تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803746145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پس از گنجی وسرکوهی ، شمس الواعظین هم از بنیاد سوییسی حامی فتنه جایزه گرفت + تصویر


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
پس از گنجی وسرکوهی ، شمس الواعظین هم از بنیاد سوییسی حامی فتنه جایزه گرفت + تصویر
بنیاد بین‌المللی مطبوعات عنوان قهرمان آزادی مطبوعات جهان در سال ۲۰۱۴ را به ماشاءالله شمس‌الواعظین، روزنامه‌نگار ایرانی اهداء کرد.
به گزارش خبرنگار گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،رسانه های ضد انقلاب از اهدای جایزه ای تحت عنوان قهرمان آزادی مطبوعات جهان توسط یک موسسه سوییسی مدعی حمایت از روزنگاران حرفه ای به ماشاء الله شمس الواعظین خبر داده اند .

بنیادی تحت عنوان بنیاد بین المللی مطبوعات که مقر آن در وین پایتخت اتریش است، مدعی است از سال ۲۰۰۰ هر سال این جایزه را به روزنامه نگارانی  که از نگاه هیئت داوران بنیاد، اصول حرفه روزنامه نگاری را غالبا در شرایط دشوار پاس داشته اند و برای برقراری جریان آزاد اطلاعات تلاش کرده اند اهدا می کند . این جایزه قرار است در اواسط ماه آوریل (نیمه دوم فروردین) در جریان شصت و سومین کنگره جهانی و مجمع عمومی بنیاد بین المللی مطبوعات در کیپ تاون طی مراسمی به آقای شمس الواعظین داده شود.

اما این به اصطلاح بنیاد حرفه ای غربی البته این جایزه را پیش از این تحت عناوینی چون  دفاع از آزادی مطبوعات، آزادی عقیده و بیان، حمایت از جریان آزاد اطلاعات و ارتقاء حرفه روزنامه نگاری  به مهره های موثری از جریان ضد انقلاب و فتنه از جمله اکبر گنجی و فرج سرکوهی که وظیفه ای جز ایجاد شایعه و نشر اکاذیب در جهت منافع سرویس های جاسوسی غربی ندارند،  نیز اهدا کرده است .

 




 شمس الواعظین در سال های دهه شصت عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان و مجله کیهان فرهنگی بود. او در آغاز دهه هفتاد به همراه تعدادی از همفکرانش مجله کیان را منتشر کرد و در شورای سردبیری آن عضویت داشت.
شمس الواعظین در دوران اصلاحات سردبیر روزنامه های جامعه، توس، نشاط و عصر آزادگان بود و در این مدت چند بار بازداشت شد.
روزنامه‌ی «نشاط» در سال 1377 با مدیرمسوولی لطیف صفوی و به سردبیری وی اولین شماره‌ی خود را منتشر کرد؛ اما در سال 1378 با شکایت مدعی‌العموم، نیروی انتظامی و سه نفر از نمایندگان وقت مجلس به اتهام توهین به مقدسات، تحریک مردم و دانشجویان به اغتشاش و اهانت به نمایندگان مجلس، پرونده‌ای برای روزنامه‌ی «نشاط» تشکیل و موجب توقیف روزنامه شد اما با روی کار آمدن دولت "اعتدال"، زمزمه های بازگشایی مجدد این حلقه "افراطی" نشریه های زنجیره ای شنیده شد و خبرگزاری ایسنا، در مصاحبه ای با ماشاالله شمس الواعظین خبر از انتشار مجدد روزنامه "نشاط"  در سال جاری داد.

شمس الواعظین عضو شورای سردبیری روزنامه های زنجیره ای حلقه کیان چند روز پیش در پاسخ  کسانی که وی را متهم به گرفتن پول از بیگانگان کرده بودند ،اظهار داشته بود: متأسفانه هنوز هم برخی به من می‌گویند که از خارج پول گرفته‌ای، چرا چنین کاری را کرده باشم، بیایند اسناد خود را درباره این ادعا ارائه کنند و من هم پاسخ دهم. دریغ از یک ریال پول که از خارج از کشور دریافت کرده باشم.
وی همچنین در مصاحبه با ایسنا مدعی شده بود برایش امنیت ملی مهم است و  صرف‌نظر از اینکه امور در دست چه کسی است  اگر کشور  تهدید شود، با قلم که سلاحش است، مقابل تهدیدات می‌ایستد.
 
 
اما ماجرای پول‌های دریافتی از بیگانگان به هدایای اختصاص یافته از سوی مؤسسه آمریکایی دیدبان حقوق بشر برمی‌گردد. اسناد این کمک‌های مالی اواخر دهه
 70 و در بحبوحه تحرکات ساختارشکنی و ضد انقلابی ساختارشکن از سوی همان مؤسسه و مؤسسات مشابه منتشر می‌شد تا باعث دلگرمی جریان آشوب‌طلبی باشد که در نشریات- از جمله سمت نظر عناصری چون شمس‌الواعظین- به آشوب تحریک می‌کردند و زمینه‌ساز فتنه تیر سال 1378 شدند که از سوی سرویس‌های جاسوسی بیگانه طراحی شده بود.
 
یادآور می‌شود مهاجرانی وزیر وقت ارشاد پس از بازداشت شمس‌الواعظین (سردبیر روزنامه‌های توقیف شده جامعه، توس، نشاط و عصر آزادگان) در فروردین 1379 گفته بود: «به طور کلی باید بگویم آقای شمس‌الواعظین بیش از آنکه سردبیر باشند مدیر مسئول هستند و شاید قاضی دادگاه هم براساس این برداشت دستور بازداشت ایشان را صادر کرده است... زندان کفاره کارهای پیشین شمس‌الواعظین است، چرا که ایشان تاکنون یک مدیر مسئول را در مشهد خانه‌نشین کردند و دیگری را به غرب کشور فراری داده و حالا نوبت خود ایشان بود که پاسخگوی اعمالشان باشد. مطبوعات باید از تندروی پرهیز کنند و سعی کنند مقالات آنها به مرزهای احکام دینی حیطه امور مقدس نزدیک نشود.»
 
شایان ذکر است بنابر اظهارات کسانی چون مسعود بهنود و ابراهیم نبوی، نشریات زنجیره‌ای اصلاح‌طلب در آن زمان تسمه پاره کرده بودند و از ختم انقلاب سخن می‌گفتند و به شهدا و بسیجیان القاب اهانت‌آمیز می‌دادند و از این جهت ادعای امروز جناب شمس در غیرتی شدن و دفاع از کشور مضحک به نظر می‌رسد .







تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن