تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):بالاترین عبادت، عفت شکم و شهوت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804910318




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده از مواد رنگی در مواد غذائی پیگیری شود/ برنج مازندران آلوده نیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > مازندران جان بابایی:
استفاده از مواد رنگی در مواد غذائی پیگیری شود/ برنج مازندران آلوده نیست
ساری - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه درجلسات کارگروه سلامت شهرستانها استفاده از مواد رنگی در قنادیها و افزودنی در مواد غذائی رستورانها مطرح و مورد بررسی قرار گیرد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی با بعد علمی به مسائل و مشکلات بهداشتی ورود پیدا می کند و در این راستا نیاز به همکاری و همیاری همه دستگاه های متولی امر تغذیه دارد.



به گزارش خبرنگار مهر،  قاسم جان بابائی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذائی استان مازندران که در تالار قلم دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد اظهار داشت: در این جلسه از فرمانداران و مدیران شبکه بهداشت شهرستان ها دعوت بعمل آمد تا در خصوص بحث سلامت غذا  ورود پیدا کنیم و از گزارشی که  دانشگاه در بررسی سلامت غذای استان تهیه کرده مطلع شوند.

وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه در کل کشور بحث سلامت غذا خیلی مورد بررسی قرار نمی گیرد خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در استان داریم و اتفاقاتی که در بحث برنج استان مطرح شد این دانشگاه با بررسی انجام داده  به نتایج خوبی رسید که در این جلسه به سمع و نظر عزیزان می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  بیان داشت: در این کار گروه که به ریاست استاندار و دبیری دانشگاه علوم پزشکی مازندران می باشد یک جلسه در خصوص سلامت و جلسه بعدی درباره مسائل غذائی بحث هائی صورت گرفته و راهکارها ارائه می شود.

دکتر جان بابائی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی استان، اداره محیط زیست، اداره استاندارد به مدت 14 ماه در خصوص ساماندهی سموم کشاورزی فعالیت های علمی خوبی انجام داد بطوریکه از میزان سطح کشت برنج ، گندم و مرکبات و.. ،میزان سموم مصرفی استان و میزان سمومی که در مواد غذائی استان وجود داردسندی تهیه و در اختیار استانداری قرار گرفت در تیر ماه امسال در شورای برنامه ریزی مصوب شده است.

 وی  با بیان اینکه" سند جامع میزان باقیمانده سموم و آفت کشها در محصولات کشاورزی" یک گزارشی از وضعیت سموم در استان است  که می توان با استفاده از این سند ساماندهی و فروش سموم در استان را مدیریت نمود.

قائم مقام وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص بررسی انجام شده در روی برنج مازندران ابراز داشت:  6نمونه از برنج فریدونکنار به صورت رندم نمونه برداری شد  که خوشبختانه با بررسی های انجام شده  دربرنج مازندران از نظر سموم شیمیائی و فلزات سنگین  آلودگی وجود نداشت.

جان بابائی افزود: مشکل اصلی برنج مازندران این است که این برنج درجاهای مختلف بسته بندی شده و در خارج از استان مصرف می شود بطوریکه بحث نمونه برداری در تهران از مغازه ها و فروشگاه هائی انجام می شود که ممکن است برنج مازندران را با انواع برنج های دیگر مخلوط کرده باشند.

عدم نمونه برداری از برنج مازندران در مزارع تهدیدی برای برنج استان است

وی در ادامه با اشاره به اینکه نمونه برداری از برنج مازندران در مزارع صورت نمی گیرد و غالبا در بسته بندی ها، برنج استان مخلوط می شود این امر را تهدیدی برای مازندران و کشاورزی که قطب اصلی استان است دانست و افزود: ممکن است این امر سبب شود گزارشاتی از  برنج مازندران پیش بیاید و بحث کشاورزی استان را دچار چالش و مشکل نمایید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بخش دیگری از سخنانش  از فرمانداران خواست در جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذائی شهرستانها  بررسی وجود مواد رنگی در قنادیها و نیز افزودنیهای موجود در غذای  رستوران ها  را در دستور کار کارگروه سلامت قرار دهند و به بررسی و پیگیری آن بپردازند.

دکتر جان بابائی  با بیان این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی مازندران این آمادگی را دارد تا به صورت دوره ای در کارگروه سلامت شهرستان ها حضور یابد  بر پیگیری مشکلات حوزه شهرستانی بر حسب الویت بندی مشکلات تاکید کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران متولی بررسی ایدز در استان است

وی از مشکلات حوزه بهداشت استان به بیماریهای واگیر و غیرواگیر  شایع در استان اشاره کردو گفت: در بحث بیماری واگیر ایذر در مازندران نگرانی هائی وجود دارد که نیاز است دستگاه ها با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند و این در صورتی است که دانشگاه علوم پزشکی مازندران متولی بررسی بیماری ایدز  می باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مازندران از وجود بیماریهای غیر واگیر دیابت و فشار خون در استان خبر داد و افزود: زمینه کاهش بیماریهای غیرواگیر در استان بایستی برطرف شود. 


۱۳۹۲/۱۱/۹ - ۲۰:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن