تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819065473




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانش آموزی که همیشه یک جلد قرآن و عکس امام (ره) را در جیب داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

همراه با انقلاب(1) دانش آموزی که همیشه یک جلد قرآن و عکس امام (ره) را در جیب داشت سنندج - ایرنا - شهید صلاح الدین بصیری عاشق اسلام، قرآن و امام (ره) بود و همیشه یک جلد قرآن کریم و عکسی از حضرت امام (ره) در جیب داشت.


به گزارش خبرنگار ایرنا، شهید دانش آموز ˈصلاح الدین بصیریˈ در هفت آبان سال 1342 در سنندج و در خانواده ای متوسط دیده به جهان گشود؛ تحصیلات خود را در هنرستان ادامه داد در سال اول دبیرستان، زمانی که رژیم شاه میهن را به حراج بیگانگان گذاشته بود در تظاهرات ضد رژیم حضور داشت تا اینکه در پنجم دی ماه سال 57 در سن 15 سالگی بر اثر اصابت گلوله دژخیمان منحوس پهلوی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
مادر این شهید دانش آموز می گوید: پسرم یک جلد قرآن کریم و عکس امام خمینی (ره) را هنگام شهادت و زمانی که عازم منزل آخرت شد، به همراه داشت.
آمنه تشکری اظهار کرد : صلاح الدین یک شب قبل از شهادتش با خواهرش شوخی می کرد و می گفت ˈفردا شهید می شومˈ.
وی ادامه داد: درست همان طور که خود آگاه بود، شد و فردای همان روز صلاح الدین بر اثر اصابت گلوله نیروهای رژیم شاه به شهادت رسید.
مادر این شهید دانش آموز در ادامه افزود: شهید حمید محمدی از دوستان صمیمی پسرم بود که حدود دو ماه قبل از صلاح الدین به شهادت رسید؛ شهادت حمید تاثیر عجیبی بر روحیه او گذاشته بود و او از فراق حمید بسیار اندوهگین بود به طوری که صلاح الدین به سر مزار شهید حمید می رفت و می گفت ˈطاقت دوری تو را ندارم من هم پیش تو خواهم آمدˈ.
وی بیان کرد: صلاح الدین همیشه یک جلد قرآن کریم و عکس امام خمینی (ره) در جیبش بود؛ هنگام شهادت هم همراهش بود و با همان قرآن کریم و عکس امام خمینی (ره) او را دفن کردیم.
مادر شهید دانش آموز صلاح الدین بصیری افزود: چند روز بعد از شهادت صلاح الدین، او را در خواب دیدم و به من گفت ˈمادر چرا ناراحتی؟ من نمرده ام بلکه زنده ام پس نگران نباشˈ.ک/3
7346/533
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




12/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن