تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820443160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مروری بر پیروزی سزمین سبزی که با توهم ایادی کفر خونین شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: به مناسبت سی و دومین سالگرد حماسه ملت آمل/
مروری بر پیروزی سزمین سبزی که با توهم ایادی کفر خونین شد
توهمات ناشیانه منافقین در تصرف شهرها و همراهی مردم با خود در کمترین زمان ممکن به پوچی رسید و از همان ابتدای صبح زمانیکه ملت شجاع و انقلابی آمل و روستاهای اطراف از این حمله مطلع شدند، از خانه‌ها بیرون آمدند و نبرد مسلحانه و غیرمسلحانه خود را با منافقان یاغی آغاز کردند.
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، خلق حماسه‌های مختلف در طول تاریخ انقلاب اسلامی قبل و بعد از پیروزی در سال 1357 برگ‌های خواندنی از رشادت‌های ایرانیان غیوری است که هیچگاه حاضر به پذیرش دنیای استکبار نبودند و بر آرمان‌های اصلی اسلامی و انقلابی خود تاکید داشتند و این مسئله را در میدان‌های جنگ و نبرد به اثبات رساندند.

وقوع انقلاب اسلامی که ناشی از عزم ملت ایران و رهبری امام خمینی(ره) بود، دشمنان و ایادی داخلی را از ادامه راه نگران و ناامید ساخت، چراکه ماهیت ضد استکباری انقلاب با منافع ضد ملی آنها سازگاری نداشت اما تلاش برای سرنگونی این نظام نوپا از سوی جریان‌های منحرفی چون منافقین و کمونیست‌ها در طول تاریخ به کرّات تکرار شد و تلاش‌هایی که در طی 8 سال با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به اوج خود رسید تا جاییکه شهر آمل در ششم بهمن سال 1360 همچون حماسه‌های دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی تعیین‌کننده و به عنوان سندی بر وفاداری ملت به آرمان‌های انقلاب در تاریخ ثبت شد.







ناکامی منافقین در کسب قدرت و توطئه‌های آنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در شهرها و مرزهای مهم و تاثیرگذار ایران برای رسیدن به مناصب بالای حکومتی و تلاش برای نابودی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ سی و پنج ساله انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

اما موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در جهان، کشورمان را همیشه مورد هجمه و تلاش برای تجاوز دشمنان داخلی و خارجی در طول تاریخ 2500 ساله قرار داده و آنچه که در این میان مهم است نقش حماسی و انقلابی ملت ایران است که هیچگاه اجازه سلطه‌گری و تجاوز را به آنان نداده و دشمنان را در ایجاد توطئه‌ علیه ملت و سرزمین ایران ناکام ساختند و قیام حماسی مردم آمل در ششم بهمن ماه 1360 علیه جبهه کفر و استبداد نمونه‌ای بارز در این زمینه است.

ایران اسلامی آماج حملات وحشیانه دشمنان داخلی و خارجی

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 1357 و آغاز 8 سال جنگ تحمیلی در شهریور سال 1358 تمامی شهرهای ایران اعم از مرزی و غیرمرزی از حملات هدفمند دشمنان قسم‌خورده در امان نبود و دشمنان و جریان‌های منحرفی چون منافقین و کمونیست‌ها در این میان سعی در نابودی ایران و سرنگونی نظام نوپای اسلامی را داشتند تا جاییکه مناطق شمالی ایران همچون آمل در کنار شهرهای جنوبی و غربی که بیشترین ضربه‌ها را از دشمنان طی 8 سال جنگ را خوردند، از آسیب‌های جنگی دشمنان در امان نبود.

هدف کمونیست‌ها از حمله به آمل چه بود؟

موقعیت استراتژیک شهر آمل و وجود مراتع جنگلی در این شهر سرسبز شرایطی را برای اتحادیه کمونیست‌هاى ایران متشکل از مارکسیست و لنینیست‌هاى چپ در کشور فراهم ساخت تا با ارزیابى موقعیت‌هاى جغرافیایى، جنگل‌هاى آمل را که مناسب براى عملیات چریکى تشخیص داده بودند با جذب افراد ساده‌لوح و تجمع در جنگل‌های شمالی تحت کنترل خود درآورند.

در واقع با توجه به دشت‌های وسیع و جنگل‌های فراوان، امکان برنامه‌ریزی برای حمله به شهرهای دیگر از این راه وجود داشت و با یک گروه کمتر از صد نفر برای حمله به شهر در صبحگاه ششم بهمن ماه اقدام به برنامه‌ریزی کردند.






آشوب منافقین در آمل و کردستان

در حالیکه منافقین رضایت زیادی از وضعیت داخلی ایران که گریبانیگر جنگ با عراق بود، داشتند در نقاط مختلف کشور آشوب‌ زیادی را به پا کردند و کردستان را همچون دیگر شهرهای ایران از حملات چریکی خود در امان نگذاشته بودند به نوعی با ایجاد آشوب در شهر آمل درصدد غافل کردن جمهوری اسلامی ایران از خرابکاری‌های تفرقه‌افکنانه‌ خود در شهر کردستان بودند.

آغاز حمله به آمل در ششم بهمن ماه از سوی منافقین

بالاخره صبح روز ششم بهمن ماه، سر رسید و منافقین تصور می‌کردند در ظرف چند روز می‌توانند شمال کشور را از ایران جدا سازند و با همراه ساختن مردم با خود، ایده‌های ناشیانه خود را محقق کنند.

در این روز منافقین با حمله وحشیانه به مراکز حساس نظامی و تصمیم‌گیری نظیر سپاه، کمیته انقلاب اسلامی (نیروی انتظامی فعلی)، ژاندارمری، فرمانداری، بخشداری و بنیاد شهید و حتی برخی مناطق شهر همچون "دوازده‌پله"، "پلیس‌راه" و "سبزه‌ میدان" به تصرف خود در آوردند.






خون مردم به جوش آمد

توهمات ناشیانه منافقین در تصرف شهرها و همراهی مردم با خود در کمترین زمان ممکن به پوچی رسید و از همان ابتدای صبح زمانیکه ملت شجاع و انقلابی آمل و روستاهای اطراف از این حمله مطلع شدند، از خانه‌ها بیرون آمدند و نبرد مسلحانه و غیرمسلحانه خود را با منافقان یاغی آغاز کردند و در این راه سنگرهای بیشماری را برای مقابله با آنان آماده ساختند.

منافقین با توسل به کشتار خونین  برقراری وضعیت نظامی با تیراندازی مدام و بی‌شمار مقابل مردم ایستادند و تعداد زیادی زن، مرد و کودک بی‌گناه را که تا آخرین قطره خون ظرف مدت ده ساعت در یک روز که در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب ایستادگی کردند، به شهادت رساندند.

درگیری که در طول روز از صبح تا غروب ادامه داشت با پیروزی نیروهای مردمی و بازپس‌گیری مراکز حساس شهر آمل همراه بود و  شهر را برای همیشه در کنترل کامل خود گرفتند.

از آن پس به خاطر مجاهدت پیروزمندانه انقلابیون، شهر آمل را برای همیشه به نام شهر«هزارسنگر» در قاموس انقلاب اسلامی ایران ثبت شد.

32 سال از حماسه خونین مردم آمل گذشت و انقلاب اسلامی شرایط سختی را یکی پس از دیگری پشت سرگذاشته است و وضعیت به گونه‌ای شده که ایادی داخلی و جبهه استکبار دیگر جرأت عرض‌اندام و مقابه با ایران را به خود نمی‌دهند چراکه انها متوجه شدند که مقابله با جمهموری اسلامی به منزله شکست دوباره برای آنان است و دشمنی‌های آنان نه تنها آناه را پیروز میدان نکرده بلکه ملت و کشور ایران را از قبل قدرتمندتر ساخته است.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن