تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803247517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترویج شیعه هراسی در بین اهل سنت رویکرد اصلی استکبار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



آیت الله علم الهدی:
ترویج شیعه هراسی در بین اهل سنت رویکرد اصلی استکبار است خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: استکبار برای مقابله با جهان اسلام دو رویکرد دارد. اولا شیعه متحجر، بی بصیرت و نا آگاه از دشمن را در مقابل سایر مسلمانان قرار می دهد و ثانیا در بین اهل تسنن، شیعه هراسی را ترویج می دهد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه، با بیان این نکته که جریان های سلفی در مناطق اهل سنت جوان ها را جذب کرده و آنها را علیه اسلام تربیت می کنند، گفت: امروزه ابزار وهابیت، اهانت به مقدسات اسلامی است. اهل تسنن نباید فریب این افراد را بخورند. انقلاب اسلامی ایران، موجب شد تا اسلام، شخصیت جهانی پیداکند و در همین راستا، همه باید به آن پایبند بوده و به دام دشمن گرفتار نشوند.
آیت الله علم الهدی با اشاره به سالگرد شهادت شهید نواب صفوی، به تشریح شخصیت او پرداخت و گفت: مرحوم نواب صفوی از شخصیت فوق العاده بارزی برخوردار بود. اخلاص و دلدادگی او به خداوند در اخلاقش جلوه گر بود. اخلاص او قدرت عجیب باطنی ایجاد کرده بود. نفوذ کلام داشت و در هر شرایطی امر به معروف ونهی از منکر را ترک نمی کرد.
امام جمعه مشهد اظهار کرد: دشمن بر نواب صفوی برچسب تندرویی زد تا او از عرصه های دینی و حوزوی کنار زده شود. شگرد دشمن در هر زمانی این چنین است که با هر عنصری که در عرصه دفاع و انقلاب ظهور کرده، در صحنه امر به معروف و نهی از منکر ظاهر شده و در مقابل انحراف ها ایستادگی کند، مقابله کرده و او را از صحنه خارج می کند.
وی با خاطرنشان کردن این نکته که شهید نواب صفوی معتقد بود پیروزی جهان اسلام، در گرو اتحاد مسلمانان است، افزود: او دفاع از سرزمین فلسطین را وظیفه همه مسلمانان می دانست. استکبار برای مقابله با جهان اسلام دو رویکرد دارد. اولا شیعه متحجر، بی بصیرت و نا آگاه از دشمن را در مقابل سایر مسلمانان قرار می دهد و ثانیا در بین اهل تسنن، شیعه هراسی را ترویج می دهد، دشمن شیعه را به عنوان خطر برای اهل سنت معرفی می کند، تا جایی که مفتی وهابی، ادعا می کند اسرائیل برای ما خطرناک نیست، بلکه شیعه خطرناک است.
آیت الله علم الهدی با بیان این نکته که جریان های سلفی گری در مناطق اهل سنت جوانها را جذب کرده و آنها را علیه اسلام تربیت می کنند، گفت: دستگاه امنیتی باید با این جریان ها مقابله کرده، مانع از عضو گیری آنها شوند. امروزه ابزار وهابیت، اهانت به مقدسات اسلامی است. اهل تسنن نیز نباید فریب این افراد را بخورند. انقلاب اسلامی ایران، موجب شد تا اسلام، شخصیت جهانی پیداکند و همه باید به آن پایبند بوده و به دام دشمن گرفتار نشویم.
عزت، در گرو مرتبط بودن با حق است
نماینده مجلس خبرگان رهبری در خطبه نخست نیز با اشاره به اینکه رویکرد دین درباره ابزار زندگی به سه فصل دانستن، داشتن و توانستن خلاصه می شود، گفت: نقش آفرینی قدرت و توانستن در زندگی در دو مرحله قابل توجه است؛ مرحله اول انسانهایی را در بر می گیرد که برای رفاه ،توسعه و لذت زندگی با قدرت بر انسانهای دیگر مسلط شده و به منابع انها تجاوز می کنند، و مرحله دوم مخصوص انسانهایی است که با قدرت و توان از خود دفاع کرده و با توانمندی مانع تجاوز دیگران می شوند.
آیت الله علم الهدی افزود: راغب اصفهانی در مفردات راغب، عزت را حالتی می داند که مانع مغلوبیت انسان شود. زندگی عرصه مجاهده است. انسان نباید در جهت استخدام و منافع دیگران قرار نگیرد، مغلوب و مسلط دیگران واقع نشود. قدرت و توانایی با این تفسیر در فرهنگ اسلام عزت نامیده می شود.
وی با اشاره به آیه هشت سوره منافقون، « وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ و لرسوله و للمومنین وَلَکِنَّ الْمُنَافِقِینَ لَا یَعْلَمُونَ،عزت از آن خدا و از آن پیامبر او و از آن مؤمنان است لیکن این دورویان نمى‏دانند»، بیان کرد: قدرت و توانایی که مانع از تجاوز دیگران باشد، مخصوص خدا، پیامبر و مومنین است. منافقین با نفاق و با تمام توانمندی قصد دارند بر دین خدا مسلط شده، آن را در استخدام خود دربیاورند، اما از قدرت خداوند ناآگاه هستند و نمی دانند که نمی توانند بر خدا، پیامبر(ص) و مومنین مسلط شوند.
نماینده مجلس خبرگان رهبری در تبیین علت  بهره مندی، پیامبر(ص) و مومنین، از قدرت الهی، گفت: در سلسله وجود، همه علل و امکانات در مشیت خداوند قرار دارد. و این قدرت و توامندی شامل افرادی می شود که مرتبط با حق هستند، در عرصه عبودیت و بندگی به ذات حق متصل شده و محبوب خدا می شوند. حجت خدا و امام معصوم حتی بر ساختار طبیعت مسلط هستند. اگر کسی محبوب خدا شد قدرت و توانمندی کامل در اختیار ش قرار می گیرد./930/پ201/س


۱۳۹۲/۱۰/۲۷






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن