تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بعد از من با خوارج نجنگيد (آنان را نكشيد)؛ زيرا كسى كه طالب حق باشد و به آن نرسد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798621367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه با تروریسم در خاورمیانه در سایه همکاری ایران و ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
مبارزه با تروریسم در خاورمیانه در سایه همکاری ایران و ترکیه
نخست وزیر ترکیه در روز چهارشنبه به همراه یک هیئت بلند پایه از جمله وزیر امور خارجه ترکیه، وزیر انرژی و وزیر اقتصاد برای بحث در خصوص مسائل کلیدی دو جانبه و منطقه‌ای وارد تهران شد و با مقامات بلند پایه ایران از جمله رهبر انقلاب، آیت الله علی خامنه‌ای اسلامی و حسن روحانی، رئیس جمهور، دیدار کرد.
به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، 











طی کنفرانس خبری که روز چهارشنبه در تهران برگزار شد، اردوغان گفت : ایران و ترکیه می‌توانند در مبارزه با تروریسم در منطقه، به عنوان دو کشور همسایه، همکاری سازنده ای در زمینه اشتراک دیدگاه های مشترکشان، داشته باشند.




به گزارش پرس تی وی، وی در خصوص روابط اقتصادی تهران و آنکارا تاکید کرد که کشورش به منابع انرژی ایران، از جمله گاز طبیعی احتیاج دارد.




به گفته مهمت شاهین، کارشناس روابط بین المللی ترکیه از دانشگاه قاضی، از سال 2001 ایران بیش از 10 میلیارد دلار، گاز طبیعی به ترکیه صادر کرده است. به گفته این تحلیلگر، حذف اقدامات تروریستی، به ویژه در سوریه یکی از اهداف مشترک این دو کشور محسوب می‌شود.




اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران نیز در این کنفرانس خبری حضور داشت و ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه و تاریخی دو کشور ایران و ترکیه، اعلام کرد این دو کشور قصد افزایش میزان تجارت خود را به 30 میلیارد دلار تا 2015 دارند.









اردوغان پیش از پرواز به تهران، در آنکارا به خبرنگاران گفت : ما امیدواریم تمام تحریم ها علیه ایران حف شود، ترکیه در این راستا تمام تلاش خود را خواهد کرد.


دو طرف در حال حاضر به منظور تقویت روابط اقتصادی ایران و ترکیه، چندین تفاهم نامه را امضا نمودند.


به گزارش خبرگزاری ترند، ایالات متحده امریکا، از افزایش روابط تجاری میان ایران و ترکیه ناراضی است و از پیش تعدادی از شرکتهای ترکیه ای را که با ایران روابط تجاری برقرار نموده بودند، در لیست سیاه تحریم ها قرار داده است.






***  آمریکا به طریقی می‌خواهد مانع پیشرفت ایران در تمام زمینه‌ها شود
به گزارش رویترز، دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده امریکا، که پیش از سفر ردوغان به تهران، به ترکیه سفر کرده بود، به دولت ترکیه در برابر هر گونه بهبود سریع تجارت و روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران هشدار داده بود. به گزارش خبرگزاری زمان، وی  که برای شرکت در بحث ها در وزارت امور خارجه ترکیه درباره اجرای طرح عمل مشترک که گروه پنج به علاوه یک، اتحادیه اروپا و ایران بر سر آن به توافق رسیدند، به آنکارا سفر کرده بود گفته بود، باید شرکتهای علاقه مند به تعامل، باید از تجارت با ایران دست نگه دارند، روزی خواهد رسید که بتوانند با ایران روابط تجاری برقرار کنند، اما آن روز، امروز نیست!













اردوغان روز گذشته طی پیامی در خصوص ایجاد تحول در سوریه ابراز امیدواری کرد و به شدت از وضعیت انفعالی جامعه بین المللی در زمینه خشونت علیه شهروندان، انتقاد نمود. وی در ادامه افزود، آنکارا می خواهد سیاست های انسان دوستانه خود را در سوریه حفظ نماید و با وجود تمام فشارها و کارشکنی ها، از حقوق مظلومان دفاع نماید.


وی افزود، سوریه به عنوان برادر ما، اکنون در شرایطی قرار دارد که به کمک ما نیازمند است و اکنون زمان آن است که با وجود برخی کارشکنی ها توسط خائنین، از این کشور حمایت شود.


حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز بر اهمیت تقویت همکاری با ترکیه برای خنثی کردن فعالیت های تروریستی در خاور میانه تاکید کرد و در دیدار با اردوغان گفت: گسترش همکاری میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، به عنوان دو کشور قدرتمند در منطقه، فعالیتهای تروریستی را ناکام می کند.











نخست وزیر ترکیه نیز در این دیدار به نوبه خود گفت: ترکیه برای مقابله با گروه های تروریستی با ایران همکاری خواهد کرد.


در پایان این نشست، روحانی و اردوغان سند ایجاد شورای عالی همکاری های سیاسی میان ایران و ترکیه را برای اولین بار س از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال  1357(1979)، به امضا رساندند. این شورا راه را برای همکاری گسترده تر میان این دو کشور هموار خواهد کرد.


گزارش از مغانی




منابع:


http://www.hurriyetdailynews.com/turkey-iran-to-establish-high-level-cooperation-council-during-erdogans-tehran-visit.aspx?pageID=238&nID=61693&NewsCatID=338


http://www.dailystar.com.lb/Business/Middle-East/2014/Jan-29/245696-turkeys-erdogan-in-iran-to-mend-ties-after-split-over-syria.ashx




http://www.reuters.com/article/2014/01/29/us-iran-turkey-erdogan-idUSBREA0S11T20140129




http://en.trend.az/regions/iran/2235888.html





http://www.presstv.ir/detail/2014/01/29/348306/iran-turkey-to-jointly-fight-terrorism




انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن