تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803638093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهاجم فرهنگی دشمن وظیفه فرهنگیان را دو چندان می کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران حجت الاسلام محمودی:
تهاجم فرهنگی دشمن وظیفه فرهنگیان را دو چندان می کند
ورامین - خبرگزاری مهر: رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران گفت: معلمان رسالت بزرگی را در نظام اسلامی بر دوش دارند و باید در جنگ نرم دشمن و مقابله با ناتوی فرهنگی استکبار، از اعتقادات نسل جوان پاسداری کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز آیین افتتاح مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین با حضور حجت الاسلام سید محسن محمودی رییس ستاد دهه فجر استان تهران، محسن خوانساری فرماندار، مدیران و مسئولان اجرایی و فرهنگیان شهرستان ورامین در اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به جایگاه فرهنگیان در نظام اسلامی اظهار داشت: دانش آموزان تاثیرپذیری فراوانی از استاد و معلم خود دارند، گاه مواردی که از سوی معلم یا استاد در کلاس مطرح می‌شود تاثیرش بیش از مواردی است که والدین در منزل عنوان می‌کنند و این امر مسئولیت تربیت کنندگان و قشر فرهنگی جامعه را دوچندان می‌کند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: به گفته مقام معظم رهبری، رسیدن یک جامعه به سرافرازی، رفاه، غنا، پیشرفت علمی، شجاعت، خردمندی، آزادگی و عقلانیت، در گرو آموزش و تربیت صحیح کودکان و نوجوانان است و بخش عمده ای از این وظیفه بسیار مهم نیز بر عهده معلمان است.

وی ادامه داد: اگر امروز دانش آموزان و جوانان این مرز بوم در رشته های علمی، هنری، مذهبی و فرهنگی در جهان می درخشند و نام ایران را مطرح می کنند، پشت آن تلاش های معلمانی نهفته است که با کمترین امکانات این جوانان را تربیت کرده و پرورش دادند.

محمودی اضافه کرد: مدیران و معلمان مدارس در قبال دانش آموزان مدارس وظیفه سنگینی را برعهده دارند و اگر در این زمینه هر کس کوتاهی کند، هیچگاه نمی تواند پاسخگوی خون مطهر شهدا باشد و امروز نشان دادن الگوهای مناسب و اسلامی به دانش آموزان یکی از وظایف اصلی فرهنگیان است تا زمینه آشنایی نوجوانان با مکتب و مبانی اهل بیت فراهم شود.

در زمان شاه ظلم فراوانی به فرهنگ و دین ملت ایران شد

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان تهران سپس به وضعیت آموزشی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ظلم‌هاي زيادي به فرهنگ و مذهب كشور شد، آنها انحراف‌هاي عظيم فرهنگي را بنيان نهادند كه همچنان در كشور تاثير گذارند.

وی عنوان کرد:  امروز شرايط ما اصلا قابل مقايسه با آن دوران تاريك نيست، پيشرفت فرهنگي و علمي كشور چشمگير است اما كافي نيست و همچنان تا رسيدن به قله و رسيدن به هدف راه فراوان است و قطعا تلاش و كوشش شما عزيزان عبور از اين راه را تسهيل مي‌كند.

این مسئول وظیفه معلمان در عصر حاضر را خطیر دانست و تأکید کرد: تهاجم فرهنگي وظيفه معلمان را دو چندان كرده است، امروز بايد همه كمر همت را بسته و براي اسلام به ميدان بيايند، تلاش كنند و نگذارند دشمنان فرهنگ جوانان ما را به انحطاط بكشانند.

محمودی یادآور شد: امروز معلمان رسالت بزرگی را در نظام اسلامی بر دوش دارند و باید در جنگ نرم دشمن و مقابله با ناتوی فرهنگی استکبار، از اعتقادات نسل جوان پاسداری کنند.

وی متذکر شد: در شرایط فعلی دشمن در صدد است تا با سرمایه‌گذاری بر روی نیروهای جوان کشور آنها را از نظر اخلاقی به انحراف بکشاند که این وظیفه اولیا و مربیان دانش‌آموزان است که با آموزش صحیح به فرزندان خو،د آنها را از خطرات موجود آگاه کنند.

دهه فجر بهترین فرصت برای ترویج ارزشهای اسلامی است

محمودی با تأكيد بر جهاني بودن رسالت انقلاب اسلامي ايران، اظهارداشت: مسئوليت حفظ و ترويج ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي بسيار سنگين و خطير است و بهترين زمان براي اين كار، دهه مبارك فجر است.

این مسئول در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه ستاد دهه فجر ورامین با چهار رويكرد از چند ماه قبل برنامه‌هاي خود را آغاز كرد، افزود: هماهنگي، هم انديشي و مشورت با تمام صاحب نظرات و مسوولان در بخش‌هاي مختلف و دريافت پيشنهادات و برنامه‌هاي آنها از مهمترين اقدامات اين ستاد بوده است.

وی گفت: در ستاد دهه فجر ورامین 18 کمیته وجود دارد که این کار گروه ها هر یک دارای زیرمجموعه هایی هستند، خوشبختانه اکثر مدیران منطقه در این زمینه صاحب تجربه اند و باید با استفاده از این تجارب در جهت گرامیداشت دهه فجر تلاش دوچندان کرد.

محمودی متذکر شد: باید نوآوری در طراحی و اجرای برنامه‌ ها وجود داشته باشد، دشمن همواره در حال توطئه علیه نظام است، باید ظرفیتهای خود را به کار بسته تا خروجی مطلوبی داشته باشیم و برنامه‌ ها منسجم باشند.

فرهنگیان دارای روحیه انقلابی هستند

مجتبی عرب عامری در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خوشبختانه اکثریت فرهنگیان کشور دارای روحیه جهادی و انقلابی هستند و در جهت تریبت نسلی پویا و بیدار مشغول خدمت رسانی اند که باید از زحمات این افسران جنگ نرم تقدیر کرد.

مسئول کمیته دانش آموزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین افزود: امروز انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری به تلاش معلمان نیاز دارند و باید زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای نسل جوان و نوجوان کشور بیش از پیش فراهم شود تا در آوردگاه مبارزه با استکبار بتوانیم سربلند باشیم.

عرب عامری اضافه کرد: معلم پیام آور عشق و محبت است، معلمان در حرکت جامعه به سوی پیشرفت انکارناپذیر است و آنها می توانند حرکت جامعه به سوی موفقیت با گامهای بزرگ را سریع تر به عمل نزدیک کنند.

وی ادامه داد: معلمان سرمایه های کشور هستند که عملکرد آنان تأثیر مستقیمی بر وضعیت کشور خواهد گذاشت و تربیت نسلی معتقد و انقلابی خدمتی بزرگ از سوی جامعه فرهنگیان کشور به نظام اسلامی است و در حقیقت تمامی ما مدیون معلمان خود هستیم.

توجه به آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری پرمنفعت است

این مسئول تأکید کرد: رابطه معلمان با پیشرفت و سعادتمندی افراد جامعه، یک رابطه مستقیم است و معلمان می توانند با نقش آفرینی خود چنان شور و شعفی در جامعه به وجود آورند که حرکت اجتماع به سوی موفقیت با گامهای بزرگ سریع تر به وقوع بپیوندد.

وی در ادامه بر سرمایه‌گذاری بر روی نیروهای جوان کشور را تاکید کرد و گفت: امر آموزش و پرورش یک سرمایه‌گذاری افزوده است و هزینه‌ای که صرف نوجوانان و جوانانمان می‌کنیم قطعا در آینده سودی چند برابر دارد.

رییس اداره آموزش و پرورش ورامین با اشاره به نقش معلمان در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در آن  برهه حساس، فرهنگيان از معدود قشرهايي بودند كه مي توانستند مسئوليت هاي نهادهاي انقلابي و اداري را به عهده بگيرند و در دوران تثبيت انقلاب اسلامي نقش بي بديل معلمان بر كسي پوشيده نيست.

این فعال فرهنگی افزود: مسئوليت خطيري كه معلمان در بدو انقلاب اسلامي با آن روبرو بودند تغيير در نوع گفتمان و ادبيات انقلاب اسلامي بود و فرهنگيان با تجليل و تجزيه صحيح انقلاب در سركلاسها اطمينان و اعتماد بيشتري را از طرف دانش آموزان به خود جلب كردند و نقش موثری در استحکام نظام اسلامی ایفا کردند.

وی ادامه داد: فرهنگیان در جنگ هشت ساله تحمیلی با ایثار و فداکاری در جهت اعتلای جمهوری اسلامی و مقابله با استکبار جهانی، شهدا جانبازان و آزادگان فراوان تقدیم اسلام کردند.

عرب عامری اضافه کرد: انقلاب اسلامي ايران بحق با تمام انقلاب‌هاي دنيا فرق دارد و اين انقلاب به لحاظ ريشه‌هاي ديني و فرهنگي از جايگاه رفيعي برخوردار بوده و روز به روز بر اين جايگاه و اهميت افزوده مي‌شود و مردم قدرشناس ايران اسلامي پس از 35 سال از پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي و عليرغم مشكلات و توطئه‌هاي دشمنان اسلام همچنان بر عهد خود با امام خويش پابر جا هستند و برا‌ي پيشرفت و بالندگي ايران اسلامي حول محور ولايت مجاهدت مي‌كند.

گرامیداشت دهه فجر موجب استحکام و همدلی ملت ایران می شود

این مسئول عنوان کرد: دهه فجر انقلاب اسلامي بهترين فرصت براي حفظ وحدت و انسجام ملي حول محور ولايت، تبيين ارزش‌ها و آرمانهاي مقدس انقلاب اسلامي براي مردم بويژه نسل جوان و آينده ساز اين مرز و بوم و تجديد عهد و ميثاق با معمار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني و خلف صالح آن يار سفر كرده، مقام معظم رهبري است.

وی بیان داشت: در اين ايام فرخنده بايد تلاش شود خاطره دلاورمردي‌هاي بندگان صالح خدا در دوران مبارزه با رژيم ستم شاهي و تلاش براي حاكميت ديني در طول 35 سال حاكميت نظام اسلامي زنده نگه داشته شود.

مسئول کمیته دانش آموزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین متذکر شد: برنامه های زیادی برای گرامیداشت دهه فجر امسال از سوی کمیته دانش آموزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین تدارک دیده شده است که از جمله می توان به برگزاري جلسه استقبال از كاروان نمادين ورود حضرت امام(ره) به ميهن اسلامي، تشكيل تيم هاي بازديدي از كاركنان اداره و اعزام به مدارس در ايام دهه مبارك فجر و استفاده از سخنان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري در سربرگ مكاتبات اداري، برگزاري مراسم آغازين و نواختن گلبانگ انقلاب اسلامي در كليه مدارس  در دوازده بهمن ماه، برگزاري مراسم ميهماني لاله ها در گلزار شهداي گمنام و سيد فتح الله همزمان 17 بهمن ماه، هماهنگي حضور دانش آموزان و فرهنگيان در مراسم عبادي سياسي نماز جمعه ورامين و خير آباد و برگزاري نشست بصيرتي-تحليلي در مدارس همزمان با زنگ گلبانگ انقلاب اشاره کرد.

وی ادامه داد: برگزاري مسابقات قرآني، فرهنگي و هنري يادواره سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي، برگزاري مسابقه قرآن بخوان جايزه بگير جمعه 18 بهمن در مصلاي نماز جمعه، برگزاري مسابقه طراحي پرچم امت واحده اسلامي، برگزاري محفل انس با قرآن مجيد و مسابقه خوشنويسي با موضوع چو ايران نباشد تن من مباد، برگزاري نمايشگاه حجاب و عفاف در سطح مدارس،برگزاري نمايشگاه حجاب برتر در مدارس پايگاه حجاب برتر، برگزاري نشست تخصصي عفاف و حجاب ويژه دانش آموزان، اولياء و همكاران فرهنگي و نيز ويژه مدارس ساره، بنت الهدي، ولايت و حجاب، برگزاري گفتمان جوان و انقلاب دوشنبه 14 و سه شنبه 15 بهمن، اجراي طرح مشكوه دختران در مدرسه منتصرين شاهد،برگزاري نشست تخصصي تحكيم بنياد خانواده در كانون هدايت،برگزاري نمايشگاه مسابقه عكاسي از عملكرد مدارس در دهه فجر،تزئين اداره آموزش و پرورش،برگزاري مسابقه نقاشي "ميهن خويش را كنيم آباد" در مدارس ابتدايي و برگزاري مسابقه عكاسي از راهپيمايي 22 بهمن در كانون فرهنگي هدايت از ديگر اقدامات اين ايام مبارك است.


۱۳۹۲/۱۱/۹ - ۱۵:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن