تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819110863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نخبگان امریکا درباره ایران خطای محاسباتی می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دو کارشناس امنیتی دولت ˈجورج دبلیو بوشˈ مطرح کردند نخبگان امریکا درباره ایران خطای محاسباتی می کنند تهران - ایرنا - فلینت لورت و هیلاری مان کارشناسان امنیتی دولت جورج دبلیو بوش رییس جمهوری پیشین امریکا که چندی پیش به تهران سفر کرده بودند و روایت خود از سفرشان را در کتابی تحت عنوان ˈسفر به تهرانˈ به نگارش درآوردند در مقاله ای جدید به خطای محاسباتی نخبگان امریکایی در مورد ایران اشاره کردند.


به گزارش تدبیر به نقل از کنسرسیوم نیوز، فلینت لورت و هیلاری مان در مقاله جدیدشان با انتقاد از نخبگان امریکایی و رویکرد آنان در قبال ایران معتقد هستند که این نخبگان به دور از واقعیت در مورد ایران قضاوت می کنند.
این دو کارشناس امنیتی امریکایی در مورد خطای محاسباتی امریکایی ها پیرامون مسائل ایران به خصوص پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری می نویسد در دوران انتخابات ایران نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه تهران نشان می داد که روحانی به احتمال زیاد در انتخابات پیروز خواهد شد. علیرغم واقعیت ها در ایران، اندیشکده های واشنگتن بر این موضوع پافشاری می کرد که ایرانیان نمی توانند در انتخابات نامزد محبوب خود را برگزینند. در روز انتخابات ایران، روزنامه واشنگتن پست ادعا کرد که به روحانی اجازه نخواهند داد در انتخابات پیروز شود. این دیدگاه در میان بسیاری از نخبگان امریکایی غالب بود اما با مشخص شدن نتیجه انتخابات اشتباه بودن آن ثابت شد. قضاوت اشتباه نخبگان امریکایی در مورد ایران از سال 1979 میلادی تاکنون ادامه داشته است.
این دو کارشناس امنیتی مسائل ایران در ادامه می افزایند پس از پیروزی روحانی نخبگان امریکایی به جای آن که به اشتباه خود اعتراف کنند مدعی شدند که پیروزی روحانی به دلیل تاثیر تحریم های وضع شده علیه آن کشور بوده است. این در حالیست که بسیاری از نظرسنجی ها نشان می دهند که تحریم ها تاثیر کمی بر پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری داشته اند. واقعیت آن است که اکثر ایرانیان غرب و نه دولت ایران را مقصر اصلی در تبعات سنگین تحریم ها می دانند. آنان مایل به امتیازدهی دولت شان و تسلیم بر سر حاکمیت و منافع ملی شان نیستند چرا که می خواهند برنامه هسته ای صلح آمیز ادامه یابد.
نویسندگان مطلب با مقایسه وضعیت ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس می نویسند «مقایسه کشورهای سلطنتی حاشیه خلیج فارس و ایران تفاوت های موجود میان دو مدل حکمرانی را مشخص می کند. کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با استفاده از صرف پول تلاش می کنند تا ثبات خود را حفظ کنند در حالی که ایران نظامی است که از طریق انقلاب و پس از سرنگونی نظامی سلطنتی روی کار آمد. در این نظام انتخابات برگزار می شود و نهادهای حکومتی وجود دارند. همین مسئله سبب شده تا آن کشور بتواند در مقابل فشارهای منطقه ای و فشار وارده از سوی کشورهای غربی مقاومت کند.»
این دو کارشناس امنیتی امریکایی در بخش پایانی مقاله به دولت امریکا توصیه می کنند که اولین گام برای بهبود روابط با ایران به رسمیت شناختن «جمهوری اسلامی ایران» است و در این مورد می افزایند دولت های غربی بایستی جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسند. متاسفانه تاکنون کشورهای غربی حق غنی سازی اورانیوم توسط ایران را به رسمیت نشناخته اند.
اول ** 1610
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن