تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819135343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حداد عادل: انقلاب اسلامی ترکیبی از شور و شعور مردم بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حداد عادل: انقلاب اسلامی ترکیبی از شور و شعور مردم بود تهران-ایرنا- رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: انقلاب اسلامی ترکیبی از شور و شعور مردم بود.


به گزارش شنبه شب ایرنا، غلامعلی حداد عادل در برنامه تلویزیونی گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این که مردم هم اراده و هم استدلال کرده بودند که چیزی را می خواهند، گفت: هم انگیزه داشتند و هم اندیشه.
نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که از ششم بهمن ماه شش روز طول کشید تا امام به ایران برگشتند و در آن روزها مردم برای استقبال از امام (ره) ساعت شماری می کردند.
وی گفت: مردم زمانی امام و فکر امام را دیدند، متوجه شدند هر چیزی را که در جنبش های قبلی به دنبالش بودند در این نهضت می باشد.
او تصریح کرد که مردم به امام اعتماد داشتند چون از امام جز صداقت چیزی ندیده بودند و افزود: همه آنهایی که زندگی امام را می شناختند جز ایمان و صداقت از امام چیزی نشنیده بودند.
حداد عادل گفت: شجاعت ،ایستادگی در مقابل بیگانگان و غیر وابسته بودن امام از طرف دیگر اعتماد امام به مردم و توکل به خدا باعث پیروزی انقلاب شد.
وی تصریح کردکه امام معتقد بود خیلی کارها از نیروی مردم بر می آید و اعتماد متقابل مردم و امام حماسه ای آفرید که اسمش شد انقلاب اسلامی.
حداد عادل با بیان این که مردم نشان دادند که ˈما می توانیمˈ را از امام به خوبی یاد گرفتند، افزود: هیچ کس فکر نمی کرد مردم ایران با دست خالی پیروز و به خود باوری و اعتماد به نفس برسد.
رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی با بیان این که دسته بندی های سیاسی بعد از انقلاب هیچ کدام قبل از انقلاب وجود نداشت، افزود: یک امام بود و یک هدف و همه هم یک چیز می گفتند، وحدت کلید کار ما بود.
حداد عادل گفت: 35 سال است دشمنان به دنبال این هستند که وحدت را در هم بشکنند و هنوز نتوانستند.
حداد عادل افزود: مردم اگر به امام اعتماد و اعتقاد داشتند برای این بود که می دیدند امام دنبال شهرت، ثروت، مال و مقام نیست.
وی تاکید کرد : مردم امام را با سایر رهبران دنیا مقایسه می کردند.
وی با تاکید این که ایران الگوی مردم سالاری دینی در مقابل مردم سالاری غرب شده است ، افزود:انقلاب اسلامی ایران برخواسته از یک فرهنگ مستقل بود، این فرهنگ اسلامی و متعلق به مردم بود و وارداتی نبود.
حداد عادل گفت: ما در یک بازی که دیگران آن بازی و قواعدش را طراحی کرده باشند وارد نشدیم تا از آنها بدلش را بخوریم.
امروز یکی از وظایف بسیار خطیر ما دفاع و حفظ فرهنگ اسلامی و شناخت ترفند های دشمن است که گاهی اوقات ممکن است بصورت هنر از خارج و داخل کشور ظهور پیدا کند.
شبک**1497 ** 1917
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




13/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن