تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802522965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب اسلامی حماسه عشق، عقلانيت و تدبير بود/ افتتاح 759 پروژه عمرانی در گیلان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گیلان نجفی:
انقلاب اسلامی حماسه عشق، عقلانيت و تدبير بود/ افتتاح 759 پروژه عمرانی در گیلان
رشت - خبرگزاری مهر: استاندار گیلان گفت: انقلاب اسلامی حماسه عشق، عقلانيت و تدبير بوده و حضور مردم در پاي صندوق هاي راي و روي کارآمدن دولت تدبير و اميد پس از 35 سال پيروزي انقلاب اسلامي بيانگر ادامه تدبير انقلاب است.



به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی شامگاه سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه ضمن تشريح سياست هاي دولت تدبير و اميد در مدیریت استان افزود: در دهه مبارك فجر  امسال با تلاش و كوشش تمامی دستگاه‌هاي اجرايي استان 759 پروژه عمراني و هفت هزار و 336 واحد مسكن مهر و 235 واحد مسكن كميته امداد با اعتباري  افزون بر627 ميليارد و 882 ميليون تومان به بهره‌ برداري مي‌ رسد.

وي ادامه داد : از اين طرح ها 759 پروژه با 453 ميليارد و 421 ميليون تومان اعتبار بيشتر در زمينه ي هاي گردشگري، صنعتي، كشاورزي، شيلات، عمران شهري و روستايي، گاز رساني، آبرساني، برق رساني، آسفالت راه هاي روستايي، فضاهاي آموزشي، ورزشي و بهداشتي است.

 نماينده عالي دولت در گيلان گفت: همچنين دراين ايام مبارك هفت هزار و 336 واحد مسكن مهر با 170 ميليارد و 936 ميليون تومان آماده بهره برداري است كه از اين تعداد بيشتر واحدها در قالب طرح ها ي 99 ساله، سه جانبه خودمالك و بافت فرسوده آماده افتتاح است.

 وی با بيان اينكه  انقلاب اسلامي از جمله مردمي ترين انقلاب ها در طول تاريخ بوده است، افزود: مجاهدت هاي مردم و انديشه هاي پاک امام خميني (ره) دستاورد بزرگ انقلاب آزادي، استقلال و جمهوري اسلامي را به همراه داشته است.

 نجفی با اشاره اينکه انقلاب اسلامی حماسه عشق، عقلانيت و تدبير بوده است، اظهارداشت: بعد از 35 سال از گذشت انقلاب بار ديگر با همين شعار دولت تدبير و اميد در 24 خرداد ماه با راي مردم پا به عرصه نهاده است.

وی ادامه داد: مردم در 24 خرداد ماه با حضور در پاي صندوق راي با حفظ مشي انقلابي خود در سايه آزادي هاي سياسي و انتخاباتي نشان دادند که دنبال تغيير هستند.

 استاندار اذعان داشت: مردم  رويکرد جديدي را در 24 خرداد ماه امسال طلب کردند و اين رويکرد نشان داده که همه به ویژه مديران اجرايي موظفند تا رويکرد عملياتي را در مديريت و توسعه استان براي رسيدن به اين هدف مدنظر قرار دهند.

 وی با بيان اينکه بايد مرحله به مرحله انتظارات مردم را برآورده کرد، گفت: انديشه و رويکرد مسئولان اعتدال و تدبير بوده است و فضايي که بايد مديريت استان ايجاد کند فضاسازي مثبت و سازنده است.

 نجفی با اشاره به همگرايي نيروهاي سياسي افزود: همه تلاش ها اين بوده که با تعامل سازنده و با استفاده از همه ظرفيت ها بتوان از انديشه هاي نيروهاي سازنده استفاده و هم انديشي و جذب کاربردي استعدادهاي استاني در دستور کار بوده است.

 وی با بيان اينکه ارتباط نزديک با اصحاب رسانه و مطبوعات بنا به توصيه رهبر معظم انقلاب همواره مورد تاکيد است، افزود: مقام معظم رهبري سه وظيفه نقد، نظارت و اطلاع رساني را داراي اهميت عنوان کردند، در اين مهم هيچ ترديدي نداريم و جزو اصول اساسي قانون اساسي است و اگر مطبوعات داراي قلم هاي آزاد باشند نشانه رشد ملت است.

 استاندار گيلان با بيان اينکه دکتر روحاني نيز معتقد است مردم انتظارات و نظرات به حقي دارند و البته دولت کارهايي که انجام مي دهد نمي تواند بي نقص باشد، تصريح کرد: نقش رسانه ها نقشي دو سويه بين مردم و دولت است بنابراين نقد دلسوزانه مي تواند کمک کند. نقشي که براي رسانه قائل بودم و طي همه دوران خدمتي در استان و طي 20 سال گذشته داشته ام اين است که رسانه ها در فرايند توسعه نقش آفرينند.

 وی گفت: استاني که ادعاي نخبگي دارد نمي تواند بدون حضور پررنگ رسانه که نقد منصفانه داشته باشند به توسعه پايدار برسد.

نجفی با بيان اينکه براي تحقق اهداف مديريتي بايد شناخت ها به کمک رسانه افزايش يابد، افزود: جلسات مختلفي در بخش هاي مختلف داشته ام، وضعيت ستاد استانداري و مديريت بخشي آن و اغلب 16 فرمانداري و بخشداري که راه درازي داريم تا  هر کدام در نقش مديريتي استان کمک مي کنند.

 وی اذعان داشت: در همين چارچوب در تلاش هستیم به گيلان بهتر و گيلان برتر دست يابيم. همه تلاش ها به اين معطوف مي شود، گيلان به ظرفيت واقعي خودش برسد و به شاخص هاي اصلي در توسعه دست يابد.

 استاندار گيلان گفت: گيلان بايد حداقل جزو 10 استان بهتر کشور است ولي متاسفانه در آمار رسمي بيکاري در رده کشور دوم قرار مي گيريم .

 وی همچنین بهبود مديريت سرمايه گذاري، تقويت فضاي تخصص گرايي، بهبود مناسبات فرهنگي را از راهکارهاي توسعه اقتصادي استان عنوان کرد وافزود : مسئولان بعد از گيلان بهتر به گيلان برتر مي انديشيم و حق واقعي استان وضعيت كنوني نيست.

 نجفی با بيان اينكه کساني كه در خدمت دولت قرار مي گيرند بايد  اعتقاد به خط مشي اعتدالي داشته باشند، گفت: برخي نوشته اند كه بيشتر از اصولگراها استفاده كرده ام و برخي ديگر گفته اند كه بيشتر اصلاح طلبان و معتدلان را به كار گرفته ام اما نگاه من خط مشي دولت تدبير واميد وبهره گيري از همه انديشه هايي است كه اين رويكرد را قبول دارند، است.

 وی افزود: در همين چارچوب ما دنبال فرمانداران و مديران توسعه گرايي هستيم که با ولايت پذيري  تجربه، کارايي و تخصص لازم به دولت تدبير و اميد اعتقاد داشته باشند.

 استاندار گيلان با بيان اينکه انديشه استفاده از نيروهاي متخصص داخلي که سالها زحمت کشيدند و کارشناسان ارشدي که در پست هاي کارشناسي، کارداني و مديريتي بوده اند در انتخاب مديران وجود دارد، افزود: در داخل استانداري ظرفيت هاي فراواني وجود داشته که کمتر بهره گرفته شده بودند،شهامت مي خواست که اين افراد بکار گرفته شوند، با فضاي مسمومي که در برخي بخش ها وجود دارد شايد کار ساده اي نباشد و به خدا توکل کرديم و اگرچه مشورت خواهيم کرد نيروي تحميلي را نپذيرفته و نمي پذيريم.

وی ادامه داد: از عملکرد ادارات کل استان متناسب با انتظاراتي که از سوی مردم در  24 خرداد ماه شکل گرفته راضي نيستم و حتما بايد تغييرات کارکردي انجام شود و عمليات فعال و پويايي در ادارات ببينيم خيلي از ادارات هنوز فعال نيستند و اصلا مورد پسند من نيست.

 نجفی با بيان اينكه بعضي از تغييرات براي رفع مشكلات و توسعه گيلان ضروري است، گفت: در تغيير همه کساني که در دولتهاي سابق کار کرده اند و پاک دست بوده اند احترامشان بايد حفظ شود، اگرچه نتوانستند موفق باشند.
 

وي افزود: تلاش مسئولان اين است که فارغ از همه گرايش هاي سياسي دنبال انسان هاي معتدل باشيم وتعهد مديران به من بايد توسعه گرايي استان باشد.

 نماينده عالي دولت با اشاره به تغيير فرمانداران تصريح کرد: در انتخاب فرمانداران رفع بيکاري و توسعه، اشتغال، پويايي اقتصادي منطقه مدنظر است.

 وی در بخش ديگري از سخنانش با تاکيد بر ضرورت رفع معضل بيکاري در گيلان، اين مشکل را ريشه بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي و مهمترين دليل رشد جرائم در استان عنوان کرد و ادامه داد: رويکرد من هيچ چيز جزء استفاده از نيروهاي بومي، متخصص، مجرب و پاک دست نبوده است البته ممکن است موردي را پيدا کنيد که کامل نباشد ولي در کليات از آستارا و تالش تا رودبار در اين چارچوب قرار مي گيرند.

 نجفی به ديدارهاي خود با نمايندگان، وزرا و رئيس جمهور اشاره کرد و گفت: در بخش هاي راه و ترابري، اقتصاد، کشاورزي، مديران عامل جمعي از بانک ها ديدارهايي در راستاي رفع مشکلات انجام دادم . چند پروژه بزرگ استان ابتر مانده، بيشترين وقتم را تاكنون گرفته است و تامين دو هزار و يکصد ميليارد تومان اعتبار براي تکميل سه پروژه مهم استان يعني راه آهن رشت - قزوين ، 11 کيلومتر باقيمانده آزادراه رشت - قزوين و سدشفارورد از طريق فاينانس در همين راستا بوده است.

 وي همچنين به وضعيت نگران کننده معيشت کشاورزان استان اشاره کرد و بیان داشت: کشاورزان گيلاني با پائين بودن سطح زيرکشت فقيرترين کشاورزان هستند.

 استاندار گيلان بر تلاش براي بهبود اين وضعيت تاکيد کرد و از ابلاغ بخشودگي بدهي هاي کشاورزاني که در نتيجه خسارت هاي برف سنگين سال 83 و 86 وام دريافت کرده بودند، خبر داد.

 وی اذعان داشت:  بر اساس اين ابلاغ به  بانک کشاورزي، بدهي کشاورزاني که زير سه ميليون ريال به بانک بدهکارند، بخشيده و بدهکاران بالاي اين مبلغ از پرداخت جرائم و سود پس از سررسيد معاف مي شوند.

 نجفی تصريح کرد: پرداخت اصل بدهي بالاي سه ميليون ريال کشاورزان بدهکار نيز در پنج سال تقسيط مي شود.

 وی همچنین اين اقدام را گامي مهم برای کمک به کشاورزان در پرداخت بدهي شان و همچنين خروج از وضعيت خط قرمز بانک ها براي 52 هزار كشاورز براي  دريافت تسهيلات جديد، عنوان کرد.

 استاندار گیلان اظهار داشت: پس از سال‌ها برای نخستین بار 60 میلیارد تومان برای خرید برگ سبز چای و 40 میلیارد تومان به منظور اصلاح باغ‌ های چای به چایکاران گیلانی اختصاص داده شده است.

وي در ادامه بر بهره گيري از ظرفيت هاي منطقه آزاد انزلي براي توسعه استان تاكيد كرد.

 نجفي در مورد تاسيس کارخانه زباله سوز در استان  نيز گفت: براي سه استان گيلان، مازندران و گلستان 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادند که فقط مازندران استفاده كرده بود و ما توانستيم با پيگيري 25 ميليارد تومان را به تخصيص برسانيم

 وی با بيان اينکه گيلاني‌ ها يک‌ هزار و 750 ميليارد تومان بدهي بانکي دارند، افزود: گيلان دومين استان بدهکار کشور است. استاندار گیلان با بيان اينکه در تلاش هستيم دولت را براي بخشودگي بعضي از معوقه هاي استان توجيه کنيم، اظهارداشت: هم اکنون  50 کارخانه چاي‌ سازي 650 ميليارد تومان به بانک‌ها بدهکار هستند.

 وی احداث کارخانه پتروشيمي را از دغدغه‌ هاي مهم استان دانست و افزود: سرمايه‌ گذار احداث کارخانه پتروشيمي وارد گيلان شده و 60 هکتار زمين در لوشان براي اين منظور اختصاص یافته است.

 نجفی در ادامه به وضعيت مسکن مهر در شهرهاي مختلف گيلان اشاره کرد و يادآور شد: مسکن مهر سياست دولت جديد نبوده اما براي خانه‌دار شدن مردم تلاش مي‌کنيم و تا پايان سال 93 مسکن مهر استان به اتمام مي‌ رسد.


۱۳۹۲/۱۱/۹ - ۰۹:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن