تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819004094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونق بخش سرمایه‌گذاری در ایران و شروع تازه‌ی مراودات بانکی و شرکت‌های بیمه


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
رونق بخش "سرمایه‌گذاری" در ایران و شروع تازه‌ی مراودات بانکی و شرکت‌های "بیمه"
با بهتر شدن روابط دیپلماتیک ریسک سرمایه‌گذاری در ایران پایین آمده و سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی رقیب بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در بازارهای داخلی ایران پیدا کرده‌اند.
دینی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در حال حاضر سرمایه‌‌گذاران خارج از کشور می‌توانند در بخش‌های صنعتی از قبیل خودروسازی و یا بازار بورس فعالیت کنند.
 
وی افزود: برای جذب سرمایه‌گذاران دو عامل اصلی یعنی ریسک سرمایه و بازدهی آن بسیار مهم است چنانچه هر قدر بازدهی سرمایه در کشوری بالا بوده و ریسک آن نیز به همان اندازه بالا باشد سرمایه‌دار خارجی وارد آن بازار نمی‌شود، کشورهایی مانند عراق و سوریه با بالا رفتن تنش‌های سیاسی و اقتصادی که مستعد درگیری‌های داخلی بین خودشان می‌باشند جزو این قبیل کشورها می‌باشند، ولی ایران از پتانسیل بالایی در جذب سرمایه برخوردار است.
 
این کارشناس اقتصادی در ادامه گفت: با بهبود روابط دیپلماتیک نقل و انتقالات مالی از طریق شبکه بانکی خودمان صورت گرفته و هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید ضمن اینکه با رفع تنش‌های دیپلماتیک راهی جدید برای راه‌اندازی بانک‌های خارجی باز شده و خود آنها جزئی از فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی خواهند شد، البته در شرایط فعلی نیز سرمایه‌گذاران خارجی‌ می‌توانند در زمینه خودروسازی و اوراق بهادار در بورس فعالیت کننند.
 
دینی افزود: هم‌اکنون با فراهم شدن زیرساخت‌ها طبعاً مشکلات جانبی رفع شده و کار بازارها بهبود یافته، که از اجزاء این بازارها می‌توان پوشش‌های حمایتی مثل بیمه‌ها را نام برد که آنها با ارتباطاتی که با شرکت‌های بین‌المللی دارند برای جذب سرمایه‌ی بیشتر حتماً اقداماتی می‌کنند و مراودات انجام خواهد شد.
 
وی در پایان اضافه کرد: با بهبود روابط و فراهم شدن شرایط پیش‌بینی می‌شود بخشی از سرمایه ایرانی فعال در خارج نیز به داخل برگردد و با شروع این روند ماه به ماه و سال به سال روند اقتصادی بالاتر رود.

انتهای پیام/





تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن