تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:   
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819887109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماجرای شرکت خانوادگی وزیر صنعت و عضویت وی در هیأت‌مدیره‌ ۸ شرکت!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



ماجرای شرکت خانوادگی وزیر صنعت و عضویت وی در هیأت‌مدیره‌ ۸ شرکت!
وزارت صنعت، معدن و تجارت در واکنش به خبري با عنوان «وزیر ثروتمند در قامت رقیب قدرتمند/ آیا ۴ سال زمان برای اندوختن این سرمایه کافی است؟» به توضیح ماجرای تاسیس شرکت خانوادگی محمدرضا نعمت‌زاده و عضویت وی در هیأت مدیره ۸ شرکت به عنوان رئیس و عضو پرداخته است.




به گزارش جام نیوز به نقل از فارس ، در این نمابر که به امضای منوچهر طاهایی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده است در واکنش به گزارش فارس با عنوان «وزیر ثروتمند در قامت رقیب قدرتمند» آمده است:

مهندس محمدرضا نعمت‌زاده همواره به دارا بودن روحیه کارآفرینی و وظیفه‌شناسی در دوران تصدی‌گری مسئولیت‌های مختلف دولتی از ابتدای انقلاب اسلامی ایران شهرت داشته و ثابت کرده است که می‌توان با توکل به خداوند متعال، حداقل امکانات و با همراهی همکاران دلسوز و توانا در شرایط زمانی مختلف و در تمامی زمینه‌ها اعم از سیاست‌گذاری و نظارت در قامت یک وزیر، زمینه اجرایی در قامت رئیس سازمان صنایع دفاع و توانیر آن هم در دوران دفاع مقدس و در دوران سازندگی در قامت رئیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پالایش و پخش فرآورده های نفتی، برای کشور عزت، اقتدار، پیشرفت و درآمد ملی ایجاد نمود.

روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: وی با کوله‌باری از تجربه پس از بازنشستگی در سال 1388 و با شناخت از نیازهای کشور بالاخص در زمینه نیاز مبرم به جذب سرمایه‌گذاری و اجرای اصل «44ن قانون اساسی در تعیین محدوده سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و تعاونی با دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، شرکتی را به صورت خانوادگی تشکیل داد تا در زمینه مدیریت طرح‌ها، متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف صنعتی را یاری نماید.

نمابر وزارت صنعت تصریح کرد: در این مسیر، شکل همکاری ایشان با شرکت هایی که دعوت به همکاری شده‌اند و در گزارش خبرگزاری فارس به آنها اشاره شده، عمدتا به اینگونه بوده است که ایشان به دلیل تجارب مفیدشان به عنوان رئیس یا عضو هیأت مدیره انتخاب شده‌اند، اما قبل از اخذ رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی از کلیه سمت‌های خود در هیأت مدیره شرکت‌ها استعفا نموده‌اند که خبر آن قبلا به اطلاع مخاطبان محترم رسانه‌ها رسیده است و انتظار نمی‌رفت مجددا همان مطالب نادرست قبلی توسط آن خبرگزاری مطرح شود.

این نمابر اضافه می‌کند: با وجود آن که مهندس نعمت‌زاده قبل از قرار گرفتن در معرض رأی نمایندگان ملت استعفای خود را از عضویت هیأت مدیره‌های مذکوراعلام نموده و فرآیند حقوقی آن جهت درج در روزنامه رسمی آغاز شد، به نظر می‌رسد هنوز ابهام‌هایی برای خبرگزاری محترم فارس باقی مانده است، لذا توضیحات کوتاهی در رابطه با هر یک از شرکت‌های مذکور در گزارش آن خبرگزاری به اطلاع می‌رسد و البته توضیحات مبسوط در صورت نیاز در اختیار مراجع ذی‌ربط قرار خواهد گرفت.

شرکت‌های توسعه نگین مکران، مهندسی توسعه پتروفرآیند کرخه، هرمزان تجارت گستر کیش و الوند پتروانرژی کیش:

ایشان به عنوان عضو هیأت مدیره در این شرکت‌ها مشغول به فعالیت بوده‌اند و قبل از اخذ رأی اعتماد از مجلس از این سمت استعفا نموده‌اند و در حال حاضر هیچ سهمی از این شرکت‌ها در اختیار ندارند.

شرکت ارگ شیمی پارسا:

جهت سرمایه‌گذاری در پتروشیمی تولید متانول و آمونیاک توسط بخش خصوصی تاسیس و مسئولیت مدیریت طرح در اختیار ایشان قرار گرفته بود که قبل از معرفی ایشان به مجلس از عضویت هیأت مدیره استعفا داده‌اند.

شرکت توسعه پتروشیمیایی ساحل دریا:

96 درصد سهام این شرکت متعلق به شرکت تعاونی مولی‌الموحدین بوده و فقط 2 درصد سهام آن بابت حق مدیریت و مسئولیت اجرای طرح به ایشان تعلق داشته و همانند موارد فوق‌الذکر قبل از رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی از عضویت غیرموظف در هیأت مدیره شرکت مذکور استعفا نموده‌اند.

شرکت برق انرژی پاینده جم و شکرت برق دژپل انرژی:

شرکت برق دژپل انرژی که توسط بخش خصوصی جهت احداث یک نیروگاه در دزفول تأسیس شده بود بخاطر انصراف از سرمایه‌گذاری منحل و بجای آن شرکت برق انرژی پاینده جم تاسیس شد که بخاطر بلاتکلیف بودن قراردادهای خرید و فروش برق توسط سازمان برق، تاکنون غیر از مطالعات، کاری از پیش نبرده و آقای نعمت‌زاده که قرار بود مدیریت پروژه را بعهده بگیرد از عضویت هیأت مدیره قبل از معرفی به مجلس شورای اسلامی استعفا داده است.

شرکت پلیمری پویا جم خاورمیانه:

ایشان به عنوان عضو غیرموظف در هیأت مدیره شرکت مذکور که جهت ایجاد یک واحد کوچک پائین دستی پتروشیمی تشکیل شده بود، فعالیت می‌کرده‌اند که از این سمت استعفا نموده‌اند و در حال حاضر هیچ سمتی و سهمی از این شرکت را در اختیار ندارند.

کیمیا صنایع دالاهو:

آقای نعمت‌زاده در این واحد کوچک از طریق شرکت خانوادگی دارای 20 درصد سهم بوده و به همین دلیل ریاست هیأت مدیره و مدیریت پروژه را بعهده داشت که در موعد قانونی از شرکت استعفاء داده است.

توسعه صنعت نعمت:

این شرکت بخاطر عدم حضور سرمایه‌گذار مناسب صنعتی، در سال 91 منحل و به همین دلیل نیز عضویت ایشان از هیأت مدیره منتفی گردید.

شرکت رسا فارمد:

ایشان هیچ‌گونه سهم و سمتی در هیأت مدیره این شرکت نداشته و ندارند.

وزارت صنعت افزود: همانگونه که از توضیحات مختصر فوق‌ برمی‌آید عضویت جناب آقای مهندس نعمت‌زاده در هیأت مدیره شرکت‌های فوق‌الذکر تنها به دلیل قبول مسئولیت و مدیریت انجام پروژه‌ها بوده و اعتماد سرمایه‌گذاران بخش غیردولتی به ایشان و دعوت از ایشان به همکاری در اجرای پروژه‌های مختلف صنعتی در دوران بازنشستگی و عدم حضور در مشاغل اجرایی، نه تنها خلاف و زیاده‌خواهی تلقی نمی‌شود بلکه گویای توان بالا و اعتماد به نفس ایشان است که به جای هدر دادن اندوخته‌های چهل‌ساله، خود را ملزم به قبول مسئولیت و انجام کارهای سخت و دشوار در جهت توسعه، عمران و آبادانی کشور نموده‌اند.

گفتنی است برای مدیری که با تشکیل حدود 40 شرکت و طرح جدید در شرکت ملی صنایع پتروشیمی بدون هیچ‌گونه منابع یا تعهد دولتی و ایجاد مجتمع‌های جدید و افزایش تولید، صادرات محصولات پتروشیمی را از 350 میلیون دلار به حدود 15 میلیارد دلار فعلی رسانده است و با سرمایه‌گذاری حدود 5 میلیارد دلاری ظرف 30 ماه حضور در شرکت ملی پالایش و پخش در پالایشگاه‌های شازند اراک، آبادان، تهران، اصفهان، تبریز، لاوان، بندرعباس و افزایش ظرفیت پالایش توانسته است کیفیت محصولات را به استاندارد روز برساند.

این نمابر تاکید کرد: در خصوص سرمایه و ثروت جناب آقای مهندس نعمت‌زاده نیز که ادعایی بی‌اساس، کذب و مضحک است به اطلاع خوانندگان محترم می‌رساند که گزارش تمامی اموال و نقدینگی ایشان برابر تکلیف قانون اساسی به طور کامل در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است. با وجود تغییرات صورت گرفته در فضای سیاسی و اقتصاد کشور، متاسفانه برخی رسانه‌ها همچنان به دنبال ایجاد فضای تخریب، تهمت و افترا هستند و در نظام اسلامی برای آبروی مسلمان مومن هیچ‌گونه اعتبار و ارزشی قائل نیستند.

در پایان امیدواریم افراد و رسانه‌هایی که با طرح مسائل خلاف واقع در چند ماه اخیر با نادیده گرفتن موازین اخلاقی تمامی تلاش خود را صرف برهم زدن آرامش جامعه و همچنین تضعیف دولت تدبیر و امید نموده‌اند، جهت احترام به رای مردم، در اقدامات خود تجدیدنظر نموده و با پرهیز از طرح مسائل جنجالی و رعایت شئون و موازین اخلاق اسلامی و حقوق شهروندی هم خود را مصروف توسعه و پیشرفت کشور عزیزمان نمایند.




۱۳۹۲/۱۱/۹ - ۱۶:۳۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن