تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803139110




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نهمین کنفرانس اتحادیه‌ مجالس کشورهای اسلامی با شعار همبستگی، عدالت و پیشرفت برگزار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جلالی در نشست خبری:
نهمین کنفرانس اتحادیه‌ مجالس کشورهای اسلامی با شعار همبستگی، عدالت و پیشرفت برگزار می‌شود
سخنگوی نهمین کنفرانس اتحادیه‌ی مجلس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی گفت: نهمین کنفرانس این اتحادیه با شعار همبستگی، عدالت و پیشرفت برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "کاظم جلالی" سخنگوی نهمین کنفرانس  اتحادیه‌ی مجلس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران درباره‌ نهمین کنفرانس اتحادیه‌ی مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت: این کنفرانس در اواخر بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود و اتحادیه‌ بین مجالس کشورهای اسلامی از جمله‌ اتحادیه‌هایی است که دبیرخانه آن در تهران است.
 
وی افزود: اتحادیه‌ مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی با حضور فراگیر کشورهای عضو تشکیل شد و اجلاسیه‌ تاسیس این اتحادیه‌ی در سال 78 در زمان مجلس پنجم در تهران برگزار شد و سپس اساسنامه آن در همان اجلاس به تصویب رسید.
 
سخنگوی نهمین کنفرانس  اتحادیه‌ مجلس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد: اساسنامه این اتحادیه با تاکید بر اصول اسلامی و جنبه‌های گوناگونی تمدن آن و ارائه چهارچوبی برای همکاری بین‌مجالس و ترغیب دیدار و گفتگو میان مجالس کشورهای اسلامی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استوار است.
 
وی افزود: همچنین این اتحادیه با پرداختن به چالش‌های جدید و تلاش‌هایی که برای اعمال سلطه فرهنگی صورت می‌گیرد و همچنین با تقویت همکاری با دیگر سازمان‌ها در پی استقرار صلح بر اساس عدالت مبتنی بر احترام امور داخلی کشورها تاسیس شده است.
 
جلالی ادامه داد: اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در چهار رکن کنفرانس، کمیته عمومی، کمیته اجرایی و دبیر خانه استوار است.
 
نماینده مردم شاهرود ادامه داد: پیش از این کنفرانس‌های اتحادیه هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شد که با اصلاح اساسنامه در حال حاضر سالی یک‌بار این کنفرانس برگزار خواهد شد.
 
وی گفت: همچنین کمیته عمومی سالی یک‌بار با حضور دو نماینده از کشور‌های عضو برگزار می‌شود و کمیته اجرایی سالی دوبار با حضور پانزده نماینده از پانزده کشور تشکیل جلسه می‌دهد.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه دبیرخانه‌ی اتحادیه‌ی مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران است ادامه داد: همچنین این اتحادیه دارای کمیته خارجی، کمیته امور اقتصادی و محیط زیست، کمیته حقوق بشر زن و خانواده، کمیته امور فرهنگی، گفتگوی تمدن‌ها و ادیان و کمیته دائمی فلسطین است.
 
جلالی با بیان اینکه کنفرانس زنان کشور‌های همکاری اسلامی نیز برگزار می‌شود ادامه داد: تاکنون هشت کنفرانس روسای مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری کشور‌های اسلامی برگزار شده است که کنفرانس اول آن در سال 78 در تهران، کنفرانس دوم در سال 80 در کشور مغرب، کنفرانس سوم در سال 83 در جاکار سنگال، کنفرانس چهارم 85 در استانبول ترکیه، کنفرانس پنجم در سال 86 در قاهره، کنفرانس ششم در سال 88 در کامپالای اوگاندا، کنفرانس هفتم در سال 90 در اندونزی و کنفرانس هشتم در خارتون سودان در سال 91 برگزار شده است.
 
وی افزود: همچنین  تاکنون دو اجلاس فوق‌العاده یکی در تیر ماه 82 در دمشق و سوریه و دیگری در دی ماه 82 در ابوطبی امارات برگزار شده است.
 
سخنگوی نهمین کنفرانس  اتحادیه‌ی مجلس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی بیان کرد: قرار بود کنفرانس نهم در بروکینا آفریقا برگزار شود ولی پس از عذرخواهی این کشور و کناره‌گیری از برگزاری کنفرانس نهم دبیر کل این اتحادیه نامه‌ای برای رئیس مجلس کشورمان نوشت و در آن با اشاره به عذرخواهی کشور مذکور از وی خواست که اجلاسیه نهم را  در تهران برگزار کنند، جمهوری اسلامی ایران  نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و میزبانی این کنفرانس نهم را پذیرفت.
 
جلالی با بیان اینکه شعار کنفرانس نهم پارلمان‌های کشور‌های اسلامی همبستگی، عدالت و پیشرفت است افزود: تلاش بر این است که این کنفرانس با موفقیت و با حضور کشورهای اسلامی و روسای پارلمان آن‌ها برگزار شود و هدف اصلی آن تامین بخشیدن بین روابط کشورهای اسلامی است.
 
رئیس مرکز پژوهش ها گفت: این کنفرانس باید  با مدیریت همه کشورهای عضو و مشارکت کامل آن‌ها در مباحث مختلف برگزار شود و امیدواریم در فضای کنونی که دنیای اسلام با چالش‌های مختلفی روبرو است بدور از هر گونه اختلافات راه حل‌هایی برای چالش‌های فعلی اندیشده شود.
 
وی با اشاره به برنامه‌های کنفرانس نهم اتحادیه مجالس کشورهای سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد: جمعه 25 بهمن ماه سال جاری نشست سی و یک کمیته اجرایی به مدت یک روز برگزار خواهد شد و در همان روز سومین نشست کمیته دائمی فلسطین نیز برپا می‌شود.
 
این نماینده مجلس ادامه داد : در روز شنبه و یکشنبه 26 و25 بهمن ماه سال جاری نشست دوم کمیته تخصصی امور سیاسی و روابط خارجی و نشست کمیته‌های امور اقتصادی و محیط زیست و کمیته حقوق بشر، زن و خانواده و فرهنگی نیز برگزار می‌شود.
 
جلالی افزود: بیست و هفتم بهمن ماه سال جاری سومین کنفرانس زنان عضو کشورهای همکاری اسلامی، بیست و هشتم بهمن ماه نشست شانزدهم کمیته عمومی و کمیته نگارش برای تهیه بیانیه‌ و نشست مشورتی  کشور‌های آفریقایی عربی و آسیایی به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.
 
رئیس مرکز پژوهش‌ها اظهار کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه 29 و 30 بهمن ماه کنفرانس نهم روسای مجالس برگزار خواهد شد.
 
وی با اشاره مشارکت کشور‌های عضو تاکید کرد: تاکنون دعوت‌نامه به همه‌ی کشور‌های اسلامی عضو ارسال شده است و ارتباط با روسای مجالس توسط نمایندگی‌های جمهوری اسلامی برقرار شده و تاکنون خبرهای خوبی برای مشارکت حداکثری هیئت‌های مختلف به دست ما رسیده است.
 
جلالی با بیان اینکه  اتحادیه‌ی مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی 53 عضو دارد، افزود: تاکنون بیشتر از نصف این اعضا برای حضور در کنفرانس نهم اعلام آمادگی کرده‌اند از این رو  برپایی کنفرانس نهم با حضور بیش از نصف از اعضا رسمیت خواهد داشت.
 
نماینده شاهرود ادامه داد: تاکنون حداکثر مشارکت برای حضور در کنفرانس‌های اول تا هشتم حضور هشت رئیس بوده است که امیدواریم رکورد این مشارکت در کنفرانس نهم شکسته شود.


انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن