تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818793884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید کنندگان نمونه بخش کشاورزی جلفا تجلیل شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تولید کنندگان نمونه بخش کشاورزی جلفا تجلیل شدند جلفا ، تبریز - ایرنا - فعالان و تولید کنندگان نمونه بخش کشاورزی شهرستان جلفا طی مراسمی در گرامیداشت دهه فجر با اهدای جوایزی تجلیل شدند.


این افراد توانسته اند با بکارگیری اصول و فنون کشاورزی نوین و شرکت در کلاس های آموزشی جهاد کشاورزی در تولید محصولات باغی، نوغانداری، پرورش زنبورعسل و ترویج فعالیت های کشاورزی موفق عمل کنند.
فرماندار شهرستان جلفا در این آیین با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بر ضرورت حفظ دستاوردهای انقلاب تاکید کرد و گفت: پاسداری از ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی تکلیف همه اقشار جامعه است.
مختار سیفی استقلال و خوداتکایی را از دستاوردهای مقاومت ملت ایران برشمرد و افزود: محور پیشرفت همه جانبه و متکی بودن بر خود توسعه بخش کشاورزی و استقلال کشاورزی است.
وی اظهارکرد: همان طوری که ملت ایران در حماسه سیاسی موفقیت حاصل کرد باید برای آفریدن حماسه اقتصادی از هیچ تلاشی به خصوص در بخش کشاورزی فروگذار نباشیم.
فرماندار جلفا با بیان اینکه زمینه های لازم برای رونق کشاورزی در کشور مهیاست، افزود: بهره مندی از ظرفیت های کشاورزی همت و عزم عمومی مسوولان و مردم را می طلبد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا در این مراسم هم با ارایه گزارشی از وضعیت کشاورزی شهرستان اظهار کرد: شرایط اقلیمی و بهره مندی از رودخانه ارس این شهرستان را به قطب تولید کننده محصولات باغی و کشاورزی تبدیل کرده است.
رضا عباسی افزود: با آغاز واگذاری اراضی دشت گلفرج از سال جاری شاهد رونق بخش کشاورزی و رفع بیکاری در این شهرستان هستیم که جای بسی شکرگزاری است.
وی ادامه داد: کار واگذاری 300 هکتار از اراضی مستعد دشت گلفرج به 295 متقاضی در دهه فجر امسال آغاز می شود که این امر کشاورزی را در این منطقه متحول خواهد کرد.
عباسی خاطرنشان کرد: به منظور حمایت ار بخش کشاورزی بیش از 70 میلیارد ریال تسهیلات برای متقاضیان فعالیت در واحد گلخانه ای، صنایع جانبی، پرورش ماهی و دامداری در سال جاری پرداخت شده است.
وی مشکل اصلی بهره برداران بخش کشاورزی در این شهرستان را نبود صنایع تبدیلی و سردخانه و پایین بودن میزان پرداختی خسارت شرکت های بیمه ای عنوان کرد.
شهرستان جلفا به واسطه بهره مندی از پمپاژهای متعدد آب از رودخانه ارس به اراضی بالادست توانسته است سهم عمده ای از تولید محصولات باغی از جمله زردآلو، آلبالو، انگور، انار، سیب را به خود اختصاص دهد.
این شهرستان با 56 هزار نفر جمعیت در 146 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و از طریق رودخانه ارس با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز مشترک دارد.
7222/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن