تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818963189




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جام جم در یک نگاه


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جام جم در یک نگاه تهران- ایرنا- «حاشیه های بی پایان یک سبد»، «حضور رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام راحل» و «هندبال ایران در یک قدمی جام جهانی» مهمترین موضوعاتی است که روزنامه جام جم در روز یکشنبه آنها را بازتاب داده است.


روزنامه جام جم در خبر نخست خود به حاشیه های بی پایان یک سبد کالا، پرداخت و نوشت: بروز بی نظمی ها، پراکنده کاری ها و نبود انسجامی که در توزیع اولین سبد کالایی دولت به چشم می خورد، توان اجرایی و اطلاعاتی دولت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را به چالش کشیده است.
توزیع سبد کالایی دولت یازدهم در حالی امروز آغاز می شود. فقدان برنامه ریزی و اطلاعات لازم در کنار پراکنده کاری فراوان دستگاه های مختلف دست اندرکار این سبد، حاشیه ها را به سوی آن هدایت کرد؛ حاشیه هایی که تا به امروز ادامه دارد.
از گلایه اقشاری که به هر دلیل تحت پوشش این سبد قرار نگرفته بودند، تا اعلام زودهنگام شماره تلفن و پیامک و سایتی که کار نمی کرد، گرفته تا به امروز که با تکرار تجربه خوشه بندی ها در هنگام پرداخت اولین یارانه نقدی، صدای مردم را از این که فلانی سبد می گیرد و من نمی گیرم درآورده است.
دیروز نیز با افزایش گلایه های مردم یک شماره تلفن جدید برای بیان گلایه ها اعلام شد، اما این اصلا کافی نبود؛ زیرا بسیاری از کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به اطلاعیه دو روز پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت که عملا به حذف آنان از مشمولان دریافت این سبد منجر شده بود، بشدت گلایه داشتند.
به گفته آنان، افزودن این قید که کارگران با حقوق بالای 500 هزار تومان مشمول دریافت سبد نیستند، عملا 90 درصد جامعه کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی را از شمول دریافت این سبد محروم می کند.
حضور رهبر انقلاب در مرقد مطهر امام راحل، تیتر دیگر این روزنامه است.
در نخستین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود تاریخ ساز امام خمینی(ره) به میهن اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح دیروز با حضور در مرقد مطهر امام راحل(ره)، ضمن قرائت فاتحه، یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشتند.
رهبر انقلاب اسلامی سپس با حضور بر مزار شهدای هفتم تیر و گلزار شهدای بهشت زهرا، برای ارواح طیبه شهدا علو درجات را مسالت کردند.
این روزنامه خبر هندبال ایران در یک قدمی جام جهانی را انعکاس داد. روز پایانی مرحله گروهی رقابت های جام ملت های آسیا در منامه بحرین برای ملی پوشان کشورمان سراسر هیجان است؛ جایی که تیم بدون شکست ایران در مصاف با میزبان قدرتمند خود رویای جام جهانی را در سر می پروراند، هر چند با برخی احتمالات دیگر نیز به این رویا می رسد.
روزنامه جام جم به خبر درآمد نفتی را با تجربه تحریم ها عاقلانه مصرف کنیم، پرداخت.
سال ها بود که اقتصاد ایران وابستگی مستقیم به درآمدهای نفتی داشت و گرچه دائم تاکید می شد که نفت ثروتی ملی است که به نسل های آینده نیز تعلق دارد، اما دولت همچنان به مصرف مداوم پول نفت عادت کرده بود.
با وجود این ضربه ای که از تحریم های نفتی به اقتصاد ایران وارد شد موجب شد تا تصمیم گیران اقتصادی کشور به فکر چاره افتاده و توصیه کنند تا دولت بخش عمده ای از مصارف خود از محل درآمدهای نفتی را کاهش و به جای آن منابع دیگر را مورد توجه قرار دهد. دکتر مهدی تقوی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با جام جم بر این عقیده است اگر از درآمدهای نفتی درست استفاده شود یک نعمت و در غیر این صورت خود به شکل معضلی برای کشور درمی آید. وی معتقد است، ایران کشوری در حال توسعه است و نمی توان آن را با کشورهای توسعه یافته و ثروتمند مقایسه کرد، بنابراین لازم است تا درآمدهای نفتی عاقلانه مصرف و صرف توسعه تولید و اقتصاد کشور شود.
افشای جرییات طرح آمریکا برای مذاکرات سازش، تیتر دیگر این روزنامه است.
در حالی که مقامات آمریکایی و در راس آن ها جان کری وزیر خارجه این کشور طی هفته های گذشته در حال مذاکره با رهبران اسراییل و فلسطین برای رسیدن به طرحی در مذاکرات سازش بودند، منابع خبری جزییاتی از این طرح را افشا کردند.
روزنامه دیلی تلگراف جزییات این طرح را به دنبال برگزاری نشستی میان رهبران یهودی آمریکا و مارتین ایندیک یک مقام آمریکایی بلند پایه دست اندرکار در مذاکرات سازش افشا کرده است.
بنابراین طرح، شهرک نشینان یهودی که حضور آنها را در اراضی فلسطینی از دید جامعه بین الملل نقض قانون است، به دنبال معامله تبادل زمین با فلسطینی ها در همانجا که هستند باقی خواهند ماند.
طی این معامله مرزها دوباره ترسیم شده تا نزدیک به 80 درصد از خانه های متعلق به شهرک نشین ها دوباره به عنوان مکان هایی واقع در اسراییل تعیین شود، اما دیگر قطعه زمین ها به فلسطینی ها واگذار گردد.
**7304**9131**1104
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن