تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042778




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر خارجه مالت بر نقش ایران در حل بحران های منطقه ای تاکید کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

در مراسم دریافت استوارنامه سفیر اکرودیته جمهوری اسلامی ایران / وزیر خارجه مالت بر نقش ایران در حل بحران های منطقه ای تاکید کرد رم - ایرنا - ˈجورج وللاˈ معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه مالت در مراسم دریافت رونوشت استوارنامه سفیر اکرودیته جمهوری اسلامی در این کشور ، بر نقش سازنده ایران در حل و فصل بحران های منطقه ای و سوریه تاکید کرد.


وزیر امور خارجه مالت در مراسم دریافت رونوشت استوارنامه جهانبخش مظفری سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا به عنوان سفیر اکرودیته در جمهوری مالت، با ابراز خرسندی نسبت به امضای توافق هسته ای ژنو ، جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و بویژه نقش کشورمان در حل و فصل بحران های منطقه ای از جمله سوریه را بسیار حائز اهمیت دانست.
وی ابراز امیدواری کرد با اجرای کامل توافق ژنو، طرفین در آینده نزدیک به راه حل جامعی برای حل و فصل مسئله هسته ای دست یابند.
ˈجورج وللاˈ همچنین ضمن ابراز امیدواری به ارتقای مناسبات فیمابین، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تاریخی و برخوردار از اصول اعتقادی مستحکم یاد کرد که برای جمهوری مالت دارای اهمیت زیادی می باشد.
وی ضمن استقبال از گسترش همکاری های دوجانبه بویژه در زمینه های پارلمانی و فرهنگی آمادگی کشورش را برای تبادل هیأت های پارلمانی بین دو کشور اعلام کرد.
مظفری نیز در این دیدار با برشمردن زمینه های همکاری مشترک از جمله در عرصه های کشتیرانی، بنادر، حمل و نقل دریایی و سرمایه گذاری در صنعت هتلداری و توریسم، بر ضرورت برقراری ارتباط میان اتاق های بازرگانی دو کشور تأکید و مراتب آمادگی طرف های ایرانی برای برگزاری سمینارها و نمایشگاه های تخصصی در این زمینه اعلام داشت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا به عنوان سفیر اکرودیته در جمهوری مالت، پیشتر اصل استوارنامه خود را به ˈجورج آبلاˈ رییس جمهوری این کشور در محل کاخ ریاست جمهوری تقدیم و در خصوص مناسبات فیمابین و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.
مظفری در این ملاقات با ابلاغ سلام دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری کشورمان به رییس جمهوری مالت ،بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات و همکاری های فیمابین در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید و مراتب آمادگی ایران را برای تبادل هیأت و تقویت مشورت های سیاسی اعلام داشت.
وی با برشمردن اشتراکات و پیوندهای فراوان بین دو ملت از اهتمام به معنویت و اخلاق به عنوان سرمایه بزرگ دو ملت یاد و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد ارتقای مناسبات فیمابین در زمینه های مختلف باشیم.
رییس جمهور مالت نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم خود به دکتر روحانی، دولت و ملت ایران ،آمادگی کشور متبوعش را برای توسعه روابط و همکاری های فیمابین بویژه در زمینه های پارلمانی، فرهنگی، گردشگری و دانشگاهی اعلام کرد.
وی همچنین بر لزوم تلاش دولتمردان دو کشور برای برقراری ارتباطات و ایجاد شناخت و درک
متقابل بین دو ملت تأکید و از حمایت جمهوری اسلامی ایران از نامزدی مالت جهت عضویت در شورای دریانوردی تشکر و قدردانی کرد.
رییس جمهور مالت با اشاره به اهمیت و موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران ،نقش کشورمان را در تحولات منطقه ای و بین المللی مثبت توصیف و ابراز امیدواری کرد که با تداوم حرکت مثبت صورت گرفته در توافق ژنو، این توافق به یک موافقتنامه جامع و نهایی تبدیل شود.
اروپام**2171**5981
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




11/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن