تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820417104




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نصب کنتور گاز در منازل ترکمن‌ها گاز ترکمنستان کنتوردار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نصب کنتور گاز در منازل ترکمن‌ها
گاز ترکمنستان کنتوردار می‌شود
رئیس جمهور ترکمنستان از شهروندان این کشور خواست که در مصرف گازی که به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‏‌گیرد، صرفه جویی و از به هدر رفتن این موهبت الهی جلوگیری کنند.

خبرگزاری فارس: گاز ترکمنستان کنتوردار می‌شود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‏‌آباد، «قربانقلی بردی‏محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان امروز در پیامی اعلام کرد: مردم این کشور که از خدمات برق، گاز، آب، نمک و ماهانه 120 لیتر بنزین رایگان بهر‌مند هستند، باید در استفاده از آنها صرفه جویی کنند. رئیس جمهور ترکمنستان در این زمینه به مقامات مربوطه دستور داد که در کلیه منازل شهروندان ترکمنستان کنتور گاز نصب شود تا به این وسیله در مصرف گاز صرفه جویی کنند. رئیس جمهور ترکمنستان در عین حال تأکید کرد که به شهروندان این کشور از طریق رسانه‏‌ها توضیح داده شود که هزینه گاز مصرفی خارج از سهمیه رایگان برای شهروندان ترکمنستان ناچیز خواهد بود و این اقدام فقط به منظور بهرمندی از گاز طبیعی در ترکمنستان می‌باشد. لازم به ذکر است که دولت ترکمنستان از سال 1993 میلادی گاز طبیعی را به صورت رایگان به شهروندان خود ارائه می‌دهد‏ که بخش عمده از کاربران و منازل شهروندان ترکمنستانی فاقد کنتور گاز می‏‌باشند. بنا به اطلاعیه شرکت ملی گاز رسانی ترکمنستان که جمیعت آن بالغ بر 6 میلیون نفر است، سهمیه سرانه گاز رایگان در این کشور 600 متر مکعب به عبارت دیگر 50 متر مکعب در ماه برای هر شهروند ترکمنستانی تعیین شده‏ است. این معاونت همچنین تصریح کرد که قیمت گاز مصرفی خارج از سهمیه 2 منات برای هر هزار متر مکعب گاز تعیین شده‏ و این درحالی است که ارزش هر دلار آمریکا در ترکمنستان 2.85 منات می‏‌باشد.  پیشتر گفته شده بود که شهروندان ترکمنستانی ساکن در روستاها در سراسر این کشور با توجه به فقدان کنتور گاز در منازل خود از گاز رایگان سو استفاده می‌کنند و باعث به هدر رفتن این نعمت خدادادی می‌شوند. انتهای پیام/.

92/11/05 - 15:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن