تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804523895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه نامه نیوز به کارنامه شش ساله رسایی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاه نامه نیوز به کارنامه شش ساله رسایی تهران - ایرنا - کارنامه شش سال نمایندگی رسایی برای مردم کلان شهر پایتخت، هر چه هست مملو از واکنش های تند و ناهمپوشان نسبت به مخالفان مشی سیاسی اش بوده است.


به گزارش نامه نیوز، یک روز توافق ژنو را به «جام زهر» تشبیه می کند و روزی دیگر اجرای آن را تسلیت می گوید، زمانی اصولگرایی از جنس لاریجانی، باهنر و ... را «ساکت فتنه» می نامد و دیگر روز خود او به «کاسب فتنه» ملقب می شود.
او که تا همین روزگار نه چندان دور یک وکیل الدوله دو آتشه و حامی پروپا قرص محمود احمدی نژاد بود، گویی در روزهایی که «آن مرد رفته است» هنوز در حال و هوای وکیل الدولگی رییس جمهور سابق است که اینگونه دولتی های تازه روی کار آمده را با کلمات انتقادی اش مورد نوازش قرار می دهد.
آنجا که نام و نشان دارهای جبهه پایداری در مجلس چون مرتضی آقاتهرانی و روح الله حسینیان بر موضع سکوت و گاها نقد از دولت حرکت می کنند این حمید رسایی؛ عضو جوانتر جبهه پایداری است که یک تنه علمدار اظهار نظرهای تند و تیز علیه دولت روحانی در پارلمان نهم شده است.
او که تا قبل از روی کار آمدن حسن روحانی با بهره گیری از تریبون باز مجلس هراز گاهی اصلاح طلبان و آیت الله هاشمی و فرزندانش را مورد تندترین اظهارنظرها و گاها تهمت های خود قرار می داد، بعد از روی کار آمدن دولت جدید، حسن روحانی همراه همیشگی آیت الله را هدف انتقادات تند و تیز خود قرار داده و به مصاف او و دولتش رفته است. مصافی که از همان روز رای گیری برای کابینه دولت تدبیر آغاز شد و تا امروز نیز بر همان دور انتقادکردن پیش رفته است.
رسایی که خود شهره به برخورد شدید اللحن با مخالفان و منتقدان مشی سیاسی اش است، حتی این روزها شعار اصلاح طلبان را چاشنی اظهارنظرهای خود قرار داده و هرجا که به سبب موضع گیری هایش مورد نقد قرار می گیرد خواستار آن می شود که دولتی ها و سیاسیون مخالفش به شعار «زنده باد مخالف من» پایبند باشند. شعاری که زمانی از سوی رییس دولت اصلاحات بیان می شد.
کارنامه شش سال نمایندگی رسایی برای مردم کلان شهر پایتخت، هر چه هست مملو از واکنش های تند و ناهمپوشان نسبت به مخالفان مشی سیاسی اش بوده و جالب آنکه وی این روزهایی که دولتی اعتدال گرا روی کار آمده که «نه» محکمی به هرگونه افراطی گری طی سالهای گذشته است، بر همان سبک و سیاق خود می رود و تغییر روشی ولو اندک هم در عملکردهای وی مشاهده نشده است.
شاید به همین دلیل است که او در صحن علنی مجلس و از تریبون باز آن بارها و بارها لب به نقد افراطی دولت گشوده است، از توافق با عنوان جام زهر یاد می کند و می گوید:«جام زهری به مردم داده شده اما با ابزار رسانه دارند آن را به شربت شیرین تبدیل می کنند.» و بعد از آنکه همین توافق مورد تایید مسئولان نظام به مرحله اجرا می رسد باز هم از تریبون مجلس «تسلیت گو» می شود تا در کنار هم طیفان تندرواش اجرای توافقنامه ژنو را هولوکاست هسته ای معرفی کند. زمانی دیگر نیز گزارش 100 روزه را پیراهن عثمان کرد و در تازه ترین اظهار نظر نیز با لحنی تمسخرگونه ارائه سبد کالا از سوی دولت به زنبیل تشبیه کرد و آن را مصداق گداپروری دانست.
او حتی در در مصاحبه ای مدعی شد که بین گزارش 100 روزه روحانی و توافق ژنو رابطه وجود دارد. او ضمن آنکه مدعی شده که قرارداد ژنو ضعف های بسیاری دارد و به مرور ابعاد آن هویدا می شود در اظهار نظر جالبی گفت که دولت برای ارائه گزارش 100 روزه قرارداد ژنو را با سرعت به انجام رساند تا با این برگ خلاء ها را که ناشی از عدم کارایی در مدت 100 روز بوده را پوشش دهد.
این رویه از سوی رسایی در حالی دنبال می شود که این سبک ادبیات حمید رسایی همین چندی پیش برای او دردسرساز شد و کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان در ماجرای اهانت به خانواده آیت الله هاشمی و مهدی هاشمی او را مقصر شناخت. پرونده شکایت ها علیه حمید رسایی به همین جا ختم نمی شود. در گزارش 700صفحه ای کمیسیون امنیت ملی درباره حمله به سخنرانی علی لاریجانی در 22بهمن سال 91 هم از حمید رسایی نام برده شده است. سخنرانی او و برخی دیگر از نمایندگان مجلس که منتسب به طیف پایداری هستند، در تحریک برخی افراد برای حمله به سخنرانی لاریجانی تاثیرگذار ارزیابی شده و گزارش مبسوط و مستندی در همین زمینه به قوه قضاییه فرستاده شده است؛ گزارشی که نه تنها تصاویر، بلکه فیلم و صوت و پیامک های تحلیل محتواشده ضمیمه آن شده است.
یکی دیگر از امور خلاف قانون از سوی رسایی انتشار متن گزارش محرمانه 22 بهمن قم در نشریه 9دی بود. او بخش عمده ای از گزارش را چند روز پیشتر از قرائت گزارش در صحن علنی مجلس منتشر کرد؛ اقدامی که بدون شک خلاف قوانین به شمار می آمد. او در تیتر یک نشریه متبوعش چنین نوشت: «گزارشی به نام مجلس نهم، با ادبیات مجلس ششم»
این نماینده مجلس در ماجرای حمله به سفارت انگلیس در هشتم آذر ماه سال 90 نیز حضور پر رنگی داشت. او در آن روز در جمع تجمع کنندگان حضور یافت و با آن ها همصدا شد. اما پس از آن ماجرا در گفت و گویی گفت که دانشجویان از رفتار روباه پیر عصبانی بودند و نتوانستند احساسات خود را کنترل کنند. او از اتفاقات سفارت انگلیس رفع مسئولیت کرد و درباره هزینه هایی که آن واقعه بر کشور تحمیل کرد گفت: «من نمی توانم این هزینه را بررسی کنم ببینیم یک کیلو بود یا دو کیلو!»
حمله به سفارت انگلیس اقدامی بود که باعث شد روابط ایران و انگلیس را به هم زند. سفارت های دو کشور را به تعطیلی کشاند. رهبر انقلاب صراحتا این اقدام را “غلط” توصیف کردند.
نارضایتی از تندروی های نمایندگانی چون رسایی و طیف همراه با وی اما نه تنها با انتقاد سیاسیون خارج از پارلمان روبرو شده است که بارها و بارها در صحن علنی و از سوی همکاران وی نیز مورد تقبیح قرار گرفته است. آنگونه که تنها در یک مورد در جریان رای اعتماد به کابینه کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش های مجلس با کلامی صریح و انتقادی او را خطاب قرار داد و گفت«در ایام فتنه من برای یک سخنرانی دعوت شدم به دانشگاه رشت. شب که در هواپیما نشستم دیدم عزیزی کنار من نشسته و گفت من فرمانده ناحیه اجتماعی رشت هستم. برادرزاده رسایی در فتنه دستگیر شد و رسایی پدر نیروی انتظامی را درآورد برای آزادکردنش. برادر عزیز اگر ما نجابت میکنیم و از روزنامه رنگی 7 صفحه ای تو حرف نمیزنیم و از پولهایی که به روزنامه تو کمک می شود حرف نمی زنیم. اگر بخواهیم مانند تو صحبت کنیم ادبیاتش را بلدیم. من از 14 سالگی جبهه بودم الان اتوکشیده هستیم و در مجلسیم. شما با بیان و قلمتان و اجازاتی که دارید به همه بتازید ... اینکار را نکنید. به مصلحت نیست. امروز به دنبال اینیم که اگر اندک شکافی در بین حاکمیت و ملت بود با این رای پوشانده شود. من صبح گفتم فتنه و فتنه گر محکوم است. اما باید مر کلام رهبری را عمل کنیم. شما چه قدر افراد را به خاطر ساکتین فتنه زدید. شما چقدر آقای لاریجانی را زدید. خوب شد؟ شما خودزنی کردید و دیدید نتیجه انتخابات چه شد؟ مردم تفکر شما را برنمی تابند.»
درگیری های گاه و بیگاه او با علی مطهری نیز از دیگر ماجراهای پیرامون این نماینده مجلس است. علی مطهری اما زمانی که از سوی وی به عنوان «خواص بی بصیرت» خطاب شده در جواب وی گفته بود که «تو نه خواص هستی و نه با بصیرت». همین امر موجب حمله رسایی به وی در صحن مجلس شد. رسایی در یک برنامه تلویزیونی نیز از سوی علی مطهری به شدت مورد نقد قرار گرفت. مطهری در این برنامه وی را «کاسب فتنه» در برابر شعار مورد علاقه تندرو ها یعنی «ساکت فتنه» معرفی کرد.
در آخرین نمونه نیز زمانی که وی در مخالفت با کلیات اولین لایحه بودجه روحانی پشت تریبون قرار گرفته بود و مباحث هسته ای را دستمایه نطق خود قرار داده بود این نمایندگان بودند که با اعتراضات خود مانع ادامه سخنان وی شدند.
گویی او و طیف سیاسی متبوعش که با نگرانی و ترس حذف از چرخه سیاسی کشور روبرو شده اند در تب و تاب آن هستند تا با تندروی فضا را بر اعتدالیون روی کار آمده آنقدر سخت کنند تا به عنوان بخشی از نیروی سیاسی کشور پذیرفته شوند.
اول ** 1610
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن