تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803513989




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کریستین ساینس مانیتور: عناصر خودسر در ایران فعال شدند


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: کریستین ساینس مانیتور: عناصر خودسر در ایران فعال شدند

روزنامه کریستین ساینس مانیتور نوشت: پس از گذشت حدود هشت ماه از پیروزی شگفت آور رئیس جمهور حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، که در آن، این روحانی میانه رو، نامزده های بانفوذ و محافظه کار را به قاطعانه شکست داد، تندروهای ایران چنان رفتار می کنند گویی هرگز شکست نخورده اند.به گزارش تیک، عناصر خودسر ناشناس سوار بر موتورسیکلت در اطراف خانه فیلم سازی که طرفدار روحانی است پرسه می زنند و برای وی مزاحمت ایجاد می کنند. ائمه  جمعه به طور تهدیدکننده ای هشدار داده اند که با روی کار آمدن روحانی، فتنه گران «طلبکار شده اند».تندروها نیز پس از تماس تلفنی تاریخی بین روحانی و باراک اوباما، به سمت خودرو حامل وی، تخم مرغ و کفش پرتاب کرده اند.یک روزنامه نگار ایرانی که نمی توان نام او ذکر کرد، می گوید: «این یک جنگ تمام عیار نیست، اما آن ها تلاش می کنند چنین جنگی را آغاز کنند. آنها محافل بسیار کوچکی هستند، اما از انسجام برخوردارند.»
تندروها در برابر فشار برای همراه شدن بادولت مقاومت می کنند، این در حالی است که آیت ا.. علی خامنه ای، رهبر معظم ایران، ماه ها پیش دستور داد که همه مراکز قدرت از روحانی پشتیبانی کنند.سعید لیلاز، تحلیل گر و اقتصاد دان اصلاح طلب می گوید: «امروز ما [میانه رو و اصلاح طلب] دولت را در دست داریم و این یک واقعیت است. لزوم تغییر را می توان به خوبی احساس کرد.»
 لیلاز می گوید: «رادیکالیسم در این کشور یک جنبش قدرتمند محسوب نمی شود. [اکنون پس از پیروزی آقای روحانی] هیچ راه دیگری برای آن ها وجود ندارد، جز آن که سکوت کنند.»اما تندروها به ساکت ماندن عادت ندارند. روحانی از زمان انقلاب اسلامی سال 1979 میلادی ایران به این طرف به مراکز قدرت نزدیک بوده است. او اعلام کرد پیروزی اش به معنای «پایان افراط گرایی» در ایران است. اکنون حامیان روحانی که برای کاستن سال ها فشار و انزوا چشم امید به او دوخته اند می بینند که وی تلاش می کند تا در برابر فشارهای تندروها مقاومت کند. روزنامه نگار ایرانی که نمی تواند نام خود را ذکر کند، می گوید: «من پیش از این خوش بین بودم، اما خوش بینی ام اکنون کمتر شده است، زیرا مقاومت در برابر برنامه های روحانی بسیار زیاد است. مردم به او رأی داده اند، اما او همه ابزار قدرت را در اختیار ندارد.»تندروها بر این باورند که آنها آخرین مدافعان ایران هستند که به عقیده آنها به گونه فاجعه بار در معرض نابودی قرار دارد. آنها در دو جبهه مبارزه می کنند: در داخل کشور بر ضد فضای بازتر سیاسی و در خارج بر ضد هر گونه مصالحه درباره برنامه هسته ای و مسایل دیگر. به نظر می رسد هدف از فعالیت های تندروها، مهار کردن برخی از خواسته های مردم است، همان طور که در دهه گذشته نیز این کار را با موفقیت انجام دادند. روزنامه نگار ایرانی می گویند «منافع آن ها در ایجاد تنش نهفته است» و تندروها برای ایجاد تنش منابع فراوانی در اختیار دارند. 
این روزنامه نگار در ادامه افزود: «مردم از وجود دولت در درون دولت در ترکیه سخن می گویند. مانند جمهوری خواهان و گروه "تی پارتی" در امریکا، هر کس صدای خود را بالاتر ببرد حرف خود را به کرسی می نشاند. تندروها عرصه را ترک نمی کنند؛ آن ها فکر می کنند که همچنان زمام امور را در دست دارند.»




چهارشنبه, 25 دی 1392 ساعت 06:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن