تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820037210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تولید تجهیزات جدید مخابراتی، به معنای تقویت امید درجوانان و ناامیدی دشمن از تحریم وفشارهاست


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



تولید تجهیزات جدید مخابراتی، به معنای تقویت امید درجوانان و ناامیدی دشمن از تحریم وفشارهاست
دشمن با دیدن این پیشرفت ها، از رشد و توان جوان ایرانی ناامید می شودو این تخصص ها در درون ملت و داخل کشور امید ایجاد می کند، و دشمن روی ایران حساب دیگری باز می کند.




  به گزارش جام به نقل از بولتن، رونمایی  از تجهیزات مخابراتی جدید  و تولید و عرضه محصولات مخابراتی، الکترونیکی، ماهواره ای و... با فناوری بالا در شرایط تحریم اقتصادی، نشان دهنده پیشرفت کشور در شرایط کنونی و توان بالای فناوری و توان و استعداد جوانان ایرانی است و ثابت می کند که هر گاه شرایط محدود و تحریم ها ایجاد می شود، استعداد جوانان و متخصصان ایرانی بیش از گذشته ظهور و بروز می کند.   به گزارش بولتن نیوز، پیشرفتهای فنی در شرایط تحریم نشان دهنده رشد ابعاد فنی این پیشرفت ها و تجهیزات جدید مخابراتی و مزیت ها و فرصت های موجود است وعلاوه بر تخصص جوانان ایرانی که در همه جای دنیا شهرت یافته، نشان دهنده توان مدیریتی در تامین و تدارک مواد اولیه و محصولات و کالاهای موجود است.   دکتر سلیمانی نماینده مجلس و وزیرسابق ارتباطات و فنآوری اطلاعات در دولت نهم که دکتری الکترونیک فرکانس بالا از دانشگاه فرانسه دارد در این زمینه در پاسخ به پرسش خبرنگار بولتن نیوز، گفت: تولید مبتنی بر فناوری، علم و دانش، و استعداد ایرانیان، نشانه تلاش و ایثارگری جوانان و مدیران کشور در شرایط سخت است.
رییس سابق سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی افزود: وقتی جوانان ایرانی از استعدادهای خود در شرایط تحریم استفاده می کنند، به معنای افزایش تولید، ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و درآمدزایی است و فرصت هایی را برای انتقال دانش فنی، تولید دانش و توان تخصصی ایجاد می کند و این نمایشگاه ها که تجهیزات مخابراتی و ماهواره ای را به نمایش می گذارد، نشان دهنده آن است که توان واستعداد جوانان ایرانی که در همه کشورهای جهان شهرت دارد، می تواند درداخل کشور نیز منشا اثر و برکات بسیار باشد.   دکتر محمد سلیمانی که از او به عنوان پدر دانش ماهواره در ایران یاد می کنند، ادامه داد: درگذشته برخی مدیران به جای صبر و حوصله و رشد توان جوانان ایرانی، به دنبال واردات کالا از خارج کشور بودند و برای آن که چند سفر خارجی داشته باشند و سفارش کالا به خارج بدهند، از توان داخلی بهره نمی بردند. اما امروز که در شرایط تحریم هستیم، به توان جوانان و متخصصان داخلی بیشتر توجه می شود و این شرایط، زمینه ساز رشد توان و تخصص و دانش فنی کشور شده است.
پایه گذار صنعت طراحی و ساخت ماهواره در کشور گفت: ما در بسیاری از زمینه ها حرف حساب و قاطع داریم ومی توانیم دستاوردهای بسیاری برای کشور داشته باشیم، در دانشگاه ها و نمایشگاه ها، از این استعدادها فراوان داریم که باید از آنها بهره گرفت واستفاده کرد و باید در امور مختلف فضایی، وسایل الکترونیکی، راداری، لیزری، مخابراتی و... از استعداد جوانان بهره گرفت.
سلیمانی که در سوابق معاون پژوهشی و استاد نمونه دانشگاه علم و صنعت را دارد تاکیدکرد: باید انگیزه جوانان در این امور بیشتر شود و ابتکارات و خلاقیت ها و اختراعات آنها را رشد بدهیم و مردم احساس کنند که در هر شرایطی، مدیران و متخصصان به فکر بالنده کردن و رشد کشور واقتصاد هستند.
رییس مرکز تحقیقات عالی الکترونیک و مدیر صنعت سامانه های فضائی افزود: عمده استعداد جوانان ایرانی که در دنیا شهرت دارد در زمینه الکترونیک و مخابرات  و کامپیوتر است و در آزمون های دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی جوانان ایرانی رتبه اول را کسب می کنند.
عضو کمیته ارتباط دولت و مجلس در دولت قبلی گفت: جوان ایرانی اگر فرصت کنند و مورد توجه باشند و امکانات حداقلی راداشته باشند معجزه می کنندو ثابت می کنند که چگونه می توان حتی در شرایط سخت تحریم، زمینه پیشرفت را فراهم کرد.
وی افزود: جوانان ایرانی در تولید فرستنده های رادیو تلویزیونی و ارتقای دانش فنی کار کرده اند و وقتی این تجهیزات زیر بار می رود و عملیاتی می شود با خود اشتغال فراوان ایجاد می کند و توان ایرانیان را نشان می دهد .
وی تاکید کرد: دشمن با دیدن این پیشرفت ها، از رشد و توان جوان ایرانی ناامید می شودو این تخصص ها در درون ملت و داخل کشور امید ایجاد می کند، و دشمن روی ایران حساب دیگری باز می کند. زیرا در کشورهایی که وابستگی به خارج دارند امکان چنین پدیده هایی را ندارند اما ایرانیان با این فرصت ها و موفقیت ها سربلند هستند.   دشمن سعی دارد که از این پیشرفت ها جلوگیری کند تا این استعدادها شکل نگیرد و یا ایرانیان با استعداد را به خارج کشور مهاجرت دهد و این توسعه نمایشگاه ها و توانمندی ها به جوانان ایرانی این پیام را می دهد که به جای ترک وطن و کار کردن در خارج کشور، درداخل کشور بمانند و منشا برکت ورشد فناوری و پیشرفت باشند و نام ایران را پر افتخارتر سازند.    




۱۳۹۲/۱۱/۳ - ۱۶:۵۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن