تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803078337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز گالری گردیهای زمستانه با همه هنرمندان شهر/درهای8 نگارخانه شیرازگشوده شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > فارس
آغاز گالری گردیهای زمستانه با "همه هنرمندان شهر"/درهای8 نگارخانه شیرازگشوده شد
شیراز – خبرگزاری مهر: برای آنهایی که گالری گردی یکی از سرگرمی های هفتگی است، چهارمین جشنواره "همه هنرمندان شهر" که هشت نگارخانه شیراز آن را میزبانی می کنند فرصتی است تا در کنار هنرمندان و دوستداران هنرهای تجسمی و سنتی، آثاری را در رشته های طراحی، گرافیک، هنرهای سنتی، عکاسی، مجسمه و بخشی که به آثار استادان اختصاص دارد به نظاره بنشینند.



به گزارش خبرنگار مهر، استقبال هنرمندان و دوستداران هنر از گشایش این رویداد هنری که تا نهم بهمن در شیراز برپاست گواهی داد که علیرغم زمستان سرد هنوز توجه به هنرهای تجسمی و سنتی در میان مردم از جایگاه برتری برخوردار است تا جاییکه بخشی از حاضران در این مراسم ایستاده و در راه پله این مجموعه آغاز رویدادی را نظاره گر شدند که پس از 4 سال به یکی از مطالبات هنرمندان فارس تبدیل شده و حتی تاخیر در برگزاری این جشنواره را هم تحمل نمی کنند. در آیین گشایش چهارمین جشنواره ی همه هنرمندان شهر که با کلید خوردن بخش نمایشگاهی مسابقه که به عکاسی با موضوع "َشئ شدگی" در نگارخانه استاد شیوایی مجموعه وصال آغاز شد همزمان دیگر نگارخانه های شیراز درهای خود را به روی علاقه مندان هنر گشودند. بخش آثار استادان نیازمند بازنگری در آیین گشایش این جشنواره، مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی و سنتی فارس برگزاری جشنواره همه هنرمندان شهر را مدیون جامعه هنری و پیگیری های هنرمندان و استادان هنر عنوان کرد و گفت: گرچه انتظار می رفت آثار استادان بخش های مختلف جشنواره در سطحی بیش از آنچه امروز دیده می شود باشد، اما به نظر می رسد با روندی که طی شده از سال آینده نیاز به بازنگری در لزوم حضور چنین بخشی در جشنواره باشد تا چنانچه نیاز شد حتی این بخش از جشنواره برچیده شود.

هادی ستایش با اشاره به اینکه رویکرد این دوره از جشنواره را برپایی کارگاه های ویژه هنرهای تجسمی و ادبیات عنوان و خاطرنشان کرد: از آنجا که شورای سیاستگذاری جشنواره بنا را بر ارتقا سطح آموزشی این جشنواره گذاشته، از این رو در پنج روز برپایی جشنواره هر روز در ساعت 17 یک نشست آموزشی در مجموعه فرهنگی و هنری وصال برگزار می شود که به ترتیب تا روز پایانی جشنواره نشست ادبی با موضوع خوانش داستان، سبک شناسی و زیبایی شناسی آثار کلود مونه، نقد و بررسی آثار عکاسی جشنواره با حضور هیئت داوران و سبک شناسی و زیبایی شناسی جکسون پولاک برگزار خواهد شد. کتاب چهارمین جشنواره همه هنرمندان شهر چاپ می شود وی سطح کیفی آثار راه یافته به جشنواره را بالا ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه مجموعه آثار دوره پیشین جشنواره در کتابی گردآوری شده که به ثبت کتابخانه ملی کشور هم رسیده است، امسال نیز این نوید داده می شود که کتاب چهارمین جشنواره همه هنرمندان شهر به چاپ برسد. معاون هنری ارشاد فارس هم در این مراسم واژه هنر را نزد ایرانی ها سنگین بارتر از آرت عنوان کرد و گفت: برخلاف آنچه دیده می شود امروزه هنری ارزشمند است که نزد مردم کاربردی باشد، از این رو باید تلاش کنیم هنر را به میان مردم ببریم.

کاظم توانگرزمین که کوتاه سخن گفت، افزود: تجربه نشان داده تمام هنرمندانی که آثارشان جاویدان شده هنری ارایه داشته اند که در زندگی مردم کاربرد داشته است. وی، خاطرنشان کرد: فرا گرفتن تکنیک های هنری باید به ماندگاری اثر منتهی شود. شیوه های پیشین بخش عکس دگرگون شد از دیگر چهره های شورای سیاست گذاری و عضو هیئت داوران بخش عکس این جشنواره کیهان ولی نژاد است که با روی کار آمدن هیئت مدیره جدید انجمن هنرهای تجسمی و سنتی فارس تلاش می کند دست کم در هنر عکاسی با کنار گذاشتن شیوه های پیشین برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های عکس روندی را پیش بگیرد که این رویدادهای هنری با موضوعی قرار دادن شیوه خود در نهایت آثاری ماندگارتری در عکاسی به جا بگذارد. این مترجم و استاد عکاسی با اشاره به اینکه شرایط برپایی جشنواره به گونه ای است که فرصت لازم برای کمی نگریستن به آثار را از داوران سلب می کرد، خاطرنشان کرد: زمان کوتاه برگزاری جشنواره شرایطی را رقم زد که سطح کمی آن را دچار خلل کرد تا جایی که حتی این موضوع فراموش شد که اندازه آثار بخش عکس رعایت شود و اگر در میان آثار نمایشگاهی بخش مسابقه که به عکس اختصاص دارد قاب هایی دیده می شود که اندازه مناسبی ندارد این ایراد به من وارد است چراکه باید این موضوع را رعایت می کردم.

ولی نژاد تاکید کرد: تلاش شد آثار بخش عکس به گونه ای انتخاب شود که هم از نظر ایده و هم از نظر اجرا به موضوع "شئ شدگی" نزدیک باشد، گرچه این موضوع بیشتر به صورت بینابینی رعایت شده است. با اجرای یک پرفورمنس با عنوان "روزمرگی" که توسط ایمان رجبی و سینا سعادت مند رسما چهارمین جشنواره کار خود را آغاز کرد و شرکت کنندگان افزون بر دیدن آثار بخش عکس "همه هنرمندان شهر" ادامه آثار جشنواره را با موضوع هنرهای سنتی در نگارخانه ی ابراهیم گلستان به نظاره نشستند. گسترش نمایشگاه به 8 نگارخانه شیراز این درحالی است که هریک از بخش های جشنواره به صورت جداگانه نگارخانه ای را به خود اختصاص داده و هریک از شاخه های این رویداد هنری در بخشی از شهر شیراز قرار گرفته به این صورت که آثار بخش گرافیک که شامل تایپوگرافی، تصویرسازی، پوستر و طراحی است در گالری بامداد به نمایش درآمده، مجسمه و چیدمان در نگارخانه هنرمدرن عرضه می شود، نگارستان مهر میزبان نقاشی هایی با تکنیک های مختلف است و در کنار این ها، نگارخانه های سبز و چهارسو نقاشی های جشنواره را به دیوار کشیده اند.

در چهارمین جشنواره پراکندگی آثار به گونه ایست که در نگارخانه طرح که فاصله چندانی با مجموعه وصال ندارد آثار استادان هنرهای تجسمی را به نمایش می گذارد و بر اساس آنچه رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره اذعان داشت با توجه به اینکه میزان استقبال هنرمندان عرصه نقاشی بسیار بالا بود نگارخانه اندیشه نگار نیز به این بخش از جشنواره افزوده شد. چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی و سنتی "همه هنرمندان شهر" تا 9 بهمن ماه در شیراز برپاست و برگزیدگان این جشنواره در روز پایانی با اهدا تندیس جشنواره و جوایز در مجموعه فرهنگی و هنری وصال  معرفی می شوند.


۱۳۹۲/۱۱/۵ - ۰۹:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن