تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818966770




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم رضایت مردم از حکومت‎ها ریشه اصلی بحران در منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



امام جمعه قطیف عربستان:
عدم رضایت مردم از حکومت‎ها ریشه اصلی بحران در منطقه است خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قطیف عربستان با بیان رابطه حکومت‎ها شده است و گفت: عدم رضایت مردم از حکومت‎ها ریشه اصلی بحران در منطقه است.




به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار، امام جمعه قطیف عربستان روز گذشته طی مراسمی که تحت عنوان "رهبر و مردم در سیره نبی اکرم (ص)" در مسجد شیخ علی بن حسان در منطقه تاروت گفت: ریشه اصلی بحران در کشورهای منطقه عدم رضایت ملت‎ها از حاکمان و رهبران است.
وی وضعیت کشورهای منطقه را بسیار اسفبار توصیف کرد و بیان داشت: عدم وجود رابطه سالم بین حکومت و مردم و همچنین بین رهبران دینی و مردم سبب افزایش مشکلات در جامعه شده است.
این عالم عربستانی به مقایسه زندگی پیامبر اسلام (ص) و قبل از وجود این پیامبر عظیم شان پرداخت و گفت: رابطه مردم و حکومت‎ها قبل از حضرت محمد (ص) به شکل ارباب و رعیتی بوده است و مردم در مقابل حکومت‎ها تواضع و خشوع داشتند.
وی با استدلال به آیه‎های قرآن کریم و رد این نوع حکومت‎ها اظهار داشت: آیه 31 سوره توبه ظلم و ستم حاکمان به مردم را به شدت محکوم کرده و خواهان نابودی و تغییر این نوع حکومت‎ها شده است.
حجت الاسلام صفار ادامه داد: با آغاز بعثت رسول اکرم (ص) رابطه جدیدی بین حکومت و مردم رونمایی شد. این رابطه بر پایه علاقه بین حکومت و مردم تعریف شده است.
وی نوع حکومت و رابطه پیامبر اعظم (ص) با مردم را بسیار خوب توصیف کرد و تصریح کرد: رابطه بین حکومت و مردم در سیره نبی اکرم (ص) به گونه‎ای بوده است که همه سران کشورهای جهان با مطالعه آن این نوع حکومت را تایید می‎کنند./994/ب902/د


۱۳۹۲/۱۰/۲۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن