنید. هرچه مدت زمان بیشتری آن را بپزید، لیکوپن بیشتری از آن به دست می‌آید. اضافه کردن چربی به صورت روغن یا گوشت نیز می‌تواند به جذب لیکوپن کمک کند.بروکلیعامل فعال: سولفورافان
علت مصرف:همه سبزیجات چلیپایی مثل گل‌کلم، کلم‌پیچ و کلم بروکسل فواید ضدسرطان دارند. بااینکه هنوز مشخص نیست که کدامیک از موادشیمیایی و ترکیبات مفید موجود در کلم بروکلی در محافظت از سلامت بدن نقش دارد اما سولفورافان بیشتر از سایرین مورد مطالعه قرار گرفته است.
 سولفورافان خود می‌تواند بعنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل کند یا می‌تواند آنزیم‌های سم‌زدایی را در بدن تقویت کند. صرفنظر از طریقه کمک کردن بروکلی مشخص است که سبزیجاتی بسیار قوی و توانا در مبارزه با سرطان پروستات است. برخی کارشناسان حتی عنوان می‌کنند که این سبزیجات یکی از قوی‌ترین عوامل ضدسرطان موجود است.
روش آماده‌سازی: هیچ روش خاصی برای آماده‌سازی بروکلی وجود ندارد، ازاینرو می‌توانید هربار آن را به طریقی جدید استفاده کنید. می‌توانید گاهی آن را خام استفاده کنید و گاهی بخارپزشده. ترکیب آن با سایر موادغذایی ضد سرطان پروستات مثل گوجه‌فرنگی می‌تواند تاثیرات ضدسرطانی آن را افزایش دهد.سویاعامل فعال: ایزوفلاوون, ژنیستاین، دائیدزاین و گلیسیتاین
علت مصرف: سویا از دانه سویا گرفته می‌شود که یکی از پُر پروتئین‌ترین گیاهان خوراکی است که به صورت‌های مختلف مثل شیر سویا، توفو و پودر پروتئین موجود است. سویا در برابر بسیاری از سرطان‌ها از جمله سرطان پروستات محافظت به عمل می‌آورد. گفته می‌شود که تاثیرات سویا بخاطر محتوی ایزوفلاوون آن است که گاهی بخاطر اینکه اعمال استروژن انسانی را اما در گیاهان تقلید می‌کند، استروژن گیاهی نامیده می‌شوند.
 سویا یک ماده‌غذایی ضد سرطان پروستات است. استفاده از سویا بعنوان جایگزینی برای گوشت یا لبنیات هم می‌تواند خود پرفایده باشد زیرا رژیم‌های غذایی سرشار از گوشت و لبنیات می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان‌های خاص را افزایش دهد.
روش آماده سازی: میزان محتوی ایزوفلاوون باتوجه به محصول سویای مورداستفاده متفاوت است و معمولاً هیچ قانون خاصی برای ترجیح دادن یک محصول به محصول دیگر وجود ندارد. سعی کنید به صورت متنوع از موادغذایی استفاده کنید و هر از گاهی نیز به جای سویا گوشت یا لبنیات را جایگزین کنید.بذر کتانعامل فعال: لیگنان و آلفا لینولئیک اسید (یک اسید چرب امگا3)
علت مصرف: کتان گیاهی سالانه است که از آن برای درست کردن پارچه کتان یا لینن استفاده می‌کنند. بااینکه بذر کتان سرشار از امگا3 است اما مقدار زیادی لیگنان نیز در خود دارد که بعنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. هم بذر کتان و هم روغن آن از ابتدای دهه پنجاه تاکنون بعنوان موادی ضد سرطان معرفی شده‌اند.
روش آماده‌سازی: بذر کتان در میان موادغذایی ضد سرطان پروستات دیگر که معرفی شد، تنوع تهیه بیشتری را می‌پذیرد. بذر کتان به شکل آرد و بیسکویت‌ها و شیرینی‌های مخصوص صبحانه موجود است. روغن کتان نیز به شکل روغن خالص یا کپسول موجود است.می‌تواند هر از گاهی از گوشت و لبنیات هم استفاده کنید اما در صورت امکان میزان استفاده خود را پایین بیاورید.mardaneh.com

دوشنبه 14 بهمن 1392 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نیک صالحی]
[مشاهده در: www.niksalehi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 271]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن