تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802975463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخبار کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




اخبار کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران خبرگزاری رسا ـ برگزاری نشست وحدت حوزه و دانشگاه در قزوین، برگزاری نشست مشترک مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان با استاندار جدید، برگزاری نشست صمیمی مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز با طلاب مدرسه بقیع کرج، برگزاری نشست شورای مدیران مدارس استان البرز، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران است.



به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، برگزاری نشست وحدت حوزه و دانشگاه در قزوین، برگزاری نشست مشترک مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان با استاندار جدید، برگزاری نشست صمیمی مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز با طلاب مدرسه بقیع کرج، برگزاری نشست شورای مدیران مدارس استان البرز، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران در روز دوشنبه 30دی 1392 است.
ادامه اخبار این حوزه به شرح زیر است:
برگزاری نشست وحدت حوزه و دانشگاه در قزوین
به همت مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قزوین و با همکاری حوزه علمیه برادران، بسیج طلاب و اداره‌کل تبلیغات اسلامی این استان نشست وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد.
حجت‌الاسلام محسنی کارشناس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی‌(ره) در این نشست با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل حرکت کنیم.
وی افزود: هزار سال است علم و دین در کنار هم هستند و همین امر موجب شد علما، پزشکان، منجمان و ریاضیدانان بزرگ تاریخ ما جزو علمای بالله و صاحبان دین و متفکران دینی باشند.
وی ادامه داد: امروز لازم است حوزه و دانشگاه یکدیگر را در رسیدن به اهداف جامعه اسلامی یاری کنند.
برگزاری نشست مشترک مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان با استاندار جدید
نشست مشترک مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان کردستان با استاندار این استان برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد صالحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان کردستان در این نشست ضمن تبریک به استاندار جدید به مناسبت انتصاب وی به سمت استانداری کردستان برای عبدالمحمد زاهدی آرزوی موفقیت کرد.
حجت‌الاسلام صالحی ضمن معرفی حوزه‌های علمیه خواهران به استاندار جدید به تبادل نظر و ارائه مباحثی در زمینه همکاری بیشتر با وی پرداخت.
برگزاری نشست صمیمی مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز با طلاب مدرسه بقیع کرج
نشست صمیمی مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز در سالن اجتماعات مدرسه علمیه بقیع با حضور اساتید، کادر و طلاب این مدرسه برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز در جمع طلاب مدرسه علمیه بقیع کرج با اشاره به ضعف جامعه حوزوی در ابلاغ کلام اهل‌بیت(ع) در جامعه تصریح کرد: جامعه ما از جهت مفاهیم بلند قرآنی غنی است و اگر بتوانیم هنر را در خدمت دین به کار گیریم در تبلیغ معارف اهل بیت‌(ع) موفق‌تر خواهیم بود.
وی افزود: ظرفیت موجود در حوزه علمیه خواهران هنوز در جامعه شناخته نشده است و باید تلاش کنیم تا این توانمندی شکوفا شود.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز خطاب به طلاب گفت: پیشنهادها‌، انتقادها و راهکارهای بیان شده از سوی شما، در برنامه‌ریزی کلان دخیل خواهد بود.
برگزاری نشست شورای مدیران مدارس استان البرز
نشست شورای مدیران مدارس علمیه خواهران استان البرز در مدرسه علمیه کوثر(س) کرج برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز در این نشست با اشاره به برگزاری نشست فصلی اساتید در این استان در آینده تصریح کرد: نشست فصلی اساتید مدارس علمیه خواهران استان البرز با حضور حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران برگزار خواهد شد.
وی افزود: برای استفاده بهینه از زمان و جلوگیری از طرح مباحث تکراری در جلسه، مطالب دسته‌بندی شود و هر گروه یا مدرسه شخصی را به عنوان نماینده جهت بازگو کردن سوالات و مشکلات معین کند.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز از برگزاری نمایشگاه آثار تحقیقاتی و پژوهشی برتر اساتید و طلاب در حاشیه نشست فصلی اساتید خبر داد.
وی در ادامه به موضوع تشکیل شورای مدیران و مشکلات کلاس‌های فوق برنامه اشاره کرد و نظر مدیران را در این زمینه جویا شد.
حجت‌الاسلام بنی‌احمدی در پایان جلسه کمیته سه نفره‌ای از مدیران جهت تعریف آیین‌نامه برای کلاس‌های آزاد مدارس با بررسی همه جوانب و ارسال نتیجه به مدیریت استان، تعیین کرد.
برگزاری نشست تخصصی موضوع‌شناسی فقهی در حوزه علمیه خواهران استان تهران
نشست تخصصی موضوع‌شناسی فقهی در حوزه علمیه خواهران استان تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد‌حسین فلاح‌زاده رییس مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم در این نشست ضمن تشریح اهمیت و جایگاه موضوع‌شناسی در شرایط فعلی تصریح کرد: با توجه به بروز مسائل جدید و نیاز به فتواهایی در مورد مسائل نوظهور باید توجه داشت موضوع‌شناسی مقدمه فتوا است.
وی افزود: در این مقوله، دو مولفه در طرح مسائل فقهی باید مورد نظر قرار گیرد که شامل محتوا و قالب بیان است.
وی ادامه داد: بر این اساس، محتوا بر مبنای شناخت مخاطب، نیازها و قدرت فهم وی تعیین می‌گردد و در چگونگی انتقال محتوا نیز چند مشخصه حائز اهمیت است که عبارتند از ساده‌گویی، تبشیر به معنای معرفی دین و بشارت دهنده و آموزش عملی.
رییس مرکز موضوع‌شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه در شرع مقدس، هر موضوعی حکمی دارد و هر حکمی موضوعی دارد گفت: در مرکز تخصصی موضوع شناسی فقهی که با حمایت و عنایت فقها آغاز به کار نموده است، کارشناسانی از سایر علوم نیز حضور دارند که مسائل را به دقت و از ابعاد مختلف بررسی می‌کنند.
برگزاری نشست اخلاقی ویژه خانواده‌های اساتید حوزه علمیه خواهران استان یزد
نشست اخلاقی ویژه خانواده‌های اساتید و دانش‌آموختگان مدارس علمیه خواهران استان یزد در مدرسه علمیه حضرت زینب‌(س) یزد برگزار شد.
حجت‌الاسلام زهرایی استاد اخلاق در این نشست با اشاره به حدیث کساء تصریح کرد: تعامل صحیح با اعضای خانواده را باید از این حدیث شریف بیاموزیم.
وی به وظایف مردان در خانواده اشاره کرد و افزود: همسر و فرزند‌ان امانت الهی هستند و احترام و محبت به آنان را بر خود فرض بدانید.
حجت‌الاسلام زهرایی با اشاره به زندگی بانو امین اظهار داشت: بانو مجتهده امین نسبت به مهمان‌های همسرش مهربان بود و با وجود به اینکه به مقام اجتهاد رسیده بود خود غذا تهیه می‌کرد.
استاد اخلاق به لزوم تواضع و فروتنی در اهل علم اشاره کرد و افزود: انسان هر چه علمش بیشتر می‌شود باید به تواضعش نیز افزوده شود.
برگزاری دوره مهارت‌افزایی اساتید راهنمای مدارس علمیه خواهران استان البرز
دوره مهارت‌افزایی اساتید راهنمای استان البرز در مدرسه علمیه زینبیه(س) کرج برگزار شد.
حجت‌‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز با اشاره به برگزاری دوره مهارت‌افزایی اساتید راهنما تصریح کرد: این دوره با تدریس پور‌رستمی عضو هئیت علمی دانشگاه تهران و برهانی‌فر استاد حوزه و دانشگاه و با حضور 30 نفر از اساتید راهنمای مدارس علمیه خواهران استان البرز برگزار شد.
وی افزود: در این دوره پوررستمی در مورد افق‌های نوین پژوهش و روش‌های نوین در تدوین مقاله و برهانی‌فر در مورد آسیب‌شناسی جلسات دفاعیه به ایراد سخن پرداختند.
وی ادامه داد: این دوره با هدف بررسی آسیب‌های جلسات دفاع و تسهیل مسیر مقاله‌نویسی اساتید برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزش وبلاگ‌نویسی با حضور طلاب استان مازندران
کارگاه آموزشی وبلاگ‌نویسی با حضور طلاب مدارس علمیه خواهران استان مازندران در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) تنکابن برگزار شد.
خدیجه قصاب‌ساروی معاون فرهنگی منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به برگزاری کارگاه آموزش وبلاگ‌نویسی تصریح کرد: دومین دوره کارگاه آموزشی وبلاگ نویسی طلاب غرب مازندران با همکاری دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.
وی افزود: این کارگاه با تدریس رضا جمشیدکیانی و حضور بیش از 60 وبلاگ‌نویس به مدت یک روز در مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) تنکابن برگزار شد.
وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه، آموزش سامانه کوثر بلاگ، آشنایی با ابزارهای تبلیغ در فضای مجازی، ضرورت وبلاگ‌نویسی دینی و تربیت طلاب به منظور تولید محتوای الکترونیکی با رویکرد نشر معارف اسلامی جهت ارائه در فضای مجازی بود.
برگزاری نشست وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه فاطمه‌الزهرا س تنکابن
نشست وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع نقش و تاثیر وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) تنکابن برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد‌علی شاکریان از یاران شهید مفتح در این نشست با اشاره به وضعیت تحصیل در مراکز علمی در اوایل انقلاب تصریح کرد: آن زمان در مراکز علمی ترکیبی از دانش‌های دینی و علوم طبیعی آموزش داده می‌شد و شالوده آنها بر تعالیم قرآنی، سنت نبوی، برتری آخرت بر دنیا‌، التزام عملی به قوانین دینی و احکام شرعی استوار بود‌.
وی افزود: تفکیک علوم دینی از علوم غیردینی از اقدامات خصمانه استعمار برای تفکیک دو نهاد حوزه و دانشگاه بود.
وی ادامه داد: البته بدیهی است وحدت راستین حوزه و دانشگاه به معنای اختلاط این دو سیستم نیست بلکه آنچه غالبا ناظر به معنای این وحدت است، قرابت فرهنگ حاکم بر آنان است.
وی خاطر‌نشان ساخت: رسیدن به وحدت واقعی که از اصل استقلال علمی و فرهنگی در مقابل تهاجم تبلیغی شرق و غرب صیانت کند تغذیه صحیح فکری و عقیدتی و پاسخگویی روشن به شبهات دانشجویان و طلاب است.
برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی در مدرسه الزهرا س زنجان
همایش سبک زندگی اسلامی به همت مدرسه علمیه الزهرا(س) زنجان برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در این همایش با اشاره به فرهنگ‌سازی اسلامی توسط امام خمینی(ره) تصریح کرد: وظیفه ما تربیت دانشجویانی است که عدم وابستگی به غرب و شرق داشته باشند و به کشور خود خدمت کنند.
وی افزود: هدفمان این است که دنیا را با علم اداره کنیم، علمی که دارای جهت است و ما را به کمال برساند، علمی که، قدرت و ثروت نیز در سایه آن باشد.
وی ادامه داد: گر چه کشورهای عربی دارای ثروت فراوان هستند اما از ذلیل‌ترین کشورها محسوب می‌شوند و این در حالی است که ایران با علم خود همه کشورها را تحت تأثیر قرارداده است.
دکتر صفوی، استاد دانشگاه زنجان در ادامه این همایش با ارائه تعریفی از پژوهش گفت: پژوهش نوآوری، رفع نیاز جامعه و گشودن نقاط مبهم است.
وی افزود: تحقیق و پژوهشی که انجام می‌شود باید منطبق با نیاز جامعه باشد نه پیدا کردن دلیل، راهکار و کپی کردن مطالبی که از قبل وجود داشته است.
همچنین بازدار، استاد حوزه و دانشگاه به تبیین مراحل پژوهش پرداخت و تصریح کرد: نیاز جامعه ایجاب می کند که مقاله‌ها کاربردی و راهبردی و با راهکارهای مناسب ارائه شود.
در پایان این همایش از مقالات و پایان‌نامه‌های برتر طلاب تقدیر شد.
برگزاری نشست پژوهشی مدیران و معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران یزد
نشست پژوهشی با حضور مدیران و معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان یزد در مرکز آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا (س) میبد برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی‌رضا اعرافی امام جمعه میبد در این نشست با بررسی حوزه پژوهش در سه عرصه فلسفه پژوهش‌، اخلاق پژوهش و فقه پژوهش تصریح کرد: در پژوهش‌های دینی مسئولیت پژوهش سنگین‌تر است زیرا این پژوهش‌ها با سعادت و شقاوت ابدی افراد در ارتباط است.
وی با معرفی منابع مفید در پژوهش‌های دینی چهار محور کلی را به عنوان موانع پژوهش در عرصه دینی عنوان کرد و افزود: موانع علمی و معرفتی‌، روحی‌، شخصیتی، اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی از موانع پژوهش در عرصه دینی است.
برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم افزار در مدرسه حضرت معصومه س جعفریه قم
نمایشگاه کتاب و نرم افزارهای پژوهشی در مدرسه علمیه حضرت معصومه‌(س) جعفریه قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام رسول ابراهمیان معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران در مراسم اختتامیه این نمایشگاه در مورد بهره‌مندی از معنویت در حوزه‌های علمیه به ایراد سخن پرداخت‌.
وی افزود: بهره‌مندی ما از معنویت وابسته به میزان ظرفیت ما است که هر اندازه ظرفیت بالا باشد بهره‌مندی از معنویت نیز بالا خواهد بود.
حجت‌الاسلام رضایی‌مهر مسئول مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم در ادامه این مراسم تصریح کرد: معرفت در انسان از محبت اهل‌بیت(ع) سرچشمه می‌گیرد‌.
برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم‌افزارهای تخصصی در مرکز تربیت مدرس صدیقه‌کبری‌ س‌ قم
به همت معاونت پژوهش مرکز تربیت مدرس صدیقه‌کبری‌(س) قم نمایشگاه کتاب و نرم‌افزارهای تخصصی در این مرکز برگزار شد.
زینب طالبی مدیر مرکز تربیت مدرس صدیقه‌کبری(س) قم با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب و نرم‌افزار در این مرکز تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت دو هفته و به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشنایی هر چه بیشتر طلاب با نرم‌افزارهای تخصصی برگزار شد.
وی افزود: در این نمایشگاه 850 عنوان کتاب و نرم‌افزار در معرض دید طلاب قرار گرفت و محصولات این نمایشگاه با تخفیف 20 الی 50 درصد به بازدیدکنندگان ارائه شد.
برگزاری نشست کرسی آزاداندیشی در مرکز تربیت مدرس صدیقه‌کبری س قم
به همت معاونت پژوهش مرکز تربیت مدرس صدیقه‌کبری‌(س) قم نشست کرسی آزاداندیشی با موضوع فضای سایبری، فرصت‌ها و تهدیدها برگزار شد.
زینب طالبی مدیر مرکز تربیت مدرس صدیقه‌کبری(س) قم با اشاره به برگزاری نشست کرسی آزاد اندیشی در این مرکز تصریح کرد: این نشست با هدف بهره‌گیری از امکانات دیجیتال و فضای مجازی و سایبری در پیگیری اهداف، طرح‌ها و برنامه‌های پژوهشی برگزار شد.
وی افزود: در این نشست دکتر بذرافشان به عنوان استاد نظریه پرداز، دکتر احمد شفیعی به عنوان استاد منتقد و دکتر حبیبیان به عنوان استاد داور جلسه را اداره کردند و پس از بحث و بررسی در این زمینه طلاب سؤالات و نظرات خود را مطرح نمودند.
برگزاری نشست وحدت حوزه و دانشگاه در مدرسه فاطمیه س دامغان
نشست وحدت حوزه و دانشگاه به همت مدرسه علمیه فاطمیه(س) دامغان برگزار شد.
پریمی رئیس دانشگاه پیام نور دامغان در این نشست دکتر مفتح را حلقه پیوند حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: شهید مفتح توانست این دو فکر عظیم و تحصیل کرده را با هم آشنا سازد و از جمله خصوصیات فردی آن قدرت ارتباط‌گیری با نسل جوان و دانشجویان بود.
وی افزود: در حال حاضر در کشور ما علم و دین یک مؤسسه و نهاد است که دو شعبه دارد یک شعبه حوزه‌های علمیه و دیگری دانشگاه‌ها.
وی ادامه داد: از جمله وظایف این دو نهاد علمی جهت‌گیری صحیح است که موجب تعالی دین و دنیای افراد جامعه می‌شود و این همان رمز وحدت حوزه و دانشگاه در کشور است.
رئیس دانشگاه پیام نور دامغان اخلاص، صفا، ایثار، معنویت، زهد و احترام به سنت‌های اصیل را از ویژگی‌های بارز حوزویان برشمرد.
وی اظهار داشت: تـوجه به واقعـیت‌ها، وسعت بینش، دید باز و گسترده، نوگرایی، نگـرش سازنـده و پـویا و استفاده از روش‌های نو از ویژگی‌های دانشگاهیان است.
پریمی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های علمی در حوزه و دانشگاه و تبادل افکار در ضمن تدریس از جمله راهکارهای وحدت بین این دو نهاد علمی است.
برگزاری نمایشگاه کتاب‌ در مدرسه فاطمه‌الزهرا‌ س اردکان
نمایشگاه کتاب و دستاوردهای پژوهشی در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) اردکان برگزار شد.
معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) اردکان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب و دستاوردهای پژوهشی طلاب در این مدرسه علمیه تصریح کرد: در این نمایشگاه 300 عنوان کتاب، 30 عنوان نرم‌افزار و تحقیقات پایانی دفاع شده در سال‌های 91 و 92 در معرض دید طلاب قرار گرفت.
وی افزود: مقالات خواهران طلبه نیز در این نمایشگاه به مدت دو هفته در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.
برگزاری نشست ضرورت طرح پژوهش در حوزه‌های علمیه در مدرسه الزهرا س فریدن
نشست پژوهشی با موضوع ضرورت طرح پژوهش در حوزه‌های علمیه در مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن برگزار شد.
حجت‌الاسلام احمد طیبی امام جمعه فریدن در این نشست با اشاره به اهمیت پژوهش در بخش فن‌آوری هسته‌ای تصریح کرد: فن‌آوری هسته‌ای جزو مباحث پژوهشی و علمی است که دانشمندان در این زمینه با صلابت و جدیت در حال پیشرفت علمی هستند و موانع آهنین را کنار می‌زنند.
وی به پیشرفت‌های علمی کشورمان اشاره کرد و افزود: کشورمان ایران با همه محدودیت‌ها و محرومیت‌ها به عنوان 15 کشور علمی دنیا مطرح است.
امام جمعه فریدن ادامه گفت: همان گونه که دانشمندان هسته‌ای ما در حال ارتقای علمی کشور هستند وظیفه ما طلاب دینی هم تحقق و گسترش آموزه‌های دینی در جامعه اسلامی و جهان است.
حجت‌الاسلام طیبی فعال بودن طلاب در زمینه امور پژوهشی و تحقیق را تضمین کننده یک جامعه و خانواده سالم همراه با آرامش برشمرد.
وی تصریح کرد: خواهران طلبه به عنوان مادران و همسران نمونه می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در پیشرفت اهداف دینی جامعه داشته باشند‌.
در پایان از اساتید راهنمای فعال، تحقیقات پایانی برتر مدرسه‌ای، مقالات برتر کشوری و طلاب فعال در زمینه پژوهش با اهدای هدایایی تقدیر شد.
برگزاری نمایشگاه سیری به سوی پردازش در مدرسه کوثر س علی‌آباد کتول
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه کوثر(س) علی‌آباد کتول نمایشگاه سیری به سوی پردازش در این مدرسه علمیه برگزار شد.
سیده فاطمه حسینی مدیر مدرسه علمیه کوثر(س) علی‌آباد کتول تصریح کرد: در این نمایشگاه آثار تالیفی طلاب به نمایش گذاشته شد.
وی افزود: آموزش نویسندگی از جمله ویژگی‌ها‌ و شیوه‌های یادگیری‌ و نویسندگی به صورت پاورپوینت از دیگر قسمت‌های این نمایشگاه بود.
برگزاری نشست بایسته‌های پژوهش‌های مجازی در مدرسه فاطمه‌الزهرا س تنکابن
نشست بایسته‌ها و آسیب‌های پیش‌رو در پژوهش‌های مجازی در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) تنکابن برگزار شد.
دکتر اسماعیل کاظم‌پور محقق و عضو هیئت علمی دانشگاه در این نشست تصریح کرد: اینترنت یک شبکه بزرگ اطلاع‌رسانی جهانی است که از ارتباط مجموعه‌ای از شبکه‌های رایانه‌ای کشورهای مختلف جهان به وجود آمده است.
وی افزود: با توجه به اینکه پژوهش و تحقیق لازمه کار یک طلبه است، طلاب باید برای افزایش سطح علمی و به روز کردن اطلاعات عمومی خود‌، علاوه بر کاوش‌ها و تحقیقات کتابخانه‌ای‌ با شیوه‌های صحیح تحقیقات به صورت نوین در فضای مجازی آشنایی کافی داشته باشند‌.
برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه فاطمیه س نجف‌آباد با حضور امام جمعه
نشست اخلاقی با حضور امام جمعه در مدرسه علمیه فاطمیه(س) نجف‌آباد برگزار شد.
حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه نجف‌آباد در این نشست با اشاره به معنای واژه بسیجی تصریح کرد: بسیج یعنی روحیه یک مسلمان واقعی که برای حفظ نظام و مبانی دین اسلام به میدان می‌آید و در یک معنا به صورت یک دیندار واقعی ظاهر می‌شود.
امام جمعه نجف‌آباد به اتفاقاتی که در کشورهای اسلامی به خصوص سوریه در حال وقوع است اشاره کرد و افزود: اکنون اکثر کشورهای اسلامی به خصوص سوریه با آن مقاومتی که در برابر وهابیان دارند شخصیت بسیجی را به تمام کشورهای اسلامی نشان داده‌اند.
حجت‌الاسلام حسناتی یکی از ویژگی‌های مومنان آخرالزمان را ثبات قدم عنوان کرد و افزود: به فرموده امام سجاد(ع)، آنان که بر ولایت اهل بیت(ع) صبر و دارای ثبات قدم باشند و دچار شک نشوند، اجری برابر با هزار شهید در جنگ بدر و احد خواهند داشت.
امام جمعه نجف آباد با اشاره به این که در عصر و زمانه‌ای خاص به سر می‌بریم گفت: باید در کنار علم و مباحث علمی، هوشیاری، بصیرت و به روز بودن را نیز مد نظر داشت تا بتوانیم با استفاده از ابزار فرهنگی، به مقابله با تهاجمات و جنگ نرم بپردازیم.
وی از جمله وظایف یک طلبه بسیجی را شناخت تهاجمات دشمن عنوان کرد و افزود: در این زمانه حوزه‌های علمیه با شناخت هر چه بهتر از دین می‌توانند جوانان جویای دین را نسبت به سیره و سنت پیامبر(ص) آگاه کنند.  
برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه علمیه ام‌ابیها س تفت با حضور نماینده خبرگان رهبری
نشست اخلاقی با موضوع ارزش و فضیلت تحصیل علوم دینی در مدرسه علمیه ام‌ابیها(س) تفت برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابوالقاسم وافی نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری در این نشست در مورد ارزش و فضیلت تحصیل علوم دینی و لزوم تحمل سختی‌ها در این مسیر به ایراد سخن پرداخت.
وی خطاب به طلاب گفت: ذکر و یاد خدا‌، شکر نعمت‌های الهی و احسان به بندگان را در زندگی خود نهادینه کنید.
نماینده مردم استان یزد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هدایت انسان‌ها و آشنا نمودن آن‌ها با دین بالاترین احسان‌ها است.
برگزاری نشست پژوهشگری نوین در مدرسه فاطمه‌الزهرا س اردکان
نشست پژوهشی با موضوع پژوهشگری نوین و کتاب‌های الکترونیک در مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) اردکان برگزار شد.
حمید حاجی‌اسماعیلی کارشناس پژوهشی در این نشست با تقسیم‌بندی e-Book به بخش‌های متنی‌، صوتی، دیداری و ترکیبی تصریح کرد: این کتاب‌ها مناسب رایانه، تلفن همراه، تبلت و نرم‌افزار کتاب‌خوان است.
وی به سایت‌های دارای کتابخانه دیجیتال و میزان کارایی هر سایت و منابع موجود آنها اشاره کرد و افزود: قابلیت‌های کتاب‌های الکترونیک و آسیب‌های استفاده از کتابخانه‌های مجازی و منابع آنها باید مورد توجه قرار گیرد.
برگزاری کارگاه پ‍ژوهشی در مدرسه حضرت زهرا س احمد‌آباد
کارگاه پژوهشی با موضوع آشنایی با کتابخانه‌های دیجیتال در مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد برگزار شد.
عزت حبیبی مدیر مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمد‌آباد با اشاره به برگزاری کارگاه پژوهشی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این کارگاه با حضور فاطمه مروتی استا‌د حوزه و با هدف آشنا‌یی طلاب با نحوه عضویت در کتابخانه‌های دیجیتال نور برگزار شد.
وی افزود: در این کارگاه پژوهشی طریقه استفاده از کتاب‌های کتابخانه‌، جستجو کردن و موضوع‌یا‌بی برای تحقیقات درسی‌ و آشنایی با نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای آموزش داده شد.
برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه فاطمه الزهرا س بم با حضور امام جمعه
نشست اخلاقی با موضوع تقوی در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) بم برگزار شد.
حجت‌الاسلام دانشی امام جمعه بم در این نشست با اشاره به واژه تقوا در نهج البلاغه تصریح کرد: یکی از واژه‌‌هایی که در نهج‌البلاغه بر آن بسیار تاکید شده، واژه تقوی است.
وی افزود: حضرت علی(ع) در خطبه 31 نهج‌البلاغه در سفارش به پسرشان می‌فرمایند: اگر می‌خواهی قلب و دلت آگاه باشد با تقوا باش و به یاد خدا باش زیرا گناه موجب می‌شود که انسان دل‌مرده شود‌.
وی به حدیثی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت علی(ع) می‌فرمایند: آخرت را به دنیا مفروش این دنیا فرصتی است که آخرت را بسازیم‌، حرفی که نمی‌دانی نگو‌، از غیبت‌، تهمت و دروغ دوری کن.
برگزاری مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه فاطمیه س محلات
مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) محلات با حضور شماری از مسئولان این شهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در این مراسم حوزه‌های علمیه را متولیان نشر، تحقیق و پژوهش در مسائل و معارف دینی عنوان کرد و خاطر‌نشان ساخت: از صدر اسلام تا کنون علما، دانشمندان و فقهای شیعه نقش بسیار عظیمی را ایفا کرده‌اند.
وی به نقش تربیتی حوزه‌های علمیه اشاره کرد و افزود: قطعا حوزه‌ها نقش اساسی در تربیت و اصلاح جامعه و خانواده دارند و کمبود این نقش در سطح محلات مشهود است که با وجود این مدرسه علمیه این کمبود‌ها مرتفع شود‌.
حجت‌الاسلام داوود زارع مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی در ادامه این مراسم با اشاره به تأثیرگذاری حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه تصریح کرد: در چند سال گذشته مدارس علمیه خواهران پیشرفت‌های چشمگیری داشته و شوق بیشتری در زمینه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی از خود نشان داده‌اند‌.
وی در پایان این مراسم از زحمات مهدیزاده مدیر سابق تقدیر و موسوی را به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه فاطمیه(‌س) محلات منصوب کرد.
برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه ریحانه‌النبی س سنندج با حضور رئیس قرارگاه عمار
نشست اخلاقی با موضوع بانوان در جامعه اسلامی در مدرسه علمیه ریحانه‌النبی(س) سنندج برگزار شد.
حجت‌الاسلام مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار در این نشست با اشاره به برخی روایات غیرمستند در جامعه تصریح کرد: ما باید مطالب و روایات را با قرآن تطبیق دهیم و اگر با قرآن مخالفت داشت آنها را کنار بگذاریم زیرا قرآن کتاب تکلیف است.
وی افزود: کسانی که در حوزه‌های علمیه درس می‌خوانند باید نقش تربیتی را در خانواده و جامعه داشته باشند.
برگزاری کارگاه مبانی ارتباطات تبلیغ در مدرسه حضرت نرجس س ساری
کارگاه علمی فرهنگی با موضوع مبانی ارتباطات تبلیغ و سواد رسانه‌ای در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری برگزار شد.
دکتر مصطفی غفاری استاد دانشگاه امام صادق(ع) تهران در این کارگاه با اشاره به فرهنگ و آداب بهره‌گیری هوشمندانه از رسانه و کاربرد آن تصریح کرد: سواد رسانه‌ای به معنای توانایی بالاتر برای معناکاوی بیشتر در پیام‌های رسانه‌ای است که موجب ایجاد شفافیت در ادراک می‌شود.
وی افزود: در مواجهه با محصولات رسانه‌ای باید دنبال استدلال بود، آنرا تحلیل کرد و مواجهه انتقادی داشت.
وی ادامه داد: افرادی که در حوزه تبلیغ با پیامی مواجه می‌شوند باید فکر کنند که به عنوان مبلغ چه استفاده‌ای می‌توانند از آن بکنند و با آن مواجهه خلاقانه داشته باشند.
استاد دانشگاه امام صادق(ع) تهران گفت: اگر در برخورد با رسانه هدف نداشته باشیم رسانه برایمان هدف‌گذاری خواهد کرد.
برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های پژوهشی در مدرسه کوثر‌ س علی‌آباد کتول
به همت معاون پژوهش مدرسه علمیه کوثر(س) علی‌آباد کتول نشست پژوهشی در این مدرسه علمیه برگزار شد‌.
حجت‌الاسلام خیر‌آبادی استاد حوزه و دانشگاه در این نشست با اشاره به مسئله پژوهش در حوزه‌های علمیه تصریح کرد: پژوهش یک روش هوشمندانه است و برای یافتن و بازگو کردن است‌.
وی به انواع پژوهش در علم اشاره کرد و افزود‌: انواع پژوهش به پژوهش پایه، پژوهش توصیفی و پژوهش توصیفی تحلیلی تقسیم‌بندی می‌شود.
وی ادامه داد: کتابخانه دیجیتال یک نرم‌افزار است که در آن منابع خاصی نگهداری می‌شود و انسان به راحتی می‌تواند از آن استفاده کند.
برگزاری نشست تغییرات جمعیتی بر اساس منویات مقام معظم رهبری در مدرسه قدسیه بهشهر
نشست تغییرات جمعیتی بر اساس منویات مقام معظم رهبری در مدرسه علمیه قدسیه بهشهر برگزار شد.
دکتر صادقی جامعه‌شناس در این نشست با اشاره به رشد جمعیت در جامعه تصریح کرد: بچه‌دار شدن ملاک نیست بلکه استفاده از فرصت‌ها ملاک برتری است.
وی افزود: خانواده‌های پرجمعیت انرژی و نشاط بیشتری دارند زیرا بدون فرزند امید و انگیزه‌ای برای زندگی وجود ندارد.
وی ادامه داد: از جمله دلایل به تعویق انداختن بارداری در جامعه بهبود وضعیت اقتصادی، ادامه تحصیل، رسیدن به جایگاه اجتماعی و وضعیت شغلی بهتر است.
صادقی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: مساله جمعیت که مورد بحث و اختلاف نظر در جامعه است، مساله بسیار مهمی است.
وی اظهار داشت: از نظر سیاست کلی کشور، کشور باید به سمت افزایش جمعیت به نحو معقول و معتدل هدایت شود.
وی با بیان اینکه باروری باید آگاهانه، آزادانه و مسئولانه باشد تصریح کرد: باید جمعیت جوان را زیاد کنیم، البته هم باید فرزند سالم باشد و هم مادر.
وی به معایب تک‌فرزندی اشاره کرد و تصریح کرد: متکی به والدین بودن، توقع بالا‌، بلوغ زود‌رس، غرور و گوشه‌گیری، خودپسندی و درون‌گرایی از جمله معایب تک‌فرزندی است.
برگزاری کارگاه کتابخانه‌های مجازی در مرکز تربیت مدرس صدیقه‌کبری‌ س قم
به همت معاونت پژوهش مرکز تربیت مدرس صدیقه‌کبری‌(س) قم کارگاه آموزش استفاده از کتابخانه‌های مجازی و آنلاین در این مرکز برگزار شد.
طالبی مدیر مرکز تربیت مدرس صدیقه‌کبری(س) قم با اشاره به برگزاری کارگاه آموزش استفاده از کتابخانه‌های مجازی در این مرکز تصریح کرد: این کارگاه با هدف آشنایی کاربران با شیوه استفاده از کتابخانه‌های مجازی و آنلاین برگزار شد.
وی افزود: با پیشرفت تکنولوژی و افزایش اطلاعات، کتابخانه‌های سنتی به تنهایی توان پاسخ‌گویی به افراد را ندارند و استفاده از فضای مجازی منابع را بدون حضور فیزیکی افراد در کتابخانه‌ها در اختیار آنها قرار می‌د‌هد.
برگزاری کارگاه آموزشی کتابخانه در مدرسه حضرت زینب‌ س یزد
کارگاه آموزشی کتابخانه در مدرسه علمیه حضرت زینب‌(س) یزد برگزار شد.
دکتر سعید رضایی رئیس انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی کشور در این نشست با تاکید بر اهمیت کتب و اسناد به عنوان اطلاعات ملی تصریح کرد: نظام‌های اطلاع‌رسانی باید به گونه‌ای طراحی شود که هر نوع اطلاعات را مورد دسترسی قرار دهد و جامع، یکپارچه و به هم مرتبط باشند.
وی به تفاوت میان کتابخانه‌، آرشیو و موزه بر اساس نوع منبع نگهداری شده در آن اشاره کرد و افزود: اسناد آرشیوی به عنوان حافظه ملی است که اگر از بین برود خسارت جبران ناپذیری به کشور وارد می‌کند.
برگزاری دوره تربیت مشاوره دینی در مدرسه حضرت زینب س آران و بیدگل
دوره تربیت مشاوره دینی به همت مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آران و بیدگل برگزار شد.
محبوبه داداشی مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آران و بیدگل با اشاره به برگزاری دوره تربیت مشاور دینی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این دوره با هدف آشنایی با مهارت‌های مشاوره‌ای و آمادگی علمی و مهارتی جهت حضور در مدارس آموزش و پرورش این شهر برگزار شد.
وی افزود: این دوره شامل 60 کارگاه آموزشی 2 ساعته در زمینه اخلاق‌، اصول و فنون مشاوره‌، روانشناسی رشد‌، مدیریت تحصیلی‌، آسیب‌شناسی روانی‌، مدیریت عواطف و غرائض‌، مدیریت روابط موثر‌ و مدیریت ازدواج و فرزند‌پروری بود‌.
برگزاری کارگاه آموزش مبلغان در مدرسه فاطمه‌الزهرا س بیجار
کارگاه آموزش مبلغان در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) بیجار برگزار شد.
مژگان به‌لسان مدیر مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) بیجار تصریح کرد: این کارگاه با هدف تقویت طلاب در راستای امر تبلیغ برگزار شد.
حجت‌الاسلام محقق‌زاده کارشناس امور تبلیغی در این نشست در مورد آموزش تخصصی مبلغان به ایراد سخن پرداخت.
وی رفتار خوب طلاب در جامعه را تأثیر‌گذار عنوان کرد و افزود: طلبه باید مهندسی رفتار داشته باشد و آن را تقویت کند.
کارشناس امور تبلیغی با اشاره به راه‌های رسیدن به مهندسی رفتار مناسب گفت: گوش کردن فعال‌، همدلی و همدردی نمودن‌، خودشناسی و افزایش آگاهی، شناسایی افکار تحریف‌شده و احترام به طرف مقابل از جمله راه‌های رسیدن به مهندسی رفتار مناسب است.
وی ادامه داد: طلاب و مبلغان علوم دینی باید به قلب و روح افراد نفوذ کنند تا بتوانند مطالب تأثیر‌گذار‌ی را ارائه دهند.
اعزام شماری از مشاور‌ان مدرسه حضرت زینب‌ ‌س‌‌ آران و بیدگل به مدارس آموزش و پرورش
شماری از مشاوران دینی مدرسه علمیه حضرت زینب‌(‌س) آران و بیدگل به مدارس آموزش و پرورش این شهر اعزام شدند.
محبوبه داداشی مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) آران و بیدگل با اشاره به اعزام شماری از مشاوران دینی به مدارس آموزش پرورش تصریح کرد: این اعزام‌ها به درخواست آموزش و پرورش این شهر انجام شد و در این راستا 15 نفر به دبیرستان‌ها‌، مدارس ابتدایی و راهنمایی اعزام شدند.
وی افزود: با توجه به استقبال مدیران و کادر اجرایی مدارس و تاثیرات مثبت و سازند‌ه‌ای که این مشاوران در سال گذشته در مدارس داشتند امسال نیز اعزام ها ادامه پیدا کرد.
وی ادامه داد: مشاوران مذهبی دو روز در هفته در بین دانش‌آموزان حضور پیدا می‌کنند و به صورت حضوری پاسخگوی سوالات و شبهات آنان هستند‌.
برگزاری همایش حجاب و عفاف در مدرسه زینبیه س فارسان
به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه زینبیه(س) فارسان همایش حجاب و عفاف در این مدرسه علمیه برگزار شد.
فاطمه امیدی مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) فارسان با اشاره به برگزاری همایش عفاف و حجاب در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این همایش با حضور طلاب و جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های این شهر بر‌گزار شد.
وی افزود: در این همایش سخنران مراسم در مورد مورد مسئله حجاب و عوامل بی‌حجابی و مدگرایی به ایراد سخن پرداخت.
مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) فارسان اظهار داشت: در ادامه این همایش با برگزاری مناظره بین مدافعان و مخالفان به شبهات عفاف و حجاب پاسخ داده شد.
برگزاری کارگاه آموزشی استفاده از نرم‌افزار‌های پژوهشی در مدرسه فاطمه‌الزهرا س اردکان
کارگاه آموزشی استفاده از نرم‌افزارهای پژوهشی در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) اردکان برگزار شد‌.
حجت‌الاسلام سلمان حاجی اسماعیلی کارشناس پژوهشی در این کارگاه با بررسی روش‌های پژوهش، یکی از روش‌های مناسب در پژوهش را نمایه‌زنی عنوان کرد و در مورد این روش به ایراد سخن پرداخت.
وی در ادامه چگونگی جستجو در نرم‌افزار‌های پژوهش را به طلاب آموزش داد.
طلاب مروج راه انبیا هستند
نماینده ولی فقیه در استان کردستان خطاب به طلاب گفت: کار طلبگی کار انبیا است و طلاب مروج راه انبیا هستند.
آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در نشست اخلاقی در مدرسه علمیه ریحانه‌النبی(س) سنندج با اشاره به وجود حوزه علمیه خواهران در این منطقه از کشور تصریح کرد: وجود حوزه‌های علمیه باعث برکت است و خواهران طلبه می‌توانند در این مکان از لحاظ فکری، اعتقادی و ارزشی مسائلی را بیاموزند که برای دنیا و آخرت مفید باشد و راه سعادت را برای دیگران باز کند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: کار طلبگی کار انبیا است و طلاب حوزه‌های علمیه مروج راه انبیا در جامعه اسلامی هستند.
وی با اشاره به فرق فقیه و اعلم در دین تصریح کرد: فقیه یعنی کسی که دین را کاملا می‌فهمد، دین را می‌تواند اجتهاد بکند و دیدگاه‌های اسلام را تشخیص دهد ولی اعلم کسی است که گسترده فهم او بیشتر است.
وی ادامه داد: قرآن کتاب ما مسلمانان کتابی جامع و کامل است و در کنار او پیامبراسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) هستند که مسائل و علوم را از قرآن استنباط می‌کنند و در اختیار ما قرار می‌دهند./9191/پ203/ن



۱۳۹۲/۱۱/۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن