تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802740653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاری یادواره 1400 شهید شهرستان ورامین/ 60 برنامه ابتکاری در مدارس اجرا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > تهران
برگزاری یادواره 1400 شهید شهرستان ورامین/ 60 برنامه ابتکاری در مدارس اجرا می شود
ورامین - خبرگزاری مهر: دومین یادواره 1400 شهید شهرستان ورامین با حضور مردم و مسئولان در ایام الله دهه مبارک فجر برگزار می شود.



حجت الاسلام علیرضا ساورعلیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مساجد از بدو تاسیس تا عصر حاضر، به عنوان مهم ترین نهادهای تربیتی، آموزشی، سیاسی و اجتماعی منشا تاثیراتی شگرف و تحولاتی چشمگیر در شئون مختلف جامعه اسلامی بوده و بخش عظیمی از فرهنگ و تمدن اسلامی را در طول تاریخ حفظ و به نسل های آینده منتقل کرده است.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد ورامین افزود: در جریان انقلاب اسلامی ایران نیز، مساجد به عنوان یکی از عوامل موثر و مهم در ایجاد و شکل گیری نهضت اسلامی و زمینه ساز گسترش، تعمیق و تثبیت این جریانات و تحولات انسانی بوده است.

وی ادامه داد: مسلمانان و پیروان پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین باید در همه زمینه ها به سیره آن بزرگواران مراجعه کنند که یکی از این موضوعات نحوه مسجد داری این ستارگان نورانی در زمان حیات پربرکتشان است که باید همواره مورد توجه مسئولان مساجد قرار گیرد.

ساورعلیا اضافه کرد: در این برهه زمانی دشمن با تمام ابزارها و وسایل به جنگ اعتقادات نسل جوان آمده است و سعی در رواج الگوهای غربی در جامعه دارد تا ملت ایران را از فرهنگ اهل بیت(ع)  دور و در باورهای ملت نفوذ کند و اکنون وظیفه روحانیون و ائمه جماعات است که جوانان را جذب مساجد کنند.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از مدتها قبل بحث ناتوی فرهنگی و تلاش دشمن در راستای انحراف فرهنگ ملت ایران را به همه مردم و مسئولان گوشزد کردند و روحانیون وظیفه دارند تا در این عرصه وارد شده و با قرار گرفتن در کنار نوجوانان و جوانان، از اعتقادات ناب اسلامی دفاع کنند.

وی بیان داشت: جایگاه مسجد باید همواره توسط مسئولان مساجد بالا دیده شود و هیچگاه کار در مساجد برای افراد عادی نشود، زیرا مسجد سنگر دینداری است و دشمنان با تجهیز هزاران شبکه ماهواره ای می خواهند اعتقادات ملت ایران را تضعیف کند و سنگری که می تواند از این اعتقادات پاسداری کند، مسجد است.

مساجد زمینه حضور مردم در مراسم گرامیداشت دهه فجر را فراهم کنند

این مسئول با اشاره به نقش کمیته مساجد تأکید کرد: کمیته مساجد به منظور تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و فراهم‌ سازی زمینه حضور و مشارکت هرچه بیشتر نمازگزاران مساجد در برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

وی یادآور شد: کمیته مساجد یکی از کمیته های کلیدی ستاد دهه فجر می باشد که مسئولیت آن با مرکز رسیدگی به امور مساجد است و در همین راستا جلسه هم اندیشی جهت برگزاری باشکوه مراسم دهه فجر با حضور هیئت امنا مساجد و مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان برگزار شد.

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین افزود: آذين بندي و چراغاني كردن درب مساجد، برگزاري 20 كرسي تلاوت در مساجد محوري شهرستان، پخش نداي الله اكبر از بلندگوي مساجد در شب 22 بهمن و ارسال پيامك عناوين ايام الله دهه مبارك فجر به ائمه جماعات و فعالان مساجد، هماهنگي با كانون هاي فرهنگي هنري مساجد جهت تبليغ و نصب بنر با موضوعات و اشعار دهه مبارك فجر به خصوص با استفاده و بهره برداري از سخنان معمار كبير انقلاب و مقام معظم رهبري در خصوص موقعيت، پيشرفت و پيروزي انقلاب اسلامي در اطراف مسجد از جمله برنامه های کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین است.

گقتنی است كمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی متشكل از مركز رسیدگی به امور مساجد، سازمان اوقاف امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز، ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منكر، سازمان بسیج مساجد و محلات، مركز فعالیت های دینی و كانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است.

برگزاری 60 برنامه متنوع و ابتکاری در مدارس ورامین طی دهه فجر

مجتبی عرب عامری نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش فرهنگیان در تربیت نسل های آینده  اظهار داشت: امروز معلمان و دبیران در مقاطع مختلف تحصیلی وظیفه دارند تا دانش آموزان را با مبانی اسلامی آشنا کنند و اگر در این زمینه کسی کوتاهی کند قطعا خسارت های بزرگی به فرد و جامعه وارد خواهد شد و امروز انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری به تلاش معلمان نیاز دارند و باید زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای نسل جوان و نوجوان کشور بیش از پیش فراهم شود تا در آوردگاه مبارزه با استکبار بتوانیم سربلند باشیم.

مسئول کمیته دانش آموزی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی ورامین افزود: مدیران و معلمان مدارس در قبال دانش آموزان مدارس وظیفه سنگینی را برعهده دارند و اگر در این زمینه هر کس کوتاهی کند، هیچگاه نمی تواند پاسخگوی خون مطهر شهدا باشد و امروز نشان دادن الگوهای مناسب و اسلامی به دانش آموزان یکی از وظایف اصلی فرهنگیان است تا زمینه آشنایی نوجوانان با مکتب و مبانی اهل بیت فراهم شود.

این مسئول ادامه داد: امروز رسالت دانش آموزان تحصیل در کنار تهذیب است و اگر دانش آموزان و جوانان ایرانی بتوانند در مسیر علمی مبتنی بر فرهنگ اسلامی حرکت کنند، هیچ قدرتی نمی تواند بر این سرزمین چشم طمع داشته باشد.

هفته استقبال از دهه فجر در آموزش و پرورش ورامین شکل گرفت

وی ادامه داد: برپایی هفته استقبال از دهه فجر، اولین کاری است که تشکل‌ها و دانش‌آموزان با کمک انجمن اولیا و مربیان و همچنین معلمان و مسئولان مدرسه انجام می‌دهند و این حرکت خودجوشی است که دانش‌آموزان به سلیقه خود مدارس را تزئین می‌کنند و به حالت آمادگی برای جشن در می‌آورند.

رییس اداره آموزش و پرورش ورامین اضافه کرد: برگزاري مراسم آغازين دهه ي فجر به ميزباني آموزش و پرورش ورامين و با حضور مسئولين ادارات و نهادها 9 بهمن ماه، برگزاري جلسه استقبال از كاروان نمادين ورود حضرت امام(ره) به ميهن اسلامي، تشكيل تيم هاي بازديدي از كاركنان اداره و اعزام به مدارس در ايام دهه مبارك فجر و استفاده از سخنان حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري در سربرگ مكاتبات اداري، برگزاري مراسم آغازين و نواختن گلبانگ انقلاب اسلامي در كليه مدارس  در دوازده بهمن ماه، برگزاري مراسم ميهماني لاله ها در گلزار شهداي گمنام و سيد فتح الله همزمان 17 بهمن ماه، هماهنگي حضور دانش آموزان و فرهنگيان در مراسم عبادي سياسي نماز جمعه 18 بهمن ورامين و خير آباد و برگزاري نشست بصيرتي-تحليلي در مدارس همزمان با زنگ گلبانگ انقلاب از جمله برنامه های دهه فجر این کمیته است.

عرب عامری عنوان کرد: ديدار با ائمه جمعه ورامين و خيرآباد قبل از آغاز دهه مبارك فجر، ديدار با خانواده هاي معظم شهدا در ايام دهه مبارك فجر، برپايي نمايشگاه معرفي مشاغل در هنرستان هاي فني و حرفه اي و كار و دانش، برگزاري مسابقه مقاله نويسي، كتابخواني و مسابقه بصيرت از سخنان مقام معظم رهبري در ايام دهه فجر، پخش فيلم روح الله در مدارس،ارسال پيامك به مديران و فرهنگيان، اجراي نقاشي همگاني با موضوع دهه فجر، هماهنگي و چاپ اخبار مدير آموزش و پرورش در خصوص برنامه هاي دهه فجر در رسانه ها و برگزاري و اجراي سرود همسرايان فجر از دیگر برنامه های کمیته دانش آموزی در این دهه می باشد.

وی بیان داشت: برگزاري مسابقات قرآني، فرهنگي و هنري يادواره سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي، برگزاري مسابقه قرآن بخوان جايزه بگير جمعه 18 بهمن در مصلاي نماز جمعه، برگزاري مسابقه طراحي پرچم امت واحده اسلامي، برگزاري محفل انس با قرآن مجيد و مسابقه خوشنويسي با موضوع چو ايران نباشد تن من مباد، برگزاري نمايشگاه حجاب و عفاف در سطح مدارس،برگزاري نمايشگاه حجاب برتر در مدارس پايگاه حجاب برتر، برگزاري نشست تخصصي عفاف و حجاب ويژه دانش آموزان، اولياء و همكاران فرهنگي و نيز ويژه مدارس ساره، بنت الهدي، ولايت و حجاب، برگزاري گفتمان جوان و انقلاب دوشنبه 14 و سه شنبه 15 بهمن، اجراي طرح مشكوه دختران در مدرسه منتصرين شاهد،برگزاري نشست تخصصي تحكيم بنياد خانواده در كانون هدايت،برگزاري نمايشگاه مسابقه عكاسي از عملكرد مدارس در دهه فجر،تزئين اداره آموزش و پرورش،برگزاري مسابقه نقاشي "ميهن خويش را كنيم آباد" در مدارس ابتدايي و برگزاري مسابقه عكاسي از راهپيمايي 22 بهمن در كانون فرهنگي هدايت از ديگر اقدامات اين ايام مبارك است.

عرب عامری، پخش بروشور دهه فجر در مدارس ابتدايي، برگزاري مسابقه عكس خاطرات جشن هاي دهه فجر با دانش آموزان، برگزاري همايش ياد ياران ، همايش ياوران انقلاب و همايش همياران معروف در كانون هدايت و گلريزان دانش آموزي براي كمك به بازسازي عتبات عاليات در مدارس را از ديگر برنامه هاي كميته دانش آموزي خواند.

بسیج پرچمدار حفظ ارزش های ناب اسلامی است

سرهنگ مرتضی مومنی فر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بسیج به عنوان یک سازمان مردمی از بدو انقلاب تاکنون به عنوان پرچمدار حفظ ارزشهای ناب انقلاب اسلامی در ایران بوده شناخته شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ورامین در ادامه به نقش ارزشمند بسیج در اعتلای آرمان های ایران اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: بسیج همواره در راستای رفع مشکلات کشور نقش ارزشمندی داشته اند و در هر کجا که مشکلی به وجود آید بسیج با تام قوا وارد عمل می شود.

وی به تلاش های دشمن در راستای انحراف جوانان اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی دشمن تمام توان خود را برای تضعیف باورهای دینی و کم رنگ نمودن آن بین جوانان بکار بسته و وظیفه ما در برابر این ترفند دشمنان فرهنگ سازی دینی و تقویت آن بین جوانان است.

مومنی فر ادامه داد: بسیج فقط مختص یگ گروه و نهاد خاص نیست، بلکه هر کس که تفکر بسیجی را قبول داشته باشد و در احیای ارزشهای اسلامی بکوشد، بسیجی به حساب خواهد آمد.

وی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی بسیاری از جوانان و مردم شهید پرور ایران اسلامی در قالب بسیج به جبهه رفتند و از کشور و نظام اسلامی دفاع کردند، همین بسیجیان سلحشور در هشت سال دفاع مقدس خاطرات شورانگیزی را خلق کردند که با بسیاری از معادلات نظامی و اقتصادی تطبیق داده نمی شد.

این مقام انتظامی تأکید کرد: رمز موفقیت بسیج تکیه و تبعیت از فرهنگ عاشورا و قیام کربلا است و تا زمانی که بسیجیان از این فرهنگ فاصله نگیرند، هیچگاه دشمن نمی تواند این نیروی توانمند را ضعیف کند

مسئول کمیته بسیج ستاد دهه فجر ورامین  عنوان کرد: برگزاري نشست سياسي، برگزاري مسابقه از وصيت نامه حضرت امام(ره)، برگزاري مسابقه حفظ قرآن و نيز جلسه پاسخگويي به شبهات عقيدتي و سياسي، برگزاري محفل انس با قرآن و دعاي توسل به ياد شهداي انقلاب و نيز اردوي قم-جمكران نيز در روز سه شنبه 15 بهمن، برگزاري طرح تجلي محبت ويژه خواهران، برگزاري همايش سياسي و نيز نمايشگاه عفاف و حجاب و برگزاري مسابقه نقاشي و برگزاري نشست روشنگري با موضوع اقتصادي برنامه هاي كميته بسيج روز چهارشنبه 16 بهمن، برگزاري اردوي قم و جمكران و حرم مطهر امام(ره)، گلباران و عطر افشاني مزار شهدا، دعاي كميل در كنار مزار شهدا، برگزاري يادواره شهدا، ديدار با ائمه جمعه، ختم قرآن و صلوات و زيارت عاشورا به نيت شهداي انقلاب، برگزاري مسابقه روزنامه ديواري، ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران از جمله برنامه کمیته بسیج ستاد دهه فجر ورامین خواهد بود.

این مسئول بیان داشت: بيان خاطرات از دوران پيروزي انقلاب اسلامي، برگزاري نشست روشنگري و بصيرت، برگزاري مسابقه از زندگينامه شهداي سال، توزيع زندگينامه شهداي شاخص و برگزاري نشست سياسي و روشنگري با موضوع اقتدار و امنيت ملي برنامه هاي كميته بسيج در روز شنبه 19 بهمن، نشست فرهنگي در راستاي فرآيند پيروزي انقلاب اسلامي، برگزاري مراسم گراميداشت 22 بهمن، ارسال پيامك، مراسم سخنراني پيرامون شخصيت امام خميني(ره)، پياده روي خانوادگي، برگزاري مسابقه آشپزي، نشست فرهنگي با موضوع سبك زندگي اسلامي و مشاوره خانواده برنامه هاي اين كميته براي روز دوشنبه 21 بهمن ماه خواهد بود.

وی تأکید کرد: آذين بندي ستاد ناحيه و كليه حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت بسيج، نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس توسط واحدهاي بسيج دانش آموزي، برگزاري كاروان نمادين ورود حضرت امام(ره) توسط حوزه اصناف و حوزه مدرس، ارسال پيامك با موضوع گراميداشت دهه مبارك فجر، حضور در مرقد مطهر بنيانگذار انقلاب اسلامي و تجديد ميثاق با رهبر معظم انقلاب و افتتاح نمايشگاه دهه فجر از دیگر برنامه های این کمیته خواهد بود.


۱۳۹۲/۱۱/۸ - ۱۶:۱۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن