تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803314837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عباس جدیدی: فاجعه خیابان جمهوری به غرور مردم صدمه زده است


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: عباس جدیدی: فاجعه خیابان جمهوری به غرور مردم صدمه زده است
آتش نشانی سازمانی است که کارش در ارتباط با جان انسان‌ها است و باید نظارت بیش تری روی این سازمان صورت بگیرد.
آفتاب: آتش به جان کارگاه تریکو بافی افتاد، در روز تعطیل خیابان جمهوری؛ فقط 2 دقیقه طول کشید تا آتش نشانی به محل حادثه برسد. نه ترافیک خیابان‌ها سنگین بود و نه ماموران دیر رسیدند اما باز هم چیزی کم بود. 5 نفر در میان آتش گرفتار بودندو 2 نفر هم در میان زمین و آسمان، در انتظار کمک بودند.
جرثقیل بالاخره رسید اما باز هم چیزی کم بود. نردبان جرثقیل باز نشد و تا جرثقیل دوم آتش نشانی از راه برسد، کار از کار گذشته بود. دو زن میانسال جان باختند.
 
عباس جدیدی عضو شورای شهر تهران و مسئول پیگیری حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری به "تدبیر" می گوید: "من خودم شخصا نقد صریح به این ماجرا دارم. این لازمه‌اش پیشنهاد استعفا برای آن مدیر و مسئول مستقیم است و کمترین کار در اتفاقی  که به غرور جامعه ضربه زده، عذر خواهی است."
 
مقصر حادثه آتش سوزی در خیابان جمهوری چه کسی است؟
 
این واقعه تلخ بسیار در اذهان عمومی اثر گذار بود. در این حادثه هفت نفر در آتش گیرافتاده بودند و با تلاش کارکنان آتش نشانی پنج نفرشان نجات پیدا کردند و یک نفر از آن دو نفری که فوت کردند هم  خودش را از بالای ساختمان  به پایین انداخته است. جدا از سعی و تلاش ماموران آتش نشانی ما نقدی هم بر این موضوع داریم که چرا  در لحظه‌هایی که ثانیه‌هایش در زنده ماندن نفرات تاثیر گذار است به خاطر معطل شدن روی ابزارهای فنی اتفاق‌های ناگواری رخ دهد. به همین خاطر هم ما کارگروهی را در شورای شهر تهران برای علت یابی این ماجرا تشکیل دادیم. البته باید تلاش‌های ماموران آتش نشانی را در نظر بگیریم.
 
کسی منکر تلاش‌های ماموران آتش نشانی نیست. سوال ما در سطح مدیریتی است. این جرثقیل برای این خریداری شده که باز شود و جان یک نفر را نجات بدهد، وقتی سر بزنگاه باز نمی‌شود، کم کاری ماموران آتش نشانی مطرح نیست، بحث مجموعه مدیریتی است که این جرثقیل را خریداری و یا نگهداری کرده است.
 
قطعا همین طور است و این باید علت یابی شود که چه نوع نردبانی و با چه کیفیتی خریداری شود. آیا این‌ها مانند قطعات هواپیما کنترل کیفیت می‌شوند؟ آیا کنترل کیفیت روی این ابزارها به صورت ماهانه صورت می‌گیرد یا خیر؟ این کارگروه باید علت این سو مدیریت‌ها را بررسی کند و باید مشخص شود کسانی که مسئول بازدید، بازرسی و نگه داری این ابزار هستند ، آیا کارشان را به درستی انجام داده‌اند؟ این مسائل را کارگروه باید به دقت بررسی کند تا در آینده شاهد مواردی از این دست نباشیم.
 
اگر این اتفاق هر جای دیگری از دنیا می‌افتد حداقل ما واکنش مسئولان ذی ربط را به صورت استعفا و یا عذرخواهی می‌دیدیم. چرا در تهران شاهد این امر نبودیم؟
 
طی آماری که به ما دادند در هر ساعت 160 ماموریت از طرف سازمان آتش نشانی صورت می‌گیرد. این حجم کاری زیادی است. مانند این می‌ماند که در طول روز یا در طول سال به طور مثال 500 هزار پرواز انجام شود و در میان این‌ها دو هواپیما هم با نقص فنی به مشکل بربخورد، این نقص‌های فنی تا یک بازه ای طبیعی است اما ما نمی‌توانیم چشممان را روی مسائلی که در مورد آن‌ها باید انجام وظیفه می‌شده اما اهمال کاری شده است ببندیم.
 
کار جرثقیل آتش نشانی باز شدن است و انجام وظیفه نیاز به تشکر ندارد ولی زمانی که باز نمی‌شود مسئله ساز است. سوال ما ربطی به گستردگی  کار ندارد. مردم انتظار دارند که شهرداری و یا سازمان آتش نشانی در سطح مدیریتی واکنشی نشان دهد.
 
بنده امروز در صحن مجلس جزو بیست نفر امضا کنند گان تذکر به شهرداری و سازمان آتش نشانی بودم . من خودم شخصا نقد صریح به این ماجرا دارم. این لازمه‌اش پیشنهاد استعفا برای آن مدیر و مسئول مستقیم است و کمترین کار در اتفاقی  که به غرور جامعه ضربه زده عذر خواهی است. ما در رابطه با اهمال کاری‌هایی که اتفاق افتاده است به سازمان شهرداری و سازمان آتش نشانی تذکر داده‌ایم. همچنین کار گروهی تشکیل داده‌ایم  که این مسئله را آسیب شناسی کند.
آتش نشانی سازمانی است که کارش در ارتباط با جان انسان‌ها است و باید نظارت بیش تری روی این سازمان صورت بگیرد.
 
روند پیگیری این قضیه چه قدر طول می‌کشد؟
 
این پرونده در شورای شهر تهران در دست پیگیری است.
 
بسیاری از این پرونده‌ها که در دست پیگیری است مشمول مرور زمان می‌شود .
 
نه این این مسئله ای است که با جان مردم در ارتباط است و از حساسیت ویژه ای برخوردار است پس  به صورت ویژه پیگیری می‌شود. مطمئن باشید مقصران حادثه را شناسایی و برکنار می کنیم. 




تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن