تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى پذيرد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802349331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت 18 هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز طرف قرارداد / پرداخت هزینه ایاب و ذهاب بیماران در طرح نظام ارجاع


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: از سوی سازمان تامین اجتماعی صورت گرفت؛
پرداخت 18 هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز طرف قرارداد / پرداخت هزینه ایاب و ذهاب بیماران در طرح نظام ارجاع
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: مقرر شده در طرح نظام ارجاع هزینه ایاب و ذهاب بیماران در طی مراحل درمان پرداخت شود.


به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دکتر محمدعلی همتی در نشست خبری صبح امروز که در سامان تامین اجتماعی برگزار شد اظهار داشت: 38 میلیون و 193 هزار نفر بیمه شده اصلی تبعی و مسمری بگیری تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و این سازمان تولیدکننده دوم درمان درکشور است و در نظام سلامت تاثیرگذار است.
 
وی با تاکید بر اینکه 41 هزار پرنسل در قسمت‌های مختلف سازمان تامین اجتماعی برای درمان بیمه شدگان فعال هستند افزود: سازمان تامین اجتماعی 6 هزار و 400 کادر پزشکی، 12 هزار و 500 کادر پرستاری و 1 هزار و 200 کادر مامایی دارد.
 
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در خصوص مراکز درمانی ملکی این سازمان گفت: 70 بیمارستان، 7 دی کلینیک و 274 مرکز سرپایی عمومی و تخصصی به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خدمات می‌دهند.
 
وی به عملکرد 6 ماهه سال 92 اشاره کرد و اذعان داشت: 23 میلیون ویزیت توسط پزشکان به صورت سرپایی صورت گرفته علاوه بر این موضوع 250 هزار عمل جراحی و 107 هزار زایمان طبیعی و سزارین در بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی صورت پذیرفته است.
 
همتی ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی 73 درصد اعلام کرد و گفت: متوسط اقامت بیماران در بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی 7/2 در روز بوده و میزان مرگ و میر نیز در هر هزار نفر 8 نفر گزارش شده است.
 
وی به اختصاص 12 هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان کشور در سال آتی اشاره کرد و یادآور شد: 65 درصد از این منابع از طریق سازمان های بیمه‌گر توزیع می‌شود.
 
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی درخصوص نظام ارجاع داخلی در این سازمان تصریح کرد: در نظام ارجاع داخلی ابتدا بیمار به پزشک عمومی مراجعه می‌کند و در صورت نیاز به پزشک متخصص سپس بیمارستان‌های استانی و پس از آن بیمارستان فوق تخصصی میلاد حلقه آخر درمان بیماران خواهدبود که در این زمینه سازمان تامین اجتماعی آماده است هزینه ایاب و ذهاب بیماران را نیز پرداخت کند.
 
وی اظهار داشت: پرداختی‌های سازمان تامین اجتماعی و مراکز طرف قرارداد تقریبا به روز شده و مطالبات داروخانه‌ها به صورت علی‌الحساب تا آخر آذرماه پرداخت شده است.
 
همتی تاکید کرد: 18 هزار میلیارد ریال طی سه ماه گذشته به مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده و این تزریق پول باعث شده کارخانه‌های داروسازی هم فعال شوند.
 
وی درخصوص ادغام بیمه‌ها نیز گفت: در مورد سازمان‌های بیمه گر بحث ادغام مطرح نیست و براساس قانون سازمانی تحت عنوان سازمان بیمه سلامت بایستی سیاست گذاری در درمان و سلامت را تامین کند و در این خصوص در ماده 38 قانون هم صراحتا اعلام شده سازمان تامین اجتماعی و بیمارستان‌های ملکی این سازمان از ادغام معاف هستند این قانون کاملا شفاف و روشن است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص نوبت دهی تلفنی بیمارستان‌ها خصوصا بیمارستان میلاد گفت: سیستم نوبت دهی تلفنی بیمارستان میلاد فعال است و اشکالی در این خصوص وجود ندارد بلکه به دلیل ازدحام و شلوغی مراجعات و بیماران این بیمارستان قادر به پاسخگویی به تمامی تماس‌ها نیست چراکه 60 تا 70 درصد مراجعات به این بیمارستان غیرضروری است.
 
همتی تاکید کرد: پدیده زیرمیزی از دید سازمان تامین اجتماعی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و ممکن است در برخی از بیمارستان‌ها وجود داشته باشد و در این زمینه پزشکان متخلف به واحد تخلفات اداری معرفی می‌شوند.
 
وی با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از هزینه درمانی بیماران صعب‌العلاج از سوی سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود گفت: 3 هزار و 264 بیمار تالاسمی، 885 بیمار هموفیلی و 4 هزار و 4 بیمار دیالیزی از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی به صورت رایگان بهره‌مند  می‌شوند علاوه بر این موضوع دفترچه‌های درمانی این افراد به جای 15 برگ به صورت 45 برگی صادر شده و برای صدور مجدد آن نیز نیاز به کمیسیون پزشکی نیست.
 
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی درخصوص مراکز سالمندی خاطرنشان کرد: به منظور تکریم بازنشستگان و مستمری‌بگیران مراکز سالمندی در درمانگاه‌های سازمان تامین اجتماعی  راه اندازی خواهد شد.
 
گفتنی است، سامانه پیامکی 1000142 و 5000142 آماده دریافت و پیگیری شکایات و انتقادات بیمه شدگان در بخش‌های مختلف درمانی است.

انتهای‌پیام/








تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن