تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805509353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس‌جمهور: نخبگان باید منتقد دولت و جامعه باشند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: رییس‌جمهور: نخبگان باید منتقد دولت و جامعه باشند
رییس جمهوری بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در جریان نخستین سفر استانی دولت یازدهم به استان خوزستان و در دیدار با نخبگان و فرهیختگان این استان با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اعظم(ص)، امام صادق(ع) و هفته وحدت گفت: تدبیر سیاست در عرصه داخلی نسبت به سیاست خارجی با همه پیچیدگی‌‌هایی که می‌تواند داشته باشد، دشوارتر است.
آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی افزود: البته دولت مسیر خود را ادامه داده و بنده به هر آنچه به مردم قول داده ام پایبندم و اگر روزی دیدم با سدی مواجه هستم، حتماً به مردم می‌گویم و از آنان کمک خواهم گرفت.


قدرت ملت ، بسیار تعیین کننده و تاثبرگذار است


دکتر روحانی با بیان اینکه قدرت ملت، بسیار تعیین کننده، تأثیرگذار و عملیاتی است، اظهار کرد: اگر همه دست به دست هم بدهیم، متحد باشیم و با یکدیگر آشتی کنیم و در کنار هم تصمیم بگیریم، مشکلات پیش رو رفع خواهند شد. بنده خط کشی‌های سیاسی و قومی را به هیچ وجه قبول ندارم و مبادا روزی در استانی چون خوزستان از فرد شایسته ای به دلیل سوابق سیاسی، جناحی یا وابستگی‌های قومی استفاده نشود که این خیانت به ملت و ظلم به مردم است.


رییس‌جمهوری تأکید کرد: اگر کسی به اندازه یک هزارم میلی متر بین عرب، لر، بختیاری، فارس و دیگران به خاطر قومیت، فاصله یا تبعیض قائل شود، در پیشگاه خدا و ملت ایران مسئول است.







دکتر روحانی با اشاره به سخنان یکی از فرهیختگان خوزستان درباره محرومیت زنان از حقوق اجتماعی شان به دلیل تبعیض جنسیتی تصریح کرد: وقتی شاهد آن هستیم که زنان جامعه ما در اوضاع برابر برای ایفای وظایف و مسئولیت‌هایشان از مردان جلوتر هستند، نباید بین آنان تبعیض جنسیتی قایل شد؛ ایجاد فرصت برابر برای زنان و مردان در مسایل و حوزه‌های اجتماعی وظیفه الهی و انسانی برای همگان است.


رییس‌جمهوری در ادامه سخنان خود به تغییر فضای سیاسی کشور پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: به تبع این تغییرات، فضای دانشگاه نیز تغییر کرده و اساساً فضای دانشگاه‌های کشور باید آزاد باشد. مراسم ۱۶ آذر امسال، گواه خوبی برای تبیین این نکته بود که محیط دانشگاه‌ها تغییر کرده؛ چرا که در مراسم شانزده آذر امسال همه گروه‌ها حضور داشتند و آزادانه رأی و سخن خود را اعلام کردند.


دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قصدش از حضور در این جلسه بیشتر شنیدن و بهره بردن بود که به این هدف نایل شد، اضافه کرد: این نشست در حضور فرهنگیان، دانشگاهیان و نخبگان است و مقصود ما از نخبه فقط کسانی نیستند که مدرک، شغل یا منصب علمی، سیاسی و اجتماعی داشته باشند بلکه از نظر بنده همه صاحبان فکر، اندیشه و تجربه جزو نخبگان جامعه‌اند.


رییس‌جمهوری افزود: یک رییس عشیره و قبیله به ظاهر منصب سیاسی و مدرک و جایگاه علمی ندارد، اما طبیعتاً در مسایل اجتماعی و محیطی ، فردی بسیار باتجربه و صاحبنظر و او هم یک نخبه است و وضع یک ورزشکار، پیشکسوت و جهادگر رزمنده، ولو اینکه منصب و مدرک نداشته باشند هم، چنین است.


دکتر روحانی تصریح کرد: همه کسانی که دارای توانمندی ویژه برای شناخت و درک مسایل، دریافت داده‌ها، تحلیل و بررسی آنها، حل و فصل مسایل و ارائه راه حل هستند، نخبه به حساب می‌آیند، نخبه کسی است که در جامعه از احترام ویژه‌ برخوردار است و قدرت تجمیع، تعدیل و تبیین نظرات و مطالبات برحق جامعه را دارد.


رییس‌جمهوری افزود: بسیاری از مطالباتی که در جامعه مطرح می‌شود صحیح هستند، اما اولویت بندی بین این مطالبات و تشخیص اینکه با امکانات موجود کدام‌یک در اولویت قرار گیرد، بسیار مهم است. در واقع این نخبگان جامعه هستند که می‌توانند نیازمندی‌ها را در هر بخش به بهترین شکل تجمیع، تعدیل و تبیین کنند.







تشکل های مردم نهاد می توانند بهترین یاری کننده دولت باشند


دکتر روحانی ادامه داد: نخبگان می‌توانند بهترین واسطه بین دولت و مردم باشند و در جلساتی رودررو با مردم مطالبات آنها را جمع بندی و به دولت ارائه کنند. اینجاست که اهمیت تشکل‌های مردم نهاد روشن می‌شود و دولت هم از ابتدا عنوان کرد که این تشکل‌ها می‌توانند بهترین یاری کننده دولت باشند و به مردم بگویند که چه کاری انجام شدنی و چه کاری غیرقابل انجام است. 


رییس‌جمهوری با بیان اینکه مطالبات، یکی از فشارهایی است که می‌تواند جامعه را از لحاظ روحی و روانی متشنج و دولت را از مسیر صحیح منحرف کند، تصریح کرد: نمی‌خواهم هیچ کسی را مقصر قلمداد کنم، اما ببینید آن چیست که ما را به جایی رسانده که امروز برای تکمیل پروژه‌هایی که در دست اجراست به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم؛ چه مسأله ای باعث شده همه پروژه‌ها زخمی شود و به وضع امروز برسیم.


دکتر روحانی تاکید کرد: باید خواسته‌های مردم تعدیل شود و این وظیفه سنگین بر عهده نخبگان، استادان و صاحبنظران جامعه است که می‌توانند مطالبات اولویت دار و به حق مردم را تبیین کرده و اجرای آنها را از دولت طلب کنند.


نخبگان باید منتقد دولت و جامعه باشند


رییس‌جمهوری گفت: نخبگان باید منتقد دولت و منتقد جامعه باشند؛ از انتقاد نباید ترسید؛ چرا که هیچ کس در این جامعه نمی‌تواند ادعا کند نظرات و برنامه‌هایش نقص ندارد و همه دچار خطا، اشتباه و نقص هستیم و فقط خرد جمعی است که می‌تواند ما را نجات دهد؛ همه باید دست به دست هم بدهیم و در این راستا نخبگان بهترین واسطه‌ها و تبیین کنندگان هستند.


دکتر روحانی با اشاره به اینکه دولت باید با نخبگان در تماس بوده و از نظرات آنها بهره بگیرد، گفت: نخبگان بهترین کسانی‌اند که می‌توانند به دولت یاری رسانند و اگر نخبگان در عرصه مدیریت کشور حضور می‌داشتند و نظر آنها لحاظ می‌شد و اساساً آزادانه اظهارنظر می‌کردند، امروز مشکلی به نام سد گتوند نداشتیم.


رییس‌جمهوری افزود: در دولت به مسئولان دستور داده شده که مسأله سد گتوند به دقت بررسی شود؛ اکنون هیچ داوری و قضاوتی نمی‌کنم اما مباحثی که درباره سد گتوند گفته می‌شود، درست است و آنچه می‌توانست مایه امید باشد، امروز باعث نگرانی شده است.


دکتر روحانی با بیان اینکه همه مسئولان مرتبط موظف به بررسی مسأله و ارائه گزارش به مردم هستند، اظهار کرد: بنده از همان روزهای نخست انتخاب از سوی ملت به عنوان رییس جمهوری با وزیر مربوطه در دولت قبل درباره این مسأله صحبت کردم که آنها پاسخ دادند مسأله حل شده و نگرانی وجود ندارد اما بعداً مشاهده کردیم که مشکلات حل نشده و نگرانی‌ها باقی هستند.


رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه راه حل‌هایی برای مشکل سد گتوند وجود دارد و اقداماتی برای رفع این مسأله آغاز شده است، تصریح کرد: دو اقدام پیش روی ماست؛ یکی انتخاب بهترین راه حل و اجرای آن و دوم بررسی و ارائه گزارش دقیق آنچه انجام شده است؛ همه باید بدانند که صاحبان واقعی این کشور مردم هستند و دولت صرفاً کارگزاری است که برای مردم مسئولیتی را بر عهده گرفته و باید گزارش کارهای خود را به مردم بدهد.


دولت افتخار می کند همه توفیقات و عدم توفیقات خود را به مردم گزارش کند


دکتر روحانی با بیان اینکه افتخار می‌کنم دولت همه اقدامات خود و همه توفیقات و عدم توفیقات خود را به مردم گزارش کند، گفت: گر چه دولت از اقداماتی که انجام داده و فکر می‌کند درست است، دفاع می‌کند اما پس از ارائه گزارش، قضاوت نهایی مردم را می‌پذیرد و اگر مردم گفتند که آن اقدام غلط بوده آن را اصلاح می‌کند، چرا که قاضی وجدان عمومی ملت ایران است.


رییس‌جمهوری گفت: باید تمام مسئولان دولتی در سطوح ملی و منطقه ای با نخبگان در تماس بوده و از آنها کمک بگیرند و نباید هیچ مسئولی اینگونه بیندیشد که چون مسئول است بیشتر می‌فهمد. هرگز چنین نیست و باید از کسانی که تجربه اندوخته‌اند کمک گرفت. بویژه در استان پرافتخار و کهنی چون خوزستان که باسابقه ترین مرکز علمی کشور و حتی منطقه در آن واقع بوده و هست.


دکتر روحانی اضافه کرد: استانی چون خوزستان که از چنین سابقه کهن تمدنی برخوردار است، مثل همه استان‌های دیگر نیاز به حرکت دارد و دولت خود را موظف می‌داند تا از همه توان خویش و کمک و حمایت نخبگان و مردم برای پیشرفت خوزستان بهره بگیرد.


رییس‌جمهوری در ادامه اظهار کرد: باید زمین‌های حاصلخیز خوزستان که تنها با آفتاب سخن می‌گویند و آبهای پشت سدهای استان که منتظر تبخیر مانده اند به یکدیگر برسند و زراعت استان متحول شود، چرا که اینجا سرزمین سبز خوزستان است.







دکتر روحانی با اشاره به اینکه منابع مالی برای تأمین آب مناسب برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی خوزستان تا پایان سال تأمین خواهد شد، تصریح کرد: آقای حجتی که اینجا حضور دارند قول خواهند داد که در مدت سه سال آینده آب لازم برای این اندازه از زمین‌های کشاورزی استان تأمین شود که این کاری بسیار بزرگ برای خوزستان و کشاورزی و اشتغال استان و گامی بزرگ به سوی تأمین امنیت غذایی و خوداتکایی بیشتر در سطح ملی است.


رییس‌جمهوری با بیان اینکه در گذشته برای تأمین آب آشامیدنی سالم در خوزستان اقداماتی صورت گرفته است، افزود: دولت یازدهم این اقدامات را تکمیل خواهد کرد. گرچه تمایل داشتیم آب آشامیدنی سالم در همین هفته به اهواز برسد اما ان شاء الله این اتفاق برای هفته آینده خواهد افتاد و مردم اهواز از آب با کیفیت استفاده خواهند کرد و تأمین آب شرب سالم را در کل استان به سرعت پیگیری خواهیم کرد.


کارون، زیبایی، امید و منبع حیات استان خوزستان است


دکتر روحانی رودخانه کارون را مسأله ای مهم و ملی توصیف کرد و گفت: کارون زیبایی و امید و منبع حیات استان است و برای دیگران هم جاذبه توریستی به حساب می‌آید که برای احیاء آن دو اقدام ضروری است؛ یکی محدود کردن استفاده از آب سرشاخه‌های کارون، صرفاً برای مصارف آشامیدنی و دوم پالایش آلاینده‌های این رودخانه که منابع لازم برای تصفیه فاضلاب شهر اهواز در سال ۹۳ تأمین خواهد شد. البته تکمیل این پروژه در شهرستان‌های دیگر استان نیز دنبال می‌شود.


رییس‌جمهوری افزود: ایجاد منطقه آزاد در آبادان و خرمشهر در دولت و شورای عالی امنیت ملی مورد بحث قرار گرفته و از نظر دولت کل خرمشهر و آبادان منطقه آزاد خواهد بود.


دکتر روحانی پاکسازی و لایروبی اروند را دیگر مسأله مهم مورد توجه دولت عنوان و اظهار کرد: در مذاکرات خود با نخست وزیر عراق حدود یک سوم از زمان گفت وگوها را به موضوع حصول توافق برای پاکسازی و لایروبی اروند اختصاص دادم. همچنین همه پیش بینی‌ها برای این اقدام صورت گرفته و دنبال اجرای این اقدام هستیم.


رییس‌جمهوری درباره مشکل ریزگردها در استان خوزستان هم گفت: قرار بود دوباره در این هفته شورای عالی محیط زیست تشکیل جلسه بدهد که به دلیل سفر به خوزستان به آینده موکول شد. یکی از مباحث اصلی مورد توجه دولت رفع مشکل هجوم ریزگردها به خوزستان است که باید این مسأله در تعامل با دیگر کشورها حل و فصل شود.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست‌جمهوری، دکتر روحانی تأکید کرد: امیدوارم همه آحاد ملت دست به دست همه بدهند و با ایجاد فضای امن و آزاد از نخبگان هم کمک بگیریم و با استفاده از نظرات و انتقادات آنها کشور را بسازیم. به امید روزی که شاهد خوزستان و ایرانی بهتر برای همه باشیم.




تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن