تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803086183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتبارات و بودجه دانشگاه ها باید متناسب با تورم باشد، بودجه پژوهشی دانشگاهها صرف هزینه های دیگر می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون پژوهشی وزیرعلوم: اعتبارات و بودجه دانشگاه ها باید متناسب با تورم باشد، بودجه پژوهشی دانشگاهها صرف هزینه های دیگر می شود تهران-ایرنا-معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اعتبارات و بودجه دانشگاه ها باید بر اساس سرانه آموزشی و پژوهشی و متناسب با تورم باشد.


دکتر ˈوحید احمدیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: گزارش های زیادی داریم که دانشگاه ها به دلیل مشکلات مالی بسیار، ناچار می شوند بودجه پژوهشی خود در حوزه های دیگر هزینه کنند.
وی ادامه داد: یک راه برای جلوگیری از این که دانشگاه ها بودجه پژوهشی خود را صرف هزینه های دیگر نکنند این است که اعتباراتی که برای دانشگاه ها در نظر گرفته می شود بر اساس معیارهای واقعی باشد اما متاسفانه در گذشته به علت مشکلات کمبود منابع یا مدیریت منابع که وجود داشت و بعضا ادامه دارد، برنامه ریزی بودجه بر اساس معیارهای واقعی صورت نمی گیرد.
احمدی گفت: اکنون وزارت علوم طرحی بر اساس سرانه آموزشی و پژوهشی پیشنهاد کرده است و تاکید دارد که بر این اساس این پیشنهاد، اعتبار دانشگاه ها بسته شود و هر سال اعتبارات و بودجه متناسب با تورم باشد.
وی در مثال توضیح داد: مثلا بودجه ای که صرف تغذیه دانشجویان می شود از سال گذشته تا کنون 30 درصد یا بیشتر افزایش یافته است ولی اعتبارات به هیچ وجه با آنها تطابق ندارد بنابراین دانشگاه مجبور می شود مشکلات هزینه ای خود را با جابجایی اعتبارات حل کند.
معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: بر این اساس، اکنون پیشنهاد وزارتخانه این است که اعتبارات و بودجه های دانشگاه ها باید بر اساس سرانه آموزشی و پژوهشی باشد.
احمدی توضیح داد: بر اساس این پیشنهاد، باید در نظر گرفت که برای یک دانشجو مشغول به تحصیل در هر مقطعی چقدر باید بودجه پژوهشی و آموزشی در نظر گرفت و بر اساس تناسب جمعیت دانشجویی و دانشگاهی اعتبارات لازم را تنظیم کرد.
وی ادامه داد: این کار که بسیار حرفه ای و تخصصی است در وزارت علوم انجام و به معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری پیشنهاد شد اما متاسفانه به رغم تاکید وزارت علوم هنوز این پیشنهاد عملیاتی نشده است.
معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: اگر بوجه پژوهشی و آموزشی دانشگاه ها بر اساس پیشنهاد ارائه شده بسته شود، مشکلات بسیار کمتر خواهد شد.
احمدی راهکار دیگر در این زمینه را جدا کردن اعتبارات پژوهشی از آموزشی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این اگر ردیف پژوهشی و یا اعتبارات پژوهشی آیین نامه ای باشد دانشگاه ها و پژوهشگاه ها نمی توانند جابجایی هزینه ای انجام دهند و قطعا این بودجه صرف کارهای پژوهشی می شود.
***نظارت غیر مستقیم معاونت پژوهشی وزارت علوم بر بودجه پژوهشی دانشگاه ها
احمدی در مورد شیوه نظارت معاونت پژوهشی وزارت علوم بر بودجه های پژوهشی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی نیز گفت: طبق روال فعلی معاونت پژوهشی وزارت علوم نظارت مستقیم بر بودجه های پژوهشی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی ندارد.
وی افزود: معاونت پژوهشی وزارت علوم تنها از طریق گزارش کمیته ارزیابی و ارزشیابی، عملکرد دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی که نهایتا به وزارت خانه ارسال می شود بر بودجه پژوهشگاه ها و دانشگاه ها نظارت دارد.
به گفته احمدی، در گزارش کمیته ارزیابی و ارزشیابی بررسی می شود که آیا بودجه پژوهشی این مراکز با شاخص ها و استانداردهای وزارت علوم تطابق دارد یا خیر و اگر تطابق نداشت در حد تذکر و پیگیری کلی به این مراکز تذکر داده می شود.
معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد که با عملیاتی شدن پیشنهاد وزارت علوم مبنی بر تامین اعتبارات دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی بر اساس سرانه آموزشی و پژوهشی و آیین نامه ای شدن این اعتبارات ، این مراکز مجبور می شوند که بودجه پژوهشی خود را برای کارهای پژوهشی هزینه کنند و حق جابجایی بودجه ای نخواهند داشت.
علمی(4)**2038**1599
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن