تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819020796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت همه‌جانبه ایران از تلاش‌های شورای عالی صلح افغانستان در جهت تعمیق امنیت در این کشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: ظریف در دیدار با رئیس شورای عالی صلح افغانستان:
حمایت همه‌جانبه ایران از تلاش‌های شورای عالی صلح افغانستان در جهت تعمیق امنیت در این کشور
وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس شورای عالی صلح افغانستان حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران را از تلاش‌های جاری از سوی شورای عالی صلح افغانستان در جهت تعمیق و تثبیت ثبات و امنیت در این کشور مورد تاکید قرار داد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تداوم و رایزنی و مشورت‌ها بین مسئولین دو کشور در این راستا مورد تاکید قرار داد.
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز شنبه با آقای صلاح‌الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح افغانستان و جانشین رئیس جمعیت اسلامی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید استان برهان‌الدین ربانی و نقش و جایگاه برجسته وی در صحنه سیاسی افغانستان، بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از وحدت و یکپارچگی و روند توسعه سیاسی و اقتصادی این کشور تاکید کرد.  
 
وزیر امور خارجه در این دیدار همچنین حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران را از تلاش‌های جاری از سوی شورای عالی صلح افغانستان در جهت تعمیق و تثبیت ثبات و امنیت در این کشور مورد تاکید قرار داد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تداوم و رایزنی و مشورت‌ها بین مسئولین دو کشور در این راستا مورد تاکید قرار داد.  

وی همچنین نقش نخبگان سیاسی و فرهنگی بویژه علماء‌ جهت هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان و حفظ انسجام و همبستگی آحاد مردم افغانستان بخصوص در آستانه برگزاری ریاست جمهوری در این کشور را ضروری دانست.  
 
ظریف همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره و در هر شرایطی در کنار دولت و مردم افغانستان خواهد بود و از صلح و امنیت در این کشور حمایت می‌کند.  
 
صلاح‌الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح افغانستان در این دیدار با تسلیت درگذشت والده دکتر ظریف گزارشی از روند تحولات کشورش و همچنین تلاش‌های شورای عالی برای تقویت و تثبیت روند ثبات سیاسی در این کشور ارائه کرد.  
 
وی همچنین با قدردانی حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت افغانستان، تداوم این حمایت‌ها را در عرصه‌ها و مجامع بین‌المللی خواستار شد.  
 
رئیس شورای عالی صلح افغانستان با اشاره به برگزاری چندین دور نشست نخبگان فرهنگی و علمای اسلامی در جهت کمک به صلح و ارامش در افغانستان، تداوم تلاش‌های شورای عالی صلح افغانستان از طریق سازمان کنفرانس اسلامی و سایر سازمان‌های فعال در این زمینه در جهت بهره‌گیری از نقش و نفوذ علما و شخصیت‌های اسلامی برای کمک به حفظ و تقویت صلح، ثبات و امنیت در این کشور مورد تاکید قرار داد.  
 
ربانی همچنین از حصول توافق بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 ابراز خرسندی کرد و این دستاورد را به مردم و دولت ایران تبریک گفت و نسبت به حصول نتایج و دستاوردهای بیشتر از سوی ایران در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای منافع و مصالح ملی ایران اسلامی ابراز اطمینان نمود.  
 
انتهای پیام/  








تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن