تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خانه هاى عنكبوتى كه در اتاق هاى شماست، لانه شياطين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803079573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهردار تهران لایحه بودجه 93 شهرداری را تقدیم شورا کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شهردار تهران لایحه بودجه 93 شهرداری را تقدیم شورا کرد تهران بزرگ - ایرنا - شهردار تهران روز یکشنبه لایحه بودجه 15 هزار و 198 میلیارد تومانی سال 93 شهرداری تهران را تقدیم شورای اسلامی شهر کرد.


به گزارش روز یکشنبه اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران ˈمحمد باقر قالیبافˈ در چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که غیر علنی برگزار شد، این لایحه را تقدیم شورا کرد.
وی در این جلسه از تلاش اعضای شورا و کمیسیون ها برای تصویب برنامه دوم پنج ساله شهرداری تشکر کرد.
قالیباف با اشاره به تجربه 8 ساله در شهرداری، بیان کرد: شهرداری تهران همیشه تلاش کرده بر اساس قانون وظیفه اش را مبنی بر تحویل بودجه سالیانه در موعد مقرر انجام دهد و خوشبختانه در 8 سال گذشته همیشه دی بودجه برای ریاست شورا ارسال شده است.
شهردار تهران با اشاره به تلاش شهرداری برای تصویب برنامه 5 ساله قبل از بودجه سال 93 اظهار کرد:لایحه بودجه منطبق بر برنامه 5 ساله تنظیم شده که البته این کار به سختی و با تلاش همکاران محقق شد.
وی افزود: در لایحه بودجه تلاش کردیم آن را به گونه ای تنظیم کنیم که با نظرات کمیسیون بودجه هماهنگ باشد تا با کمترین تغییرات روبه رو شویم.
وی با اشاره به ماموریتی بودن برنامه پنج ساله، بودجه سال 93 را هم یک برنامه کمی، کیفی و ماموریتی دانست و گفت: ماموریتی دیده شدن بودجه سال 93 باعث می شود نظارت و کنترل اعضای شورا بر عملکرد شهرداری تهران بیشتر باشد و گزارش های ماهیانه، شش ماهه و عملکرد شهرداری هم بسیار دقیق باشد؛ به طوری که مشخصا بودجه سال 93 با بودجه سال قبل کاملا تفاوت دارد.
قالیباف با اشاره به بودجه 15 هزار و 198 میلیارد تومانی پیشنهادی شهرداری خاطر نشان کرد: بودجه سال 93 نسبت به بودجه سال 92 فقط 9 درصد افزایش دارد.
وی با اشاره به اینکه 67 درصد بودجه در حوزه سرمایه ای و 33 درصد بودجه در حوزه نگهداشت و جاری دیده شده خطاب به اعضای شورای شهر گفت:بودجه ها معمولا 30 درصد سرمایه ای و 70 درصد هزینه ای است. اما شهرداری تهران با اینکه می داند ممکن است در بحث نگهداشت با مشکلاتی روبه رو شود اما مصمم است با صرفه جویی هزینه های جاری را کاهش دهد.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه برنامه سال 93 دولت نشان می دهد حامل های انرژی در سال آینده افزایش خواهد داشت گفت: افزایش قیمت انرژی بر روی هزینه های جاری تاثیر مستقیمی خواهد داشت اما ما اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی را سرلوحه کارمان در شهرداری قرار داده ایم.
وی با اشاره به اینکه 49 درصد بودجه پیشنهادی غیرنقدی است که در سنوات گذشته در بودجه شهرداری دیده نمی شد ،توضیح داد: بر اساس روند سنتی تعیین بودجه شهرداری، عدد بودجه تنها 7 هزار میلیارد تومان است. و مابقی به عنوان بودجه غیر نقدی پیش از این در بودجه شهرداری دیده نمی شد.
شهرداری تهران همچنین حمل و نقل با تاکید بر حمل و نقل ریلی را از اولویت های شهرداری دانست و گفت: بودجه مترو در لایحه بودجه سال 93 حدود 80 درصد افزایش داشته و موضوع فرهنگی و اجتماعی نیز از دیگر اولویت های شهرداری تهران در پیشنهاد بودجه بوده است.
وی از اعضای شورا خواست بودجه را در اسرع وقت تصویب کنند تا شهرداری بتواند اوایل اسفند موافقت نامه های این بودجه را تبادل کند.
قالیباف همچنین خواستار پیگیری مطالبات شهرداری از دولت شد و از اعضای شورا خواست به عنوان نمایندگان مردم سهم شهرداری از جریمه های راهنمایی و رانندگی، یارانه حمل و نقل عمومی و فروش سوخت را از دولت مطالبه کنند.
بر اساس این گزارش ˈاحمد دنیا مالیˈ رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه بودجه سال 93 شهرداری تهران باید یک برش از برنامه 5 ساله باشد، گفت: شورای شهر و مدیریت شهری اعتقاد دارد که در 4 سال آینده یک نیروی پرفشار در توسعه حمل و نقل ریلی ایجاد کند و این موضوع را در درآمدهای برنامه 5 ساله مصوب کرده است.
وی افزود:بهتر است مطابق برنامه، سقف درآمدی شهرداری در سال 93 را 17 هزار میلیارد در نظر گرفت تا در صورت تحقق، مطابق ماموریت های حمل و نقلی برنامه دوم اقدام شود.
دنیامالی با ارائه پیشنهاد تغییر سقف درآمدی در سال 93 تاکید کرد: اگر سقف درآمد شهرداری طبق لایحه 15 هزار میلیارد منظور شود اتفاق خاصی در حوزه عمران و حمل و نقل عمومی نمی افتد.
ˈاحمد مسجدجامعیˈ رییس شورای شهر تهران نیز در این جلسه اظهار کرد:بودجه سال 93 شهرداری مطابق با برنامه دوم ارائه شده به شورا است و با توجه به اینکه این برنامه با تغییراتی در شورا به تصویب رسید اکنون این وظیفه شورا است تا بودجه سال 93 را مطابق با برنامه مصوب بررسی و تصویب کند.
ˈعلیرضا دبیرˈ رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در توضیح لایحه بودجه شهرداری تهران، گفت: جداول بودجه ای که سال آینده ارائه خواهد شد تغییر می کند، یعنی در قالب موافق نامه به شورا ارسال می شود و همه اهداف برنامه مشخص خواهد بود که به نظرم این اتفاق بزرگی در بودجه نویسی خواهد بود.
وی پیشنهاد داد ما باید در کمیسیون تلفیق پنج هزار میلیاردی که به درآمدهای برنامه 5 ساله اضافه شد را تعیین تکلیف کنیم که با چه میزان به کدام حوزه ها اختصاص پیدا کند.
دبیر در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون 300 میلیارد تومان به حکم مراجع قضایی از حساب های شهرداری برداشت شده افزود: این موضوع نیز باید تعیین تکلیف شود و به گونه ای عمل کنیم که این رقم به صفر نزدیک شود.
ˈاحمد حکیمی پورˈ عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه رویکرد برنامه دوم شهرداری، فرهنگی و اجتماعی است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در بودجه سال 93 شهرداری ،که برش یکساله برنامه است این موضوع عملا دیده نشده است، بنابراین درخواستم این است که بودجه با رویکرد فرهنگی و اجتماعی بررسی شود.
حکیمی پور با اشاره به اینکه مدیریت شهری دنبال کسب درآمدهای پایدار شهری است، گفت: اطلاع دارد که از سود سهام مردم، یک رقمی به عنوان شهرداری کسر می شود که پیشنهاد می دهیم دوستان در شهرداری این موضوع را بررسی و مطالبه کنند.
ˈمحمد سالاریˈ رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز با انتقاد نسبت به کم بودن بودجه معاونت شهرسازی و معماری، گفت: ما در این دوره بیشترین تغییرات را در احکام حوزه­های مختلف ماموریتی داشتیم که قطعا هم به همان نسبت در اعمال بودجه های آن احکام ،باید تغییرات ایجاد شود.
ˈمجتبی شاکریˈ عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه پیشنهاد کرد: مدیریت شهری می تواند با چند گزینه دریافت کمک از دولت و مجلس، دریافت هزینه خدماتی به دستگاه های دولتی و بالا بردن سقف درآمدها، کار جدی را در سال آینده شروع کند.
وی گفت: تا زمانی که عملکرد حوزه­های فرهنگی را نداشته باشیم نمی توانیم در برنامه ریزی و بودجه بندی آن نظر بدهیم.
بر اساس این گزارش اعضای شورای شهر به یک فوریت لایحه بودجه سال 93 شهرداری تهران رای دادند و این لایحه برای بررسی کارشناسی به کمیسیون ها ارجاع شد.
همچنین در این جلسه اعضای شورای شهر تهران برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران، لایحه اصلاحیه مصوبه مجوز اخذ عوارض از دکل، آنتن، تاسیسات مخابراتی و ارتباطی در شهر تهران، و دو فوریت لایحه عوارض استقرار شعب بانک ها و موسسات مالی و اعتباری در شهر تهران را تصویب کردند.
تهرام/7244/1600 /
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن