تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802702343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علمای شیعه و سنی ایران پیام آور وحدت اسلامی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



ماموستا قادری:
علمای شیعه و سنی ایران پیام آور وحدت اسلامی هستند خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان پاوه گفت: متأسفانه امروز شاهد جنگ و اختلاف در مصر، سوریه، عراق، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی هستیم؛ در ایران اسلامی با وجود مذاهب و طوایف مختلف با درایت و بصیرت رهبر فرزانه انقلاب و عقلانیت علمای شیعه و اهل سنت به فضل الهی مشکلی در کشور ما وجود ندارد.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه پاوه امروز در بیست و پنجمین همایش هفته وحدت که با حضور علما، ائمه جمعه و جماعات و طلاب اهل تسنن و تشیع استان در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، گفت: برگزاری این گونه همایش ها در استان کرمانشاه با این شکوه و همدلی بدون شک مدیون اتحاد روحانیان شیعه و اهل سنت، و نیز محبت و درایت آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان است و خدای متعال را برای این نعمت شاکریم.
وی ادامه داد: خداوند متعال رسالت و بعثت پیامبر اعظم(ص) را مختصر در سه مسئله قرار داد: تلاوت آیات قران، تعلیم کتاب، بیان حکمت و روش چگونه زیستن برای مردم، این ها اصولی بود که پیامبر اکرم(ص) با آن مردم را به سوی سعادت دعوت کرد.
امام جمعه پاوه گفت: پیامبر اکرم(ص) با این سه اصل در قلوب سخت اعراب جاهلیت با آن خصلت و تعصب های کورکورانه نفوذ کرد و معارف الهی را برای آنان به ارمغان آورد و با محبت، صداقت و گذشت قلوب آن ها را فتح کرد.
ماموستا قادری اظهار داشت: بعد از حضرت عیسی(ع) تا رسالت پیامبر اعظم(ص) به مدت حدود 6 قرن ارتباط آسمان و زمین قطع بود، در این زمان کتب آسمانی تحریف، ادیان ملعبه در دست برخی افراد، چراغ های هدایت خاموش و علمای دینی نیز گروهی در خدمت حکام و فرمانروایان و عده ای نیز در دیرها و معابد خود را منزوی کرده و مشغول عبادت بودند.
وی افزود: چوب و سنگ تبدیل به خدای مردم شده بود، اخلاق در نهایت سقوط، زنان کوچکترین جایگاهی نداشتند و در این میان سرزمین حجاز از همه جا بدتر بود، در این زمان بود که خداوند بر مردم منت گذاشته و در اوج زمان نیاز بشر خاتم المرسلین(ص) را مبعوث کرد.
امام جمعه پاوه ادامه داد: پیامبر اعظم(ص) با مشقت های فراوان توانست دین الهی را تثبیت کرده و مسیر سعادت برای بشریت را مشخص و هموار کند.
ماموستا قادری گفت: در قرآن بی توجهی به امر حق به عنوان معنای شکست ذکر شده است و متأسفانه امروز شاهد این شکست در برخی از کشورهای اسلامی هستیم.
وی تأکید کرد: در سال 57 مردم ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) با عقلانیت تمام و با سر دادن شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی و استقلال آزادی جمهوری اسلامی سلطنت طاغوت را واژگون کرده و نظام اسلامی را بنا نهادند.
امام جمعه پاوه تصریح کرد: اسلامیت، نفی سلطه و جمهوریت 3 رکنی بود که در انقلاب اسلامی وجود داشت و این مسأله برای دشمنان اسلام قابل هضم نبود و به همین علت 8 سال جنگ را بر مردم ما تحمیل کردند و در این نبرد نا برابر بدون اغراق از سه قاره اروپا، آمریکا و آسیا دشمنان علیه ما جنگیدند.
وی افزود: به فضل خدا با وجود خسارت ها و آسیب های فراوان این جنگ به نفع نظام اسلامی به پایان رسید، از زمان صفویه به بعد هر زمان که جنگی رخ داده است قطعه ای از کشور ایران جدا شده است اما در دوران دفاع مقدس به اندازه حتی یک میلی متر از اراضی کشور ما به تصرف دشمنان در نیامد و این امر موجب عزت و سربلندی ما است.
ماموسا قادری گفت: متأسفانه امروز شاهد جنگ و اختلاف در مصر، سوریه، عراق، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی هستیم؛ در ایران اسلامی با وجود مذاهب و طوایف مختلف با درایت و بصیرت رهبر فرزانه انقلاب و عقلانیت علمای شیعه و اهل سنت به فضل الهی مشکلی در کشور ما وجود ندارد.
وی خاطر نشان کرد: برگزاری این گونه نشست ها جزئی از دین و اعتقادات ما است، بیش از هزار سال است که مردم شیعه و سنی در این استان در کنار یکدیگر با تعامل و برادری زندگی می کنند،  امروز ما اعلام می داریم به فضل خدا حتی نسبت به سایر نقاط کشور هم کم ترین مشکلی در منطقه ما وجود ندارد.
امام جمعه پاوه افزود: در سال های نخست انقلاب بنده به همراه برخی از دوستان در نماز جمعه های تهران، قم و اصفهان حضور پیدا می کردیم و قبل از خطبه ها پیام اهل سنت را به گوش مردم می رساندیم، امروز هم اعلام می داریم ملاک و معیار برای ما کلام و منش رهبر معظم انقلاب است.
وی ادامه داد: اگر نبود هیهات من الذله امام حسین(ع)  در روز عاشورا شاید ما رایت الا جمیلا زینب(س) نبود و اگر هشت سال جنگ تحمیلی رخ نمی داد و اهل سنت ایران اسلامی با تمام وجود نظام خود را همراهی نمی کردند شاید امروز در کشور امنیت این گونه نبود.
ماموستا قادری تصریح کرد: اهل سنت کرمانشاه مردمی آگاه، معتقد و اهل اعتدال هستند و علی رغم تمام هجمه ها و تبلیغات در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور 80 درصدی پایبندی خود به نظام اسلامی را بار دیگر به اثبات رساندند./967/پ202/س



۱۳۹۲/۱۰/۲۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن