تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه دیدید که مردی باکی ندارد که چه می گوید و چه درباره اش گفته می شود،چنین ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801272561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر تصمیم دبیرکل سازمان ملل متحد رسوایی بزرگ در دیپلماسی جهان بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کارشناس سیاسی آذری: تغییر تصمیم دبیرکل سازمان ملل متحد رسوایی بزرگ در دیپلماسی جهان بود باکو- ایرنا- ˈ طاهر کریم لیˈ رهبر حزب وحدت جمهوری آذربایجان در گفت و گو با هفته نامه ˈنبضˈ تغییر تصمیم دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد حضور ایران در کنفرانس ژنو 2 را که تحت فشار آمریکا و سایر قدرت ها صورت گرفت، یک رسوایی بزرگ در دیپلماسی جهان تعبیر کرد.


به گزارش ایرنا، کریم لی که پیرامون تحولات سوریه با هفته نامه نبض گفت و گو می کرد، افزود: قیام هایی که با نام ˈبهار عربیˈ در برخی کشورهای منطقه رخ داد، منجر به دموکراسی نشد. زیرا اهداف اصلی تجمعات اعتراض آمیز در این کشورها بر اساس طرح غرب، آمریکا و اسراییل تغییر یافت. در نتیجه در این کشورها نه نیروهای نزدیک به مردم، بلکه نیروهای نزدیک به منافع آمریکا و غرب روی کار آمدند.
به گفته این تحلیلگر مسائل سیاسی ، چنین گرایشی در سوریه نیز از سوی غرب دنبال می شود، ولی طرح آنها در این کشور نقش بر آب شده است.
وی تصریح کرد: اکنون سه سال است که دولت اسد مقاومت می کند و با گروه های مسلح و تروریست ها در این کشور در حال مبارزه است. سوریه در حال حاضر به میدان درگیری جنگجویان مزدور و تروریست ها از جمله وهابیون جمهوری آذربایجان تبدیل شده است.
به گفته این فعال سیاسی در این درگیری ها 130 هزار نفر و بیش از 100وهابی جمهوری آذربایجان کشته شده است. بدون تردید، آمریکا و اسراییل سهم خاصی در تبدیل سوریه به میدان جنگ ، ریخته شدن خون انسان ها و آزار و اذیت مردم دارند.
این کارشناس سیاسی ، دو عامل مهم را برای خروج از بحران سوریه یادآوری کرد و افزود: در وهله نخست باید گفت و گو بین سوری ها برای حل بحران آغاز شود. ثانیاً نقش تعیین کننده ایران که کشور نیرومند منطقه و متفق نزدیک به سوریه است باید در این مسأله تضمین شود.
وی با تاکید بر اینکه ایران علاقه مند به حفظ ثبات در منطقه است، ادامه داد: متأسفانه، دعوت از ایران برای حضور در کنفرانس ˈژنو ـ 2ˈ در لحظه آخر لغو شد. اگر چه دبیرکل سازمان ملل متحد، رییس جمهوری ایران را به این کنفرانس دعوت کرده بود، ولی تصمیم خود را تحت فشار آمریکا و سایر کشورها تغییر داد که آن هم رسوایی بزرگ در دیپلماسی جهان بود.
خاورم*1206*1515
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن