تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803294352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسؤولان بدانند کلید حل مشکلات اقتصادی رفع تحریم ها نیست/ توصیه به تیم مذاکره کننده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



سید مرتضی نبوی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری:
مسؤولان بدانند کلید حل مشکلات اقتصادی رفع تحریم ها نیست/ توصیه به تیم مذاکره کننده خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که مسؤولان کشور باید بدانند کلید حل مشکلات اقتصادی رفع تحریم ها نیست، بلکه نگاه به درون و تقویت داخل است، بی اعتمادی ملت ایران به آمریکا را دارای ریشه های تاریخی بسیار دانست.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی نبوی یکشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی با گرامی داشت دهه مبارک فجر تاکید کرد: تندبادها و توفان ها نمی توانند مانع ثمردهی انقاب اسلامی شوند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که انقلاب اسلامی با گذشت بیش از سی و پنج سال به نهالی تنومند تبدیل شده است، گفت: این نظام بر اعتقاد مردم پایه گذاری شده است، امروز محکم ترین نظام ها، حکومت های هستند که از پشتوانه محکم مردمی برخوردار هستند.
 
سید مرتضی نبوی حمایت مردم از نظام اسلامی و ارزش های دینی را بی نظیر توصیف کرد و گفت: این نظام از ابتدا با مشارکت مؤمنان مردم شکل گرفت و در ادامه مسیر نیز بر همین محور متکی بود.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تمام ساختار های نظام اسلامی را متکی به رای مردم ارزیابی و تصریح کرد: نوع نظام، قانون اساسی و دیگر نهادها در جمهوری اسلامی برپایه رای مردم شکل گرفته است.
 
نبوی نظام های مبتنی به رای مردم را غیر قابل شکست با تهدیدهای نظامی و تحریم ها دانست و افزود: این موجود بالنده به تدریج نیازهای خود را شناخت و در صدد رفع آنها برآمده است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآورشد: در ابتدای انقلاب آمریکایی ها اعلام می کردند که چندی نخواهد گذشت و این نظام دچار فروپاشی خواهد شد، اما خواب آشفته آنها تعبیر نشد.
 
نبوی ایجاد نا آرامی های مختلف در مناطق متعدد را از جمله نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی دانست و گفت: هرکجا تهدیدی متوجه نظام و کشور شده، مردم با حضور مسؤولانه خود اجازه ندادند کشور دچار مشکل شود.
 
مدیر مسئول روزنامه رسالت با تاکید بر این که ملت ما از تهدیدات فرصت ساختند، گفت: انواع ترورها، کودتاها و تحمیل جنگ بر علیه کشور همه و همه با نقش آفرینی مردم خنثی شده است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف را مایه بهت و حیرت دشمنان دانست و یادآورشد: حضرت امام به مردم اعتماد به نفس بخشیدند و پیشرفت های علمی مختلف کشور محصول همین خودباوری است.
 
مدیر مسئول روزنامه رسالت با اذعان به برخی مشکلات کشور از جمله بیکاری و مشکلات ساختاری و اقتصادی، گفت: رهبر معظم انقلاب از ابتدای رهبری خود تاکید کردند که نباید ساختار کشور و اقتصاد ما به نفت وابسته باشد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ساخت درونی کشور را با توجه به مردمی بودن آن قوی دانست و گفت: در عین حال باید بپذیریم در ساختار اقتصادی دچار مشکلات و چالش هایی هستیم که باید با اتکا به مردم خود این مشکلات را حل کنیم.
 
نبوی تصریح کرد: مسؤولان بدانند کلید حل مشکلات اقتصادی رفع تحریم ها نیست، بلکه نگاه به درون است؛ ما روزی بوده که تحریم نبودیم، اما مشکلات اقتصادی داشته ایم، اقتصاد ما باید مقاومتی و مقاومت آن نیز بالا باشد.
 
وی احیای روحیه خودباوری را از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: ریشه اصلی پیشرفت های کشور اعتماد به نفسی بود که در ابتدا حضرت امام و در ادامه رهبر معظم انقلاب به ملت بازگرداندند و ان شاءالله آغاز راه های بزرگ تر نیز خواهد بود.
 
این استاد دانشگاه در پاسخ به این که انقلاب اسلامی چگونه توانست الگوی موفق مردمسالاری دینی به جهانیان عرضه کند، گفت: دین ما دینی بسیار جامع و کامل است که هیچ گونه تغییر و تحریفی در آن راه نداشته است؛ کلام وحی فراتر از زمان و مکان و در هر زمان پاسخگوی مشکلات جامعه بشری است.
 
وی با بیان این که مردمسالاری دینی ترکیبی از دمکراسی غربی و اسلام نیست، بلکه برخاسته از متن دین است، اضافه کرد: این انقلاب بر پایه چنین دینی شکل گرفته است، دمکراسی دینی مربوط به ذات دین و قرآن ما است، تصمیم گیری های نظام نیز بر اساس مشورت با مردم است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: انتخابات خرداد 92 با راهنمایی رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم تبدیل به حماسه ای سیاسی شد که برای قدرت های جهانی قابل تصور نبود.
 
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که رمز پیوند عاطفی مردم با انقلاب اسلامی با گذشت بیش از سی سال را در چه می دانید؟ اظهار داشت: اگر چیزی غیر از این بود باید تعجب می کردیم، البته هنوز دانشگاه های ما نتوانسته اند این فرهنگ را آن گونه که شایسته است در دل و عمق جان نسل جوان نهادینه کنند.
 
استاد دانشگاه تصریح کرد: البته ملت ما به صورت تاریخی موحد، معنوی و اخلاقی هستند و همواره پیوند خوبی با رهبران دینی مذهبی و سالم داشته اند.
 
وی درباره تحریم های آمریکا و قدرت های جهانی علیه جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: قدرت آمریکا یک قدرت مادی است و این را ما متوجه هستیم؛ ما معتقدیم همه قدرت ها مادی نیست؛ همان گونه که امروز دنیا به این مساله نیز رسیده است که قدرت فرهنگی و معنوی اگر در مصاف با قدرت مادی قرار گیرد بر آن چیره می شود.
 
نبوی افزود: روزگاری کشور ایران پایگاه اصلی آمریکا در منطقه بود، اما امروز دست شان از ایران کوتاه شده و در دنیا تحقیر شدند، طبیعی است که آنها از چنین شرایطی راضی نباشند و دست به توطئه و دشمنی بزنند.
 
وی اضافه کرد: چه دمکرات ها و چه جمهوری خواهان همواره تاکید می کردند که باید ایران را دچار براندازی کنیم، اما هر چه جلوتر آمدند فهمیدند که حنای شان رنگی ندارد و قدرت بازدارندگی کشور ما به جایی رسید که آنها خودشان اذعان می کنند که حمله به ایران خطرناک است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که مقاومتی که متکی به ایمان الهی است همواره پاسخ می دهد، یادآورشد: کار به جایی رسید که آقای اوباما تصریح کرد اگر من می توانستم تمام پیچ و مهره های ایران را نابود می کردم، این نشان می دهد که آنها نتوانسته اند نه این که نخواسته اند.
 
وی در پاسخ به این که چرا ایران نمی تواند به امریکا اعتماد کند، گفت: ما تجارب تاریخی بسیاری داریم از این که آمریکایی ها همواره می خواستند به ایران و منافع ما ضربه بزنند و طبیعی است که در چنین شرایطی نباید به آنها اعتماد کرد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: برخی مسؤولان ما فکر کرده اند اگر ادبیات خود را نسبت به آمریکایی ها عوض کنند می توانند به نتیجه برسند، در دروان اصلاحات آقای خاتمی در مصاحبه با سی ان ان آنچنان از آمریکا تعریف و تمجید کرد و خواهش کرد دیوار بی اعتمادی برداشته شود، آن موقع آقای کلینتون فهرست بلند بالای تحریم ها را تایید و اجرایی کرد.
 
وی اضافه کرد: طرفداران دو آتشه اصلاحات خواهان برقراری ارتباط بودند، اما در همان زمان که دوره ریاست آقای خاتمی بود، آمریکایی ها و بوش پسر ایران را محور شرارت نامیدند.
 
نبوی یادآورشد: در دوره جدید نیز آنها مجبور شدند یک سری مسائل خود را با ما حل کنند، اما به هر حال مسؤولان باید گفت گوها را از مسیر عزت، مصلحت و حکمت دنبال کنند تا خدایی ناکرده مردم تصور نکنند عزت شان خدشه دار شده است. /924/
 
 



۱۳۹۲/۱۱/۱۳






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن